دکتر"محمدمهدی زاهدی" صبح امروز ۲۰ بهمن ماه در مراسم افتتاح پروژه های توسعه فرودگاه کرمان با حضور وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در بحث استفاده از ماده ۵۶ قانون بودجه، دولت تعهد بازپرداخت را داده و باید بانک ها پای کار آمده و برای محور کرمان – راور – دیهوک از این ظرفیت استفاده شود.
وی افزود: ۲۲۰ میلیارد تومان در این پروژه ملی بدهی به پیمانکاران داریم و با استفاده از ماده ۵۶ امیدوار هستیم این پروژه دو ساله تمام شود که متاسفانه طی چند سال گذشته، کار پروژه ۵۴ درصد پیشرفت دارد.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس تصریح کرد: کرمان جزو استان های پرحادثه رانندگی است و نقاط حادثه خیز زیادی داریم و درخواست داریم وزیر دستور رفع نقاط حادثه خیز را صادر کند.
وی با اشاره به اینکه راه آهن زرند به بافق نیازمند بازسازی است و لازم است کار سرعت بگیرد، بیان کرد: در روبه روی باغ شاهزاده ماهان، نیاز به احداث زیرگذر است.
زاهدی اظهار کرد: توسعه استان کرمان در صنایع و به ویژه فولاد بالاست و در سه سال آینده قط تولید فولاد کشور خواهیم بود و حجم زیاد تولید موجب نیاز بیشتر به حمل و نقل ریلی می شود.
وی ادامه داد: احداث خط دوم ریلی کرمان – رفسنجان - تهران از ضروریات است زیرا این حجم فولاد را نمی توان را با تریلی در جاده ها حمل کرد و امکانذیر نیست و خواستار برنامه ریزی برای پروژه ریلی هستیم که ما نمایندگان در مجلس بحث های بودجه ای را دنبال می کنیم.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به اینکه بنیاد مسکن علاقمند به احداث ساختمان است اما مشکل زمین دارد و باید این مسله حل شود، گفت: قرار بود کمیته امداد بیش از ۵۰۰۰ مسکن برای مددجویان احداث کند که ۵۰ درصد کار مانده و نیازمند حمایت ویژه وزیر برای خانه دار شدن این قشر محروم و همچنین خانواده های دارای دو معلول به بالا تحت پوشش بهزیستی هستیم.
به گزارش ایسنا، حجت الاسلام"حسن علیدادی سلیمانی" نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در این مراسم اظهار کرد: حمل و نقل یکی از زیرساخت های بسیار مهم است و استان کرمان سال ها انتظار چنین حرکتی را می کشید که با مدیریت جهادی انجام شد.
وی با اشاره به اهمیت و نقش استان کرمان در جنوبشرق، تصریح کرد: در بخش اجرایی کشور گاهی اوقات پروژه های متعددی پیش بینی و کلنگ زنی و ظرفیت ها تقسیم می شود و کار با سرعت دنبال نمی شود و حرکت فرودگاه کرمان نشان داد باید حجم پروژه ها را کم کرده و هر کدام را به سرعت به سامان برسانیم و در این صورت نفع آن بیشتر است تا اینکه تعداد را بالا برده و ظرفیت ها را تقسیم کرده و کار سال ها طول بکشد و امیدواریم این پرژه ها نمونه ای باشد برای بقیه که کارها سریع تر به اتمام برسد.
انتهای پیام