• یکشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۰ / ۱۸:۰۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400072517980
  • خبرنگار : 71594

بررسی طرح نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس در کمیسیون اجتماعی مجلس

بررسی طرح نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس در کمیسیون اجتماعی مجلس

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از بررسی "طرح نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس" در این کمیسیون خبر داد و گفت: این طرح در صورت تصویب و به صورت قانون درآمدن به گزینش نیروهای توانمند و سالم برای تصدی مشاغل حساس کمک می کند.

کیومرث سرمدی واله در گفت و گو با ایسنا، درباره دستور جلسه امروز (یکشنبه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طرحی در مجلس دوره قبلی تحت عنوان «نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس» بررسی و تصویب می شود که در این طرح مراحل گزینش، انتصاب و صدور حکم برای افرادی که قرار است در مشاغل حساس گمارده شوند، بررسی می شود.

وی افزود: یکی از مواردی که در این طرح مورد توجه قرار می گیرد بحث استعلام صلاحیت افراد انتخابی مورد نظر برای این پست ها است که تا اینجا طبق ضوابط و مقررات قرار بر این است که از مراجع سه گانه قوه قضائیه، وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه استعلام به عمل آید. بر این اساس شورای نگهبان به بعضی از مواد و تبصره های این طرح ایراداتی گرفته بود که این ایرادات بررسی  و ضمن رفع این ایرادات و ابهامات در مجموع بخشی بررسی شد و ادامه بررسی ایرادات شورای نگهبان به جلسه بعد موکول شد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: علی ایحال، مجموعا در این طرح ساز و کاری تعریف شده که مصداق مشاغل حساس بر اساس یک سری ضوابط و کارگروه هایی که برای تعیین مشاغل حساس تشکیل می شوند، تعیین شود. البته عناوین برخی از مشاغل حساس مشخص است و برای تعیین سایر عناوین مشاغل حساس این کارگروه موظف است که آن عناوین را تعیین کند.

سرمدی افزود: کلیات این جلسه بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس بود که اعاده شده از شورای نگهبان بود که بررسی و بخشی اصلاح شد و ادامه بررسی و اصلاحات نیز به جلسه بعد موکول شد.

وی در خصوص مصادیق مشاغل حساس که در این طرح بیان شده، گفت: طبق ماده ۶ این طرح معاونان و مشاوران رئیس جمهور و وزرا، وزرا، مدیران عامل، مدیران کل و هم طرازان آنها در وزارتخانه ها و از این قبیل به عنوان مشاغل حساس به شمار می آیند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هدف از این طرح و ایرادات شورای نگهبان و دیدگاه های نمایندگان و به خصوص کمیسیون اجتماعی مجلس این است که در انتخاب و انتصاب مدیران عالیرتبه و حساس به نحوی در گزینش و بررسی صلاحیت آنها دقت به عمل بیاید که در آینده شاهد آسیب هایی از جانب مدیران ناسالم نباشیم.

سرمدی د یادآور شد: در خیلی از بخش های مدیریتی کشور به علت عدم این دقت ها و عدم توجه به صلاحیت های لازم، خسارت های بسیاری مانند خسارت های بعضا مالی، فرهنگی، اقتصادی و در همه زمینه ها از سوی این مدیران دیده ایم و در همه زمینه ها متضرر شده ایم.

وی در پایان تاکید کرد: این طرح در صورت  نهایی شدن و تصویب و به صورت قانون درآمدن به گزینش نیروهای توانمند و سالم برای تصدی مشاغل حساس کمک می کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha