• دوشنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400022013723
  • خبرنگار : 30054

موتور برق چیست؟

موتور برق چیست؟

موتور برق را ممکن است با نام ژنراتور نیز بشناسید. موتور برق یک دستگاه است که انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند و از این طریق می تواند جریان برق را به تجهیزات برقی شما برساند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام نیکاکورپ، حال می توان اذعان داشت که موتور برق برای تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی، به سوخت نیاز دارد که در صورت نبود سوخت، موتور برق به کار نمی افتد. شما می توانید برای اطلاع از انواع برند موتور برق و قیمت موتور برق با ما در نیکاکورپ در تماس باشید.

نیاز به این دستگاه ویژه در بیشتر مکان ها کاملا نمایان است، به گونه ایی که در بیمارستان ها نیز از موتور برق به عنوان یک تجهیز اساسی در صورت قطع یا نبود برق استفاده می کنند. اما در حالت کلی بیشتر افراد از موتور برق در ویلا ها یا باغ ها و ... استفاده می کنند و به دنبال موتور برقی مناسب هستند که بتواند پاسخ گو در این زمینه باشد، هم چنین برخی از افراد هستند که به دنبال موتور برق برای امور صنعتی، پروژه های عمرانی و .... می باشند، این افراد باید موتور برقی را تهیه نماید که برای انجام کارهای صنعتی مناسب باشد. به همین دلیل آشنایی با موتور برق ها و انواع آن ها، می تواند در انتخاب یک موتور برق مناسب تأثیر بسزایی داشته باشد.

انواع موتور برق:

موتور برق ها از لحاظ سوخت مصرفی به موارد زیر تقسیم بندی می شوند:

· موتور برق بنزینی

· موتور برق دیزلی

· موتور برق گاز سوز

هر کدام از این موتور برق ها مزایا و معایب خاص خود را دارد و برای انجام اموری خاص مناسب می باشد. در زیر به تشریح و توضیح هر یک از این موتور برق ها می پردازیم.

موتور برق بنزینی:

همان گونه که از نامش پیداست، سوخت مصرفی این موتور برق، بنزین است. اما باید بیان شود که این نوع از موتور برق ها یکی از پر استفاده ترین و پرکاربرد ترین انواع موتور برق می باشد. معمولا از موتور برق بنزینی در جاهایی که دسترسی به سوخت گاز وجود ندارد استفاده می شود اما محبوبیت آن به دلیل سوخت بنزین است که این سوخت در کشور ما به وفور یافت می شود.

موتور برق دیزلی:

سوخت موتور برق دیزلی گازوئیل است. این نوع موتور برق کمی سنگین تر از موتور برق بنزینی است و معمولا در کارهای صنعتی از این موتور برق استفاده می نمایند. باید بیان شود که موتور برق دیزلی با سیستم احتراق یا مشتعل شدن داخلی به کار کی افتد و این موضوع تفاوت اعظم موتور برق دیزلی و موتور برق بنزینی را اثبات می نماید.

موتور برق گاز سوز:

سوخت موتور برق گاز سوز همان گونه که از نامش پیداست، گاز می باشد و این نوع سوخت هم معمولا یی از دسترس ترین سوخت ها در کشور ما به حساب می آید. موتور برق های گازی به نسبت موتور برق های دیگر مزایای خاصی دارند، برای مثال می توان بیان کرد که ای نوع موتور برق ها آلودگی صوتی کم تری داشته و هم چنین قیمت پایین تری دارند و هم چنین باعث آلودگی هوا نخواهند شد. اما ایراد بزرگ این موتور برق ها انتقال سخت گاز به موتور برق می باشد.

کاربرد موتور برق چه می باشد؟

همان گونه که بارها اشاره کرده ایم از موتور برق در بسیاری از امور استفاده می شود. حال ممکن است استفاده از موتور برق ها به صورت دائمی با نیمه دائمی باشد. برای مثال می توان اذعان داشت که در برخی از صنایع موتور برق ها دائما در حال کار کردن هستند و برق را تولید می کنند و به اصطلاح به آن ها موتور برق های دائم کار گفته می شود. برای استفاده از موتور برق ها به عنوان ژنراتورهای دائم کار، لازم است که از موتور برق ها با توان بسیار بالا استفاده شود به دلیل آن که فقط آن موتور برق ها هستند که توانایی کار دائم را دارند و موتور برق ‌های معمولی نمی توانند چنین کاربردی داشته باشند. موتور برق ها ممکن است در موارد بسیار مختلفی مورد استفاده قرار گیرند که در زیر آن ها را به دو دسته کاربردی بسیار گشترده تقسیم بندی می کنیم:

· موتور برق های خانگی

موتور برق های خانگی همان موتور برق های معمولی هستند که آن ها را به وفور دیده اید و به هنگام قطع برق می تواند به شما کمک شایانی نمایند. مصارف این موتور برق ها می تواند در خانه ها، سوپر مارکت ها، ویلا ها و ... باشند و معمولا به صورت تک فاز هستند. موتور برق های خانگی معمولا موتور برق هایی با توان عادی هستند که نمی توانند به صورت دائم کار کنند. اگر شما برای باغ یا ویلا یا زمین زراعی خود به موتور برق نیاز دارید، بهتر است که موتور برق با توان مناسب را تهیه فرمایید.

· موتور برق های صنعتی

کاربرد این موتور برق ها در صنعت می باشد برای مثال در بیمارستان ها، کارخانه ها، و مواردی از این قبیل، می توان از موتور برق برای تأمین نیروی برق استفاده کرد. موتور برق هایی که در صنعت مورد استفاده قرار می گیرند، معمولا موتور برق های سه فاز هستند. هم چنین می توان اذعان داشت که در مکان‌ هایی که برق نباید حتی یک لحظه قطع شود، از موتور برق های صنعتی استفاده می شود.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha