• سه‌شنبه / ۴ آبان ۱۴۰۰ / ۰۲:۱۳
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1400080302081
  • خبرنگار : 71603

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی:

معیار ارتقاء اساتید نوآوری و نظریه پردازی آنها باشد/آیین نامه ارتقاء اساتید نیازمند اصلاح است

معیار ارتقاء اساتید نوآوری و نظریه پردازی آنها باشد/آیین نامه ارتقاء اساتید نیازمند اصلاح است

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه معیار ارتقاء اساتید باید، نوآوری و نظریه پردازی آنها باشد نه تعداد کمّی مقالات، افزود: برای فاصله گرفتن از دنیای آموزش حافظه محور، در راستای ارتقاء اساتید این‌ شرط مطرح نشود که اگر استادی تعداد زیادی مقاله داشت، به درجه بالاتر ارتقاء یابد.

دکتر عبدالحسین خسروپناه در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: بر اساس مصوبه دانشگاه مبنی بر آموزش ترکیبی، مقرر شده که بخشی از کلاس‌ها همچنان به صورت مجازی برگزار شود و بخشی حضوری و با توجه به اینکه وضعیت شیوع کرونا در کشور ثباتی ندارد، نمی‌توان تصمیمی را به صورت قطعی اعلام کرد.

وی با اشاره به آموزش "حافظه محور" ادامه داد: راه حل اینکه آموزش حافظه محور به آموزش عقل محور و حکمت محور تغییر کند، این است که دانشکده‌های علم محور به دانشکده‌های موضوع محور تغییر پیدا کنند و تمام رساله‌ها و پایان‌نامه‌ها ناظر به نیازها و مسائل جامعه باشند.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه معیار ارتقاء اساتید باید، نوآوری و نظریه پردازی آنها باشد نه تعداد کمّی مقالات، افزود: برای فاصله گرفتن از دنیای آموزش حافظه محور، در راستای ارتقاء اساتید این‌ شرط مطرح نشود که اگر استادی تعداد زیادی مقاله داشت، به درجه استادیاری یا دانشیاری ارتقاء یابد.

دکتر  خسروپناه افزود: اینکه استادی تعداد زیادی مقاله چاپ کرده باشد ولی یک نظریه نداشته باشد، معیار درستی برای ارتقاء نیست. ما باید به سمت افزایش سطح کیفی اساتید و بحث نظریه پردازی حرکت کنیم تا با نوآوری کردن، گره‌ای را باز کنیم. البته برای رسیدن به این موضوع، باید آئین‌نامه ارتقاء اصلاح شود.

 معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به شرایط آموزش در دوران پسا کرونا خاطرنشان کرد: ما هنوز در دوران شیوع کرونا هستیم و سخت است از دوران پسا کرونا صحبت کنیم. چراکه شرایط فعلی به گونه‌ای است که ما برای رسیدن به دوران پسا کرونا فاصله داریم. همچنین برای برنامه‌ریزی‌های آموزشی و پژوهشی خود باید این فرض را داشته باشیم که مدتی با کرونا درگیر هستیم و آموزش باید در بستر مجازی و با توجه به شیوع کرونا تعریف شود.

وی در پایان خطرنشان کرد: البته با توجه به فراگیر شدن واکسیناسیون در کشور و واکسینه شدن حداکثر جمعیت، امکان برگزاری کلاس‌های حضوری وجود دارد. چراکه ما حتی چند ماه گذشته نیز نمیتوانستیم کلاس‌ها را حضوری برگزار کنیم. پس می‌توان در کنار آموزش مجازی، آموزش حضوری را نیز دنبال کرد و به مرور آموزش باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به شیوه  حضوری بازگردد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha