مدیر جهاد کشاورزی گناباد:

خسارت ۳ میلیارد ریالی اولین سرمای پاییزی به مزارع زعفران کاخک گناباد

مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: میزان خسارت اولین سرمای پاییزی به مزارع زعفران کاخک گناباد ۳ میلیارد ریال برآورد شده است.

علیرضا حسین‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: افت دما در بامداد ۲۵ آبان‌ماه، باعث خسارت به ۴۶۰ هکتار از مزراع زعفران بخش کاخک شهرستان گناباد شد که ۱۰ تا ۱۵ درصد مزارع زعفران بخش کاخک را شامل می‌شود. 

وی ادامه داد: سرمای پاییزی باعث سرمازدگی مزارع زعفران شد که تعدادی از کشاورزان خسارت دیدند و در بررسی‌های انجام شده میزان این خسارت ۳۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

وی در رابطه با تأثیر سرما بر محصول زعفران گفت: سرمای بیش از حد باعث افت کیفیت گل زعفران شده و علاوه بر سختی جمع‌آوری و پاک کردن آن، باعث دلسردی و نا امیدی کشاورزان می‌شود.

حسین‌زاده با اشاره به تداوم سرمای پاییزی در منطقه، از کشاوزران خواست هر چه سریع‌تر نسبت به جمع‌آوری محصولات خود اقدام کنند همچنین برای بیمه مزارع خود نیز سریع‌تر اقدام نمایند تا چنانچه در روزهای آینده دچار خسارت شوند بخشی از این خسارت از طریق صندوق بیمه جبران شود.

وی اظهار کرد: برداشت گل زعفران در بخش کاخک گناباد رو به اتمام است اما در بخش مرکزی شهرستان، برداشت به تازگی شروع شده است.

گفتنی است شهر کاخک در ۲۶ کیلومتری شهرستان گناباد واقع شده است و مهمترین محصولات کشاورزی آن علاوه بر زعفران، گردو، بادام و زردآلو است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۷ آبان ۱۳۹۹ / ۰۷:۵۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99082718292
  • خبرنگار : 50355