• شنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400041208205
  • خبرنگار : 30054

معرفی دریل ستونی و کاربردهای آن

معرفی دریل ستونی و کاربردهای آن

یکی از ابزارهایی که از آن جهت ایجاد سوراخ هایی دقیق در فلزات و چوب استفاده می گردد، دریل ستونی است که به دو صورت زمینی و رومیزی موجود می باشد. در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی را راجع به این دستگاه در اختیار شما قرار دهیم.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام آچاریست، هدف از طراحی دستگاه موتوری دریل ستونی، جهت سوراخکاری فلز، چوب و پلاستیک می باشد. امکان ایجاد سوراخ هایی با قطر متفاوت به کمک مته های مختلف توسط دریل ستونی همانند یک دریل دستی وجود دارد.

آشنایی با دریل ستونی

اما با این حال، این دریل ها برای تمامی افراد مناسب نمی باشند. خرید دریل ستونی در صورتی که شما گهگاهی نیازمند ایجاد سوراخکاری در کارهای نجاری هستید و یا فقط برای تعمیرات جزئی منزل می خواهید از آن استفاده نمایید، ضرورتی ندارد، اما در صورت کار کردن پیوسته با فلزات و چوب، استفاده از دریل ستونی، امکان پخ کردن، خزینه زنی و سوراخکاری را برای شما آسان می نماید. این نوع دریل ها، مناسب انجام کارهایی هستند که به دقت بالا و سری کاری نیازمند است.

یک دریل ستونی ثابت، از قیمت نسبتاً بالایی برخوردار بوده و سنگین است و در کارگاه شما می تواند فضای زیادی را اشغال نماید. با این وجود، قادر به جبران این مشکلات با دقت و قدرت بالای خود می باشد. درست است که دریل های دستی، به منظور ایجاد سوراخ دقیق، تا حدودی وابسته به ثبات، قدرت و عدم لرزش دست کاربر می باشند، اما طراحی دریل های ستونی به گونه ای است که دقت، اساس کار آنها محسوب می گردد.

معرفی کاربرد دریل ستونی

دریل ستونی از آن دسته ابزاری است که می تواند بسیار بیشتر از آنچه که تصور می کنید، به دردتان بخورد. در صورتی که قصد ساخت یک جالباسی را داشته باشید، با بکارگیری یک نوع دریل، قادر به سوراخ نمودن دقیق تخته، جهت نصب چنگک های جارختی خواهید بود.

نحوه کار دریل ستونی

طراحی دریل ستونی به گونه ای است که مکانیزم حرکتی آن بر پایه یک مکانیزم چرخشی به اسم اسپیندل می باشد. در این دستگاه، جای قرارگیری مته، بر روی یک سه نظام واقع شده در انتهای اسپیندل می باشد و کنترل حرکت آن در راستای عمودی به وسیله یک دسته دوار صورت می گیرد.

این مکانیزم می تواند به کاربر امکان سوراخکاری دقیق را بدهد. همچنین، همه دریل های ستونی مجهز به مکانیزم توقف عمق بوده و شما می توانید به کمک آن به سوراخکاری با عمق ثابت نیز بپردازید.  

راهنمای خرید

جهت انتخاب و خرید دریل ستونی مناسب، باید یک سری عوامل مختلف را مد نظر خود قرار دهید که در ادامه مطلب به بیان آنها می ‌پردازیم.

1-قیمت دریل ستونی

قیمت دریل های ستونی به فاکتور های متعددی بستگی دارد. توان هر ابزار ارتباط مستقیمی با هزینه آن دارد. هرچه توان و قدرت این ابزار بیشتر باشد، شما می بایست هزینه بیشتری پرداخت کنید.

در کنار توان، سرعت در حالت بی باری، قابلیت چند سرعته بودن، سایز سه نظام و برند محصول همگی در قیمت آن نقش دارند.

برای مشاهده قیمت دریل های ستونی در فروشگاه آچاریست اینجا کلیک کنید.

1- نوع دریل ستونی

معمولاً دریل های ستونی در دو مدل زمینی یا ثابت و رومیزی ساخته می شوند. در واقع دریل های زمینی کارایی بالایی دارند و از ظرفیت و قدرت بیشتری نیز برخوردارند. ولی در عین حال، سنگین تر هستند و حمل و نقل آنها با دشواری فراوانی همراه است. در صورتی که مدل های رومیزی این دریل ها، سبک و قابل حمل می باشند.

2- توان دستگاه

باید بدانید که توان دریل های ستونی نشان دهنده قدرت آنها می باشد. بنابراین توان بالاتر باعث قدرت بیشتر در دریل ستونی و انجام کار با انواع مواد می شود. در حقیقت جهت بررسی میزان توان دستگاه، مقدار وات آن را محاسبه می نمایند. بر این اساس، توان نوع زمینی یا ثابت دریل های ستونی که در کارگاه های خانگی از آن استفاده می شود، تقریبا 300 تا 400 وات را شامل می ‌شود.

3- بررسی سایز دریل های ستونی

هر چقدر سایز سه نظام بالاتر باشد، قدرت موتور و ارتفاع آن نیز بیشتر می‌ شود. در حقیقت سایز این دریل ها بین 13 تا 32 می باشد. قوی بودن موتور و همچنین اجزای دریل های ستونی، به سایز سه نظام بستگی دارد. یعنی هر چه سایز آن بزرگتر باشد، موتور نیز قوی تر کار می کند که باید مورد توجه قرار گیرد.

4- سرعت دستگاه و تاثیرات آن

در واقع سرعت دریل های ستونی هنگامی بالا می ‌رود که تسمه را در فولی های بخش فوقانی دستگاه جابجا می کنند. از آنجایی که دریل های ستونی با سرعت های متفاوتی کار می ‌کنند، لذا کارایی آنها با انواع مواد حتی مواد سخت بیشتر می ‌شود. بر این اساس دریل های بزرگتر و صنعتی تر سرعت بیشتری دارند.

5- تنظیمات میز و محل دقیق ایجاد سوراخ

با توجه به اینکه قطعه بر روی میز قرار می گیرد، احتمال بالا و پایین شدن آن در دریل های ستونی زیاد است و حتی ممکن است به طرفین تا زاویه 45 درجه کج شوند و این زاویه کج شدن در مدل ‌های بزرگتر آن بیشتر می ‌شود. بنابراین دریل کاری در تمامی زوایا برای کاربران امکان پذیر است. بعضی مدل ها نیز مجهز به چراغ ال ای دی و یا راهنمای لیزری می باشند که محل ایجاد دقیق سوراخ را به خوبی نشان می دهد.

منبع: ابزار آلات آچاریست

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha