• سه‌شنبه / ۹ آذر ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400090906804
  • خبرنگار : 71620

اسماعیلی: از مذاکرات سازنده و تعاملات جهانی استقبال می‌کنیم

اسماعیلی: از مذاکرات سازنده و تعاملات جهانی استقبال می‌کنیم

نماینده مردم میانه در مجلس ضمن تأکید بر ضرورت «رفع واقعی تحریم‌ها و راستی آزمایی از آن» گفت: همواره از مذاکرات سازنده و تعاملات جهانی استقبال کرده و به ارتباط بین الملل و حسن همجواری با کشورهای منطقه علاقه مند هستیم.

به گزارش ایسنا، مهدی اسماعیلی در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور ضمن تبریک روز مجلس اظهار کرد: مدرس با جسارت و شجاعت تمام به مبارزه با استبداد و استعمار پرداخت. این روحیه انقلابی الگوی شایسته‌ای برای همه خدمت گزاران صدیق جمهوری اسلامی است.

لزوم رفع واقعی تحریم‌ها و راستی آزمایی از آن

وی با اشاره به از سرگیری مذاکرات برجام در وین گفت: دنیا باید این پیام را دریافت کرده باشد که ملت ایران در سایه مکتب مقاومت است. این ملت روی منافع به حقش، امتیاز ذلت باری را به هیچ کس نمی‌دهد اما همواره از مذاکرات سازنده و تعاملات جهانی استقبال کرده و به ارتباط بین الملل و حسن همجواری با کشورهای منطقه علاقه مند هستیم. بنابراین به رفع واقعی تحریم‌ها و راستی آزمایی از آن تأکید داریم.

مدیریت تورم، گرانی و ضعف در کنترل قیمت‌ها

نماینده مردم میانه خطاب به رئیس جمهور گفت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم و حضور میدانی و جهادی شما و اهتمام بی وقفه برای حل مشکلات مردم، بارقه امید در سر و  سامان دادن به مشکلات عمدتا اقتصادی کشور ایجاد کرده است. پس بسیار ضروری است که با تشکیل قرارگاه اقتصادی و با اتخاذ تدابیر لازم، تورم و گرانی افسارگسیخته و ضعف در کنترل قیمت کالاهای اساسی مردم را سریعا حل کنید.

این عضو کمیسیون آموزش مجلس ضمن تأکید بر لزوم حمایت از دهک‌های پایین جامعه اظهار کرد: از شما می‌خواهم به معیشت کارگران، نیروهای خدماتی و مشاغل ناپایدار رسیدگی کرده و به پدیده نامبارک قرارداری، کار معین، حجمی، شرکتی، پیمان کاری، طرحی، برون سپاری، پاره وقت، زمان مزدی، تأمین نیرو، کارگری موقت و... که در دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی به کار گرفته شده است، رسیدگی کنید. دریافتی این عزیزان ناچیز است و بدون برخورداری از امتیاز، مورد استثمار بعضی کارفرمایان قرار می‌گیرند.

نماینده مردم میانه در مجلس یازدهم با استناد به اخطار اخیر سیدمرتضی حسینی، نماینده میانه در خصوص وضعیت فولاد حوزه انتخابیه خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مثل اینکه اخطار ایشان در مورد حل مشکلات فولاد شهرستان را نشنیده و اقدامی نکردید. به بی‌برنامگی‌ها و نبود سیاست منسجم سازمان ایمیدرو و عقب ماندگی فولاد شهرستان رسیدگی کنید. در غیر این صورت، اقدام بعدی قانونی را رقم خواهیم زد.

ضرورت جایگزینی نظام اعتبار سنجی به جای نظام وثیقه برای دریافت وام

اسماعیلی در پایان با بیان اینکه نرخ سود بانکی بین سرمایه‌گذار و بانک‌ها عمدتا ناشی از فعالیت اقتصادی نیست، گفت: دریافت تسهیلات بانکی برای تولید کننده مشکل بزرگی است. حتی برای دریافت مبلغی اندک به عنوان وام ضمانت یک کارمند الزامی است. جایگزینی اعتبار سنجی به جای نظام وثیقه یکی از راهکارهای موثر است که باید به جد دنبال شود و مقدمات تحول بانکی را فراهم کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha