• شنبه / ۲۲ آبان ۱۴۰۰ / ۱۵:۲۱
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400082217015
  • خبرنگار : 30054

نکاتی که قبل از سفارش موشن گرافیک باید دانست

نکاتی که قبل از سفارش موشن گرافیک باید دانست

آیا می دانستید می توان با طراحی یک تیزر تبلیغاتی یا موشن گرافیک حرفه ای و جذاب ره صد ساله را یک شبه طی کرد؟

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام کاتشو، موشن گرافیک را در تبلیغات، تولید محتواهای آموزشی، ساخت فیلم و موارد دیگر مورد استفاده قرار می دهند. برای سفارش موشن گرافیک باید به مراکزی مراجعه کرد که متشکل از تیم حرفه ای طراحان و گرافیست های با تجربه است.

موشن گرافیک چیست؟

به موشن گرافیک تصاویر متحرک نیز گفته می‌شود. تصویرسازان، وکتورهای مختلف طراحی نموده و پس از آن انیماتورها با استفاده از نرم‌افزارهای مختلف و با کامپیوتر این تصویر را به صورت متحرک در می آورند. در ادامه روی این تصاویر متحرک افکت‌ها و صداهای مختلف قرار داده شده و از نظر صوتی و تصویری جذابیت بسیاری پیدا می کند. با سفارش موشن گرافیک می‌توان با جذابیت بیشتری مخاطب را تحت تاثیر قرار داد. به طور کلی تعرفه ساخت موشن گرافیک نسبت به ساخت انواع تیزرهای تبلیغاتی کمتر است و روشی به صرفه برای انجام تبلیغات است.

چرا ساخت موشن گرافیک موثر است؟

معمولا درخواست برای سفارش موشن گرافیک بسیار بیشتر از سایر روش هاست و شرکت‌های ساخت موشن گرافیک اقدام به طراحی و ساخت انواع موشن گرافیک حرفه ای و جذاب می‌نمایند. اما چرا تیزر موشن گرافیک به عنوان روشی موثر برای جذب مخاطب انتخاب شده است؟

1.   قابل درک و قابلیت به اشتراک گذاری

ویدیوهای موشن گرافیک کوتاه هستند و مستقیماً اصل مطلب را هدف قرار می دهند. این ویدیوها تمام اطلاعات مهم را تنها در یک دقیقه جمع‌آوری کرده و به مخاطب انتقال می دهند. این به بازار هدف شما اجازه می‌دهد تا محصول یا خدمات موجود در ویدیو را بهتر درک کرده و علاقمندی در آنها به وجود آورد و در نهایت همان مخاطب، آن را به اشتراک بگذارد.

2.   سریع و مقرون به صرفه تر

معمولا تولید ویدیوی لایو اکشن و تیزرهای تبلیغاتی بسیار گران است و به یک مکان یا استودیو و یک گروه کامل و حرفه ای نیاز دارد. از طرف دیگر، موشن گرافیک را می توان با استفاده از رایانه انجام داد و طراحی آن نیاز به زمان کمتری دارد. البته که پوسترهای تبلیغاتی ممکن است هزینه کمتری را نیاز داشته باشد اما جذابیت بصری که موشن گرافیک ایجاد می کند به هیچ وجه به اندازه پوستر نخواهد بود.

نکاتی که قبل از سفارش موشن گرافیک باید دانست

3.    رنگارنگ بودن و جذابیت تصویری

استفاده از رنگ‌های متنوع است که سفارش موشن گرافیک را نسبت به سایر روش های تبلیغاتی افزایش می‌دهد. وقتی ویدیوهای موشن گرافیک در رسانه‌های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام باز می شوند، به دلیل وجود رنگ‌های مختلف، مخاطب را جذب نموده و قادر است حتی بدون وجود اطلاعات کلامی تاثیر خود را داشته باشد.

نحوه ساخت موشن گرافیک

عناصر مهمی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند تا بتوان یک موشن گرافیک جذاب ایجاد کرد که داستان مورد نظر شما را شکل می‌دهد و با احساسات مخاطب هدف شما ارتباط برقرار نماید. نحوه تولید موشن گرافیک به چهار مرحله اصلی زیر تقسیم می شود:

1-   نوشتن یک اسکریپت یا فیلمنامه

در ابتدا نیاز است تا یک فیلمنامه کلی با توجه به زمان موشن گرافیک را نوشت و سپس بر اساس آن به طراحی سایر موارد پرداخت. وضوح پیام و سادگی عوامل کلیدی هستند که باید در نوشتن اسکریپت موشن گرافیک رعایت گردند. در نوشتن اسکریپت باید به مخاطب موشن گرافیک توجه کرد. پیامتان را با توجه به مخاطب هدف تنظیم کرده و احساسات متناسب با آن را ایجاد کنید.

در ادامه نیاز است تا شخصیت های داستان طراحی شده و دیالوگ‌های مختلف برای هر یک از آنها نوشته شود. انتخاب لوکیشن و وسایل مختلفی که قرار است در موشن گرافیک نمایش داده شوند نیز در مراحل اولیه باید انجام گیرد.

2-   ساخت استوری برد

با کنار هم قرار دادن فیلمنامه و جلوه‌های بصری، مرحله استوری بورد طراحی موشن گرافیک ایجاد می‌گردد که به شما کمک می کند محصول نهایی را تصور کنید. در این مرحله نیاز است تا اعضای تیم، ایده های خود را ارائه داده و به ترکیب فیلمنامه و طراحی کمک نمایند. برای سهولت در بررسی و نهایی کردن مفهوم کلی، نوشتن ایده های هر یک از اعضای تیم می تواند کمک بسیاری به ایجاد یک موشن گرافیک جذاب نماید. در نهایت طرح پایانی توسط اعضای تیم مورد بررسی دقیق قرار گرفته و سفارش موشن گرافیک وارد مرحله بعد می گردد.

3-   متحرک سازی موشن گرافیک

عمل متحرک سازی توسط نرم‌افزارهایی مانند فتوشاپ انجام می‌شود و تصاویر را به صورت حرفه‌ای طراحی کرده و سپس آنها را متحرک می‌سازند. ساخت موشن گرافیک با موبایل نیز با استفاده از تلفن‌های هوشمندی که در بازار وجود دارد نیز امکان‌پذیر است.

نکاتی که قبل از سفارش موشن گرافیک باید دانست

موشن گرافیک ها در انواع مختلفی مانند استاپ موشن، ویدیو موشن و اینفوگرافیک تولید می شوند که هر یک دارای ویژگی های مخصوص به خود بوده و با هدف های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

تفاوت اصلی موشن گرافیک با تبلیغات تیزری و تلویزیونی در این است که موشن گرافیک یک داستان را مطرح می‌کند و البته کاراکترهای آن شخصیت‌های کارتونی هستند و نه انسان‌های واقعی. درواقع موشن گرافیک همان پلان سینماست که می گوید: صدا، تصویر، حرکت! اما توسط کاراکترهای کارتونی که بسته به دلخواه طراح گرافیکی هر شکلی می‌توانند باشند. همین موضوع سبب می‌شود تا دست طراح موشن گرافیک باز باشد تا هر تصویری را می‌خواهد ابتدا روی کاغذ ترسیم کند و سپس به اجرا و تحرک درآورد. برای سفارش موشن گرافیک به کاتشو https://cutsho.com/ مراجعه فرمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha