• سه‌شنبه / ۴ آبان ۱۴۰۰ / ۱۵:۲۵
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 00061799871
  • خبرنگار : 71452

رییس جهاد دانشگاهی تأکید کرد:

مسابقات پایان‌نامه سه دقیقه‌ای، زمینه‌ساز معرفی استعدادها به جامعه

مسابقات پایان‌نامه سه دقیقه‌ای، زمینه‌ساز معرفی استعدادها به جامعه

رییس جهاد دانشگاهی در مراسم اختتامیه و فینال مسابقات ملی پایان نامه سه دقیقه‌ای گفت: مسابقاتی از این شکل، در معرفی و شناساندن استعدادها به جامعه بسیار مهم هستند. در عین حال جهاد دانشگاهی می‌تواند از ظرفیت رسانه‌ای خود برای انتشار فیلم ارائه‌های سه دقیقه‌ای در بخش پایان‌نامه و کتاب و معرفی این استعدادها به جامعه استفاده کند.

به گزارش ایسنا، دکتر حمیدرضا طیبی، رییس جهاد دانشگاهی در مراسم اختتامیه و فینال پنجمین دوره مسابقات ملی پایان‌نامه سه دقیقه‌ای و نخستین دوره مسابقات ملی کتاب سه دقیقه‌ای ضمن تقدیر از تلاش ارزشمند دانشجویان شرکت‌کننده در این مسابقات گفت: خداوند در همه انسان‌ها، استعداد را به شکل یکسان به ودیعه گذاشته است و اگر می‌خواهیم به توسعه و پیشرفت دست پیدا کنیم، باید این استعدادها را شناسایی و شکوفا شده و مورد استفاده قرار بگیرند.

دکتر طیبی افزود: در بحث توسعه، نخستین اقدام توجه به بحث آموزش است که شامل آموزش در سطوح دبستان و دبیرستان و مقاطع مختلف دانشگاهی است. آموزش در بسیاری از کشورها رایگان است تا این فرصت و زمینه برای شکوفاشدن استعدادها برای همه مردم فراهم شود. کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه، جزو مقاطعی هستند که استعدادهای دانشجویان به درجات بالاتر شکوفایی می‌رسند و استعدادها باید در شکل‌های مختلف به جامعه معرفی شوند.

رییس جهاد دانشگاهی خاطر نشان کرد: مسابقاتی از این شکل، در معرفی و شناساندن استعدادها به جامعه بسیار مهم هستند. از این طریق دانشجویان فرصت پیدا می‌کنند تا علاوه بر ارائه مناسب کار و دستاورد تحقیقاتی خود، نظر کارفرمایان را نیز جلب کنند.   

دکتر طیبی به ظرفیت بالای رسانه‌ای جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: جهاد دانشگاهی با در اختیار داشتن 3 خبرگزاری (ایسنا، ایکنا و سیناپرس) می‌تواند فیلم ارائه‌های سه دقیقه‌ای در بخش پایان‌نامه و کتاب را منتشر کرده و در اختیار جامعه قرار دهد.  

دکتر محمد اللهیاری، مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در سخنان کوتاهی ضمن تقدیر از ابتکار جهاد دانشگاهی در پرداختن به موضوع پایان‌نامه و کتاب سه دقیقه‌ای، عنوان کرد که برگزاری مسابقات کتابخوانی در گروه سنی کودک و نوجوان نیز می‌تواند مفید و قابل اجرا باشد.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha