• شنبه / ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۲:۳۲
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 00061214951
  • منبع : دانشگاه صنعتی امیر کبیر

رئیس دانشکده مهندسی ریاضی دانشگاه امیرکبیر مطرح کرد

هندسه قدیمی‌ترین علم جهان/کاربرد هندسه محاسباتی از نجوم تا دنیای پزشکی

هندسه قدیمی‌ترین علم جهان/کاربرد هندسه محاسباتی از نجوم تا دنیای پزشکی

رئیس دانشکده مهندسی ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: هندسه یک علم کاربردی است که جزو قدیمی‌ترین علم‌ها نیز به شمار می‌رود.

به گزارش ایسنا، دکتر علی محدث خراسانی در مراسم اختتامیه ششمین المپیاد هندسه ایران گفت: یک معلم خوب می‌تواند زمینه عشق به هندسه را در دانش آموزان به وجود آورد.

رییس دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه معلمان علاوه بر نقش آموزشی باید دانش‌آموزان را هدایت کنند، افزود: معلمان با معرفی رشته‌های مختلف علمی دانش‌آموزان را در جهت استعدادهای آنان هدایت می‌کنند.

وی افزود: هندسه قدیمی‌ترین علمی است که بشر کسب کرده و طی سالیان گذشته هندسه دچار تحول شده است.

رئیس دانشکده مهندسی ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه هندسه از ۲۰۰ سال پیش مراحل مختلفی را طی کرده است، تاکید کرد: هندسه با دیگر رشته‌ها ادغام شده است که یکی از آنها هندسه معماری است.

وی با بیان اینکه ایران در هندسه جایگاه خوبی دارد، خاطرنشان کرد: باید با برگزاری چنین المپیادهایی، دانش‌آموزان و جامعه را با علم هندسه و کارکردهای آن آشنا کنیم.

دکتر محدث خاطرنشان کرد: تمامی معمارهای قدیم هندسه‌دان بودند و بر اساس هندسه فعالیت‌های خود را انجام می‌دادند.

وی عنوان کرد: هندسه معماری نیز یکی دیگر از رشته‌هایی است که طی سال‌های گذشته ایجاد شده است و بر اساس آن می‌توان کارهای بسیار بزرگی ایجاد کرد.

رئیس دانشکده مهندسی ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: امروز برای ساخت ساختمان‌های بزرگ هزینه‌های بسیار  زیادی می‌شود، بنابراین هندسه در ساخت این نوع ساختمان‌ها بسیار موثر است.

دکتر محدث اضافه کرد: هندسه محاسباتی هندسه‌ای است که با آی‌تی ادغام شده است و از حدود ۵۰ سال پیش فعالیت این هندسه آغاز شده است.

وی گفت: این هندسه طی ۵۰ سال گذشته رشد بسیار زیادی داشته است که این هندسه از نجوم تا دنیای پزشکی کاربرد دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha