• پنجشنبه / ۷ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۶
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1400050704668
  • خبرنگار : 71567

معاون فرهنگی وزارت علوم :

کار در عرصه هنر بدون بینش در حوزه‌های مختلف امکان پذیر نیست

کار در عرصه هنر بدون بینش در حوزه‌های مختلف امکان پذیر نیست

معاون فرهنگی وزارت علوم با بیان اینکه کار در عرصه هنر، نیازمند بینش و بصیرت کامل در حوزه‌های مختلف است، گفت: تولیدات و آثار هنرمندان باید به گونه‌ای باشد که به دل و جان مخاطب بنشیند و لازمه این امر نیز، بینش و بصیرت در همه‌ حوزه‌ها است.

به گزارش ایسنا، دکتر غلامرضا غفاری در آیین اختتامیه جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه و عکس دانشجویان امید، گفت: برگزاری چندین دوره از این جشنواره، نشان‌دهنده این است که حوزه فرهنگی مسیر طولانی را در این حوزه طی کرده است.

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی و اجتماعی کار کردن سخت است و نیازمند توان و هنرمندی در سطح بالا است، افزود: تولیدکنندگان و اثرگذاران می‌دانند که فعالیت در این حوزه آن هم در جامعه ما با وجود اقتضائات و شرایط خاص، کار سخت و طاقت فرسایی است.

دکتر غفاری ادامه داد: خوشبختانه امروز شاهد دستاوردهای خوبی در این جشنواره هستیم و اگر این دستاوردها نبودند، در شرایط فعلی، رغبتی برای برگزاری دهمین دوره این جشنواره وجود نداشت.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با تاکید بر اینکه کار در عرصه هنر بدون بینش در حوزه‌های مختلف امکان پذیر نیست، گفت: تولیدات و آثار هنرمندان باید به گونه‌ای باشد که به دل و جان مخاطب بنشیند و لازمه این امر نیز، بینش و بصیرت در اغلب حوزه‌ها است.

وی همچنین ضمن تشکر از فعالان فرهنگی در ستاد وزارت علوم و معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها، داوران و میزبانی دانشگاه الزهرا (س) افزود: امیدواریم همچنان هنرمندان با نگاه عمیق و افق‌های تازه‌تر، این حرکت را استمرار ببخشند و جامعه علمی و دانشگاهی و کل جامعه ایران را از دستاوردهای خود بهره‌مند سازند.

مهندس عسگری مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و رییس جشنواره نیز ضمن تشکر از میزبانی و همکاری دانشگاه الزهرا (س) در برگزاری این جشنواره گفت: دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه و عکس دانشجویان امید یکی از بسترهای مناسب برای بروز استعدادهای جوانان در این عرصه است.

وی با بیان اینکه ترغیب فعالان عرصه فیلم و عکس در دانشگاه‌ها به تولید آثار فاخر هنری در موضوعات اجتماعی به‌ویژه موضوع "اعتیاد" از اهداف این رویداد بود، افزود: این جشنواره در سه رشته فیلم کوتاه، عکس و فیلمنامه برگزار شد. بخش فیلم کوتاه این جشنواره شامل فیلم‌های مستند، تجربی، داستانی و انیمیشن بود. در بخش عکس نیز شرکت‌کنندگان در قالب عکس‌های هنری و اجتماعی وارد عرصه رقابت شدند.

مهندس عسگری در ادامه در رابطه با موضوعات این جشنواره مطرح کرد: موضوعات آزاد این جشنواره شامل اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی، جهان علیه خشونت و افراطی‌گری، تهران، پایتخت ایران است.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه در فاصله بین جشنواره نهم و دهم شاهد حضور گسترده فیلم سازان به‌خصوص در عرصه بین‌المللی هستیم، اظهارداشت: برگزاری این جشنواره موجب تقویت دیپلماسی فرهنگی ایران در شرایط تحریم شد. امیدواریم این جشنواره استمرار داشته باشد و نقش خود را در حوزه خردورزی به خوبی ایفا کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در پایان این برنامه از مقام فرهنگی، هنری و اخلاقی استاد علی نصیریان نیز تجلیل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha