• سه‌شنبه / ۴ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۹:۲۶
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1400030403464
  • خبرنگار : 71567

رییس دانشگاه خوارزمی خبر داد

اتمام ۷ پروژه همکاری‌های مشترک دانشگاه‌های ایران و اتریش

اتمام ۷ پروژه همکاری‌های مشترک دانشگاه‌های ایران و اتریش

رییس دانشگاه خوارزمی با اشاره به دریافت دو سوم از بودجه مالی پروژه های مشترک دانشگاه های دو کشور ایران و اتریش، گفت: از ۱۷ پروژه مشترک دو کشور ۷ پروژه آن تکمیل و در مرحله تجاری سازی قرار دارد.

به گزارش ایسنا، دکتر عزیزالله حبیبی در نشست خبری سومین نشست کارگروه علمی مشترک ایران و اتریش که امروز در دانشگاه خوارزمی برگزار شد، اظهار کرد: این کارگروه علمی مشترک ماحصل مجموعه تدابیری است که وزارت علوم برنامه‌ریزی کرده و دانشگاه خوارزمی در این مجموعه فعالیت‌ها نقطه کانونی همکاری‌های عکلی با دانشگاه‌های اتریش تعیین شده است.به طوریکه دو نشست برگزار شده کارگروه‌ها در دی ماه سال ۹۵ و بهمن ماه سال ۹۶ برگزار شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: از ۸۱ پروژه تعیین ۷۸ پروژه مورد توافق کارگروه ایران و اتریش قرار گرفت و از میان آن‌ها ۱۷ پروژه برای کارمیدانی انتخاب شد. برای پیشرفت هر پروژه یک شریک ایرانی و یک شریک اتریشی کار را بر عهده دارند.

دکتر حبیبی تاکید کرد: از میان ۱۷ پروژه مشترک دو کشور ایران و اتریش ۷ پروژه تقریبا به سرانجام رسیده و ۹ پروژه دیگر به دلیل شرایط ناشی از کرونا با تاخیر مواجه شد که با تمدیدی که صورت گرفت قرار است تا سال ۲۰۲۲ تمامی این پروژه ها به اتمام برسند. در واقع در دی ماه ۹۹ تعداد ۷ پروژه به نتیجه رسید و زمان اتمام ۹ پروژه دیگر به تناسب نیاز دوران کرونا تمدید شده است.

رییس دانشگاه خوارزمی ظرفیت مالی پروژه‌ها را ۴۰۰ هزار یورو دانست و گفت: نیمی از این بودجه یعنی ۲۰۰ هزار یورو سهم پشتیبانی کشور اتریش و نیم دیگر آن سهم پشتیبانی کشور ما است، که دو سوم این بودجه از طرف دولت و وزارت علوم تامین شده است ما بقی نیز به مراتب پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه محور تمامی پروژه های مشترک دو کشور ایران و  اتریش برای رفع نیازهای جامعه است، بیان کرد: مسایلی نظیر محیط زیست، آب، انرژی های قابل تجدید، توسعه پایدار و غیره از موضوعات این پروژه ها هستند که مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند.

دکتر حبیبی با تاکید براینکه اولویت تحقیقات علمی توسط دو کشور ایران و اتریش تعیین می شود، تاکید کرد:در سومین نشست کارگروه علمی مشترک ایران و اتریش، نشست روسای دانشگاه‌ها را بعنوان رویداد مهم همکاری بین دو کشور با رویکرد همکاری سال‌های آینده و تجاری‌سازی پروژه‌های انجام گرفته به بحث و بررسی خواهیم گذاشت و طبق توافق طرفین کارها را پیش می‌بریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha