• سه‌شنبه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1400032518461
  • خبرنگار : 90047

احمدی: کاندیداها برای یک رای، ذهن مردم را منحرف نکنند

احمدی: کاندیداها برای یک رای، ذهن مردم را منحرف نکنند

معاون وزیر ورزش و جوانان در حاشیه مجمع عمومی سالانه فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی گفت: در جهت توسعه فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی اعتبارات این فدراسیون در سال جاری افزایش دو برابری خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، عبدالحمید احمدی در مجمع عمومی سالانه فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی با اشاره به حضور پرشور در انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: در آستانه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و هم‌چنین انتخابات شوراهای شهر و روستا قرار داریم. همیشه شرایط و فضای انتخابات به گونه‌ای بوده که همواره انتقاداتی تند از دولت قبلی صورت می‌گیرد که متاسفانه به دور از انصاف است. در گفت‌وگوها به جای امید آفرینی، تصویری سیاه به مردم نمایش داده می‌شود. وظیفه تک تک مسوولان امید آفرینی و ارایه افقی روشن در بین جوانان است و این که همه چیز را سیاه و منفی نشان دهیم، در حالی که کار درستی نیست. زیرا این چرخه تکرار می‌شود و همین شرایط برای آن‌ها هم پیش خواهد آمد.

او افزود: در رقابت‌ها نباید از اخلاق و انصاف دور شویم و برای یک رای، ذهن مردم را منحرف کنیم.

احمدی با تاکید بر درخشش تیم ملی والیبال و فوتبال در رقابت‌های لیگ ملت‌ها و انتخابی جام جهانی گفت: در گفت‌وگوهای نامزدهای انتخاباتی فقط خبرهای منفی شنیدیم ولی خوشحالیم که ورزش در عرصه بین‌المللی خبرهای خوشی را به سمع مردم رسانده و توانسته دل مردم را شاد کند. این درخشش‌ها برای جامعه ورزش مایه افتخار است. زیرا کسب این افتخارات روحیه نشاط و امید را در جامعه گسترش می‌دهد. جا دارد از تیم ملی والیبال و فوتبال تقدیر و تشکر کنم.

وی درباره اقدامات انجام شده در موضوع توسعه ورزش روستایی خاطرنشان کرد: باید تاکید کنم در هشت سال اخیر دستاوردهای توسعه ورزش روستایی کم نظیر بوده است. در سالیان اخیر وزارت ورزش و جوانان توجه ویژه‌ای به موضوع ورزش روستایی داشته است. این که امروز آمار خانه‌های ورزش روستایی به بیش از هفت هزار رسیده و زمین‌های چمن مصنوعی به بیش از دو هزار عدد رسیده و این که در توسعه زیرساخت‌های ورزشی به تعداد ۵ هزار مکان و مجموعه ورزشی رسیده‌ایم، این ها از مهم‌ترین اقداماتی بوده که در این دولت و با همت وزارت و رزش و جوانان به ثمر رسیده است‌.

او گفت: همواره از طریق جشنواره‌ها و مسابقات مختلف از ورزش‌های سنتی و آیینی خود حمایت کرده و در تلاش بوده‌ایم که به توسعه و ترویج بازی‌های بومی و محلی اهتمام کنیم. برای احیای برخی از بازی‌ها مستندسازی‌های خوبی انجام شد در دوره‌ جعفری، اطلس بازی‌های بومی و محلی کامل و بیش از هزار بازی در آن گنجانده شد. در تلاشیم تا بعضی از این بازی‌ها را ثبت بین‌المللی کنیم.

معاون توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: در موضوع تربیت داوران و مربیان ورزشی ساکن روستا، با مشارکت فدراسیون‌های مخالف قدم بلندی برداشته شده و بیش از چهار هزار مربی و داور ورزشی تربیت شده و در روستاها فعالیت دارند، این اقدامات با قوت باید ادامه پیدا کند.

وی در مورد جام خوشه‌چین نیز اظهار کرد: در دوره نخست با مشارکت همه جانبه فدراسیون ورزش روستایی کار گسترده‌ای انجام شد و درصد هستیم با اتکا به تجربه دوره اول، در سال ۱۴۰۰ گام دوم را محکم‌تر برداریم تا جوانان روستایی بتوانند حضور گسترده‌ای داشته باشند. امیدوارم این دوره با کیفیت بهتری برگزار شود.

او گفت: تاکید ویژه‌ای بر اجرای برنامه‌های بین‌المللی داریم و تا نیمه سال، شاهد برگزاری چند رویداد بین‌الملی بومی و محلی در روستاهای مرزی خواهیم بود.

احمدی خاطرنشان کرد: بحث دیگر طرح روستای فعال است که گام‌های اولیه‌اش برداشته شده و باید با تعریف معیارهای روستای فعال و مشارکت وزارت کشور و دهیاری‌ها، این طرح را عملیاتی کنیم تا از این طریق شرایط مشارکت روستاییان در ورزش را بیش‌تر فراهم کنیم. نکته بعد تعاملی است که باید با نهادها و دستگاه‌های مختلف برای توسعه ورزش روستایی داشته باشیم، زیرا پیگیری تمام امور تنها از سوی یک فدراسیون، کفایت نمی‌کند و باید با افزایش تعامل با دستگاه‌ها و فدراسیون‌های مختلف، به کمک ورزش روستایی بشتابیم. در همین رابطه کمیته ورزش روستایی در فدراسیون‌ها فعال شده  است‌.

وی افزود: در حوزه اعتبارات در تلاشیم تا اعتبارات بیش‌تری چه از طریق ادارات کل استان‌ها و وزارت ورزش و حوانان اختصاص دهیم که قرار است در سال ۱۴۰۰ افزایش دو برابری در بودجه این فدراسیون داشته باشیم. البته نباید تنها به اعتبارات اکتفا شود و فدراسیون باید با ایجاد فرصت، برای جلب منابع مالی عمل کند و رییسان هیات‌ها هم باید از ظرفیت خود برای جلب منابع مالی اهتمام کنند.

احمدی در پایان خاطرنشان کرد: وضع ورزش روستایی خوب نخواهد شد مگر با بهتر شدن وضعیت هیات‌ها، زیرا هیات‌های استانی نقش کلیدی در توسعه این ورزش دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha