• چهارشنبه / ۳ آذر ۱۴۰۰ / ۱۶:۵۲
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1400090302615
  • خبرنگار : 71603

سرپرست دانشگاه تربیت مدرس:

فرصتی استثنایی برای تحول و نوآوری در دانشگاه ایجاد شده است

فرصتی استثنایی برای تحول و نوآوری در دانشگاه ایجاد شده است

سرپرست دانشگاه تربیت مدرس گفت: با سپری شدن ۴۰ سال از تاسیس دانشگاه تربیت مدرس، فرصتی استثنایی برای تحول و نوآوری در دانشگاه ایجاد شده تا به دانشگاه نسل جدید تبدیل شود و موتور اقتصاد کشور را به حرکت درآورد.

به گزارش ایسنا، دکتر فرهاد دانشجو در مراسم معارفه خود و تودیع دکتر محمدتقی احمدی رئیس پیشین دانشگاه تربیت مدرس اظهار کرد: دانشگاه تربیت مدرس به عنوان مولود انقلاب اسلامی و دانشگاهی پیشرو در آموزش و پژوهش با مرجعیت علمی، در سال ۱۳۶۰ تاسیس شد.

دکتر دانشجو با اشاره به برنامه‌های جدید دانشگاه تربیت مدرس افزود: برنامه‌های جدید، شامل برنامه‌های آموزشی، پژوهشی، نوآوری، حفظ و ارتقاء سلامت و محیط زیست،  کارآفرینی، برنامه‌های دانشجویی و فرهنگی، توسعه عدالت و تکمیل طرح‌های عمرانی خوابگاهی است.

سرپرست جدید دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه در دوران مدیریت جدید از مشورت‌های دانشجویان، کارمندان، اعضای هیات علمی و مسئولین قبلی و فعلی برای پیشیرد امور دانشگاه استفاده خواهد شد، افزود: در حال حاضر مشکلات عدیده‌ای در دانشگاه تربیت مدرس وجود دارد، که شامل کمبود شدید بودجه، عدم تطبیق چارت فعلی با واقعیت‌های علمی دانشگاه،سرعت کم و امکانات ناکافی شبکه فناوری دانشگاه، وضعیت طرح‌های نیمه تمام عمرانی، عدم پرداخت حق‌التدریس به مدت ۵ تا ۷ ماه متوالی، افت کیفیت آموزش به دلیل شیوع کرونا است.

وی در پایان گفت: گذر از این مشکلات به همدلی و همکاری تمام اعضای هیات علمی و سایر اعضای خانواده دانشگاه تربیت مدرس نیاز دارد.

همچنین در این مراسم، محمد تقی احمدی، رئیس اسبق دانشگاه تربیت مدرس در سخنانی اظهار کرد: در دوران مدیریت خود، با شرکت در جلسات متعددی که تشکیل می‌شد، همواره تلاش کردم خرد جمعی را در نظر بگیرم و در این دوران تلاش شد که ظرفیت‌های قانونی دانشگاه احیا شود.

وی ادامه داد: اتکا به خرد جمعی، تکریم اساتید، تعیین ظرفیت‌های کالبدی برای آموزش و پژوهش و فناوری از مواردی بود که مورد توجه قرار گرفت.

دکتر احمدی با بیان اینکه تعیین اهداف پژوهشی از دیگر اقدامات مورد توجه قرار گرفت که در این راستا، بسته‌های علمی تشکیل شد.  همچنین، حقوق اعضای هیات علمی بر اساس عملکرد ساماندهی شد.

رئیس سابق دانشگاه تربیت مدرس با تاکید بر اینکه باید امکانات خوبی به ۱۳ دانشگاه‌های برتر کشور، تخصیص داده شود، افزود: در این مدت دانشگاه تربیت مدرس با دانشگاه‌های گروه یک کشور همکاری‌های خوبی داشته و مجلس شورای اسلامی نیز به بودجه ۱۳ دانشگاه برتر توجه کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha