یک پژوهش جدید در مورد آنچه 30 خانواده در مناطق مختلف جهان طی یک هفته صرف میکنند، نمایشگر تفاوت بسیار زیاد رژیمهای غذایی میان ملل مختلف است.
به گزارش سرویس پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این پژوهش نشان میدهد چیپس، بیسکوئیت و شیرینیهای شکلاتی بر سبد خرید خانوادههای انگلیسی حکمفرماست و هر هفته بطور میانگین 155 پوند برای تغذیه یک خانواده چهار نفری خرج میشود.
موارد دیگر در فهرست خرید این خانوادهها شامل غذاهای آماده مانند خوراک لوبیا و همچنین کالاهای راحتی مانند سس کچاپ، چای کیسهای و مایونز است.
این تصاویر از خرید هفتگی غذا نشانگر تفاوت واضح بین عادات غذایی ملل مختلف است.
در یک اردوگاه مهاجران در کشور قحطی زده چاد در شمال آفریقا شش عضو خانواده ابوبکر مجبورند یک هفته تمام را با چند بسته جو، گوشت خشک شده و چند بطری آب با هزینه 37 پوند در هفته بگذرانند.
خانوادههای اکوادوری در آمریکای جنوبی مانند خانواده «ایم» نیز برای زندگی با توشه ناچیز خود به عنوان غذا مشکل دارند.
آنها در هفته تنها توانایی خرید به اندازه 20 پوند غذا برای خانواده 9 نفری خود دارند که بیشتر شامل کلم و سیب زمینی برای سوپ است.
اما درکشورهای پیشرفته دیگر، فهرستهای خرید مشابه انگلیس است.
خانواده ریوایس در کارولینای شمالی آمریکا هفتهای 220 پوند برای خرید غذاهای فست فود مانند پیتزا و همبرگر برای تغذیه چهار عضو آن هزینه می کنند.
در ژاپن خانواده «اوکیتا» 200 پوند در خرید هفتگی خود که شامل مقادیر بزرگ ماهی گران قیمت برای پختن غذاهایی مانند ساشیمی است، هزینه می کنند.
خانواده «منزو» در ایتالیا به نظر میرسد که با وجود ماهی، پاستا و میوه و سبزیجات تازه در لیست خرید هفتگی 167 پوندی خود از رژیم متعادلتری برخوردارند.
اما مالندرها از آلمان از همه جلو زده و 320 پوند برای خرید هفتگی غذای چهار عضو خانواده هزینه می کنند.
خانواده نامگای در دهکده شینگی در بوتان با هزینه هفتگی 3.20 پوند برای تغذیه 13 تن کاملا در جهانی متفاوت زندگی میکنند.
این تصاویر منحصربفرد از عادات غذایی جهانی، موضوع کتاب جدید پیتر مِنزل، موسوم به «سیاره گرسنه» است.
منزل به همراه همسرش از 330 خانواده در 24 کشور جهان برای پژوهش خود دیدن کرد. وی امیدوار است پژوهشش، تبدیل به یک اطلس کامل در آینده شود.
پروفایل هر خانواده شامل یک شرح از خرید غذای هفتگی و تصویری از کل خانواده در کنار یک هفته ارزش خواروبار است.
انتهای پیام


نظرات