• سه‌شنبه / ۲۷ مهر ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400072719449
  • خبرنگار : 71594

یزدی خواه: مجلس یکپارچه موافق طرح رتبه بندی معلمان است

یزدی خواه: مجلس یکپارچه موافق طرح رتبه بندی معلمان است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس تقریبا یکپارچه موافق طرح رتبه بندی معلمان است و ملاحظه بعضی از همکارانم در خصوص نحوه تامین منابع مالی آن است، و الا رای امروز نمایندگان به مواد و تبصره ها با آرای بالا گواه صداقت مجلس در این رابطه است.

به گزارش ایسنا، سیدعلی یزدی خواه در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی با تبریک هفته وحدت بیان کرد: هفته وحدت ابتکار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، خط پایانی بر تلاش سرویس های جاسوسی استعمارگر پیر انگلستان و هم پالگی هایش در ایجاد اختلاف بین مذاهب بود.

وی ضمن درود به روح بنیانگذار انقلاب اسلامی افزود: بر قافله شهیدان و بر تربیت شده اندیشه اسلامی در وحدت حاج قاسم سلیمانی درود می فرستم که با بذل جان خویش دکترین شیعه را در کمک به اهل سنت و پیروان مسیحیت، ایزدی ها و... ثابت نمود. همچنین درود خداوند متعال بر ناخدای کشتی انقلاب و پرچمدار عَلم وحدت بین فرق اسلامی مقام معظم رهبری.

یزدی خواه در ادامه بیان کرد: از سوی صدها هزار فرهنگی و معلم مراتب قدرشناسی و اهتمام مجلس یازدهم را به موضوع رتبه بندی عرض می کنم. آموزش و پرورش سنگ بنای توسعه و پیشرفت کشور است. هر گونه سرمایه گذاری و توجه به این حوزه مستقیما در توسعه پایدار کشور نقشی بی بدیل دارد.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مصوب سال ۹۱ در کنار قریب صدها راهکار برای بهبود شرایط آموزشی، کنکور، عدالت آموزشی، کاهش حجم کتب درسی و... موضوع رتبه بندی نیز مورد توجه و تذکر قرار گرفته است. رهبر عزیز انقلاب هم در سیاست های ابلاغی حوزه آموزش و پرورش در سال ۹۲ اجرای طرح رتبه بندی معلمان را نیز متذکر شده بود. پس از حداقل ۸ سال با فراز و نشیب های بسیار این روزها در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.

یزدی خواه افزود: در اینجا تاسف خود را در خصوص اظهارات برخی از افراد کم اطلاع خارج از مجلس ابراز می کنم. به دلیل عدم شناخت مجلس انقلابی اظهارات غیر کارشناسی می کنند. مجلس تقریبا یکپارچه موافق طرح رتبه بندی معلمان است. ملاحظه بعضی از همکارانم در خصوص نحوه تامین منابع مالی آن است و الا رای امروز نمایندگان به مواد و تبصره ها با آرای بالا گواه صداقت مجلس در این رابطه است.

وی با اشاره به اینکه عزیزانی که در این حوزه فعالیت دارند الزاما باید مورد توجه قرار گیرند، گفت: تجربه جهانی پیش روی ماست. توسعه کشورهای آلمان، ژاپن و مالزی و... ثمره توجه به حوزه آموزش و پرورش است. حال با همه این تفاوت ها آموزش و پرورش ما از چند مساله بنیادین رنج می برد. معمولا در بودجه سنواتی اعتبار کافی و لازم را برای پاداش پایان خدمت معلمان در نظر نمی گیرند. در همه دستگاه های دولتی پاداش پایان ۳۰ سال خدمت کارکنان خود را با آخرین حقوق به حساب فرد واریز می کنند، اما در آموزش و پرورش اینگونه نیست. در خلال سال های گذشته پاداش ها با یک یا دو سال تاخیر و گاهی هم به صورت درصدی پرداخت می شده است. پاداش سال قبل نیز که باید شهریور سال گذشته پرداخت می شد، پس از ۱۴ ماه هنوز پرداخت نشده است.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: از همین تریبون به سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای پیش بینی اعتبار این موضوع برای سال های آینده تذکر می دهم.

یزدی خواه یادآور شد: هر معاونت وزارت آموزش و پروش سنگینی کار یک وزارتخانه را دارد، سازمان امور استخدامی کشور باید در خصوص چارت تشکیلاتی آموزش و پرورش هم در تعداد معاونت ها و هم ایجاد معاونت اقتصادی تجدید نظر کند.

وی در ادامه نطق خود در رابطه با مشکلات حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس گفت: تهران حوزه ای است که به قول معروف «بیرونش مردمان را کشته است و در داخل ما را». تهران ظاهری پر طمطراق دارد اما مشکلات آن عمیق است و بیداد می کند. همه جای تهران ولنجک، پارک وی و نیاوران نیست، تهران دره فرحزاد، بیغوله های محمود آباد را دارد و مشکلات و آسیب های اجتماعی، حاشیه نشینی، مسائل زیست محیطی آن مثنوی هفتاد من کاغذ است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: از ۵۲ درصد سهم واریزی کل مالیات کشور کمتر از دو درصد آن سهم تهران برای پروژه های عمرانی است. در باب شهرستان ری با جمعیت ۸۰۰  هزار نفری که سرریز مشکلات پایتخت کشور را در خود جمع کرده است، از مراکز نگهداری وسایل نقلیه فرسوده، کمپ های مجاز و غیر مجاز ترک معتادین، جاری بودن روان آب ها و فاضلاب ها، مراکز دفن زباله تهران با دریافت ۸ هزار تن زباله در روز، وجود تنها یک آرامستان برای شهری با جمعیت ۹ میلیون نفر و معضلات خاص آن آلودگی هوا، مسائل زیست محیطی از جمله مشکلات شهرستان ری است که امیدواریم فاصله شمال تا جنوب تهران با اقدامات دولت سیزدهم کاهش یابد.

یزدی خواه در پایان گفت: با توجه به مسئولیت رئیس سازمان صدا و سیما در حوزه شبکه فیلم های خانگی از ایشان تقاضا دارم به لحاظ مسئولیت به همراه خانواده خود یا معاونین بعضی از این سریال ها را مشاهده کند؛ سریال هایی مانند میدان سرخ، ملکه گدایان و زخم کاری تا غارت فرهنگی ما را در این سریال ها شاهد باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۸ ۱۲:۲۳

باسپاس از شما و تلاش های شما برای رفع مشکلات