• چهارشنبه / ۲۲ دی ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400102216418
  • خبرنگار : 71234

آصفری: برخی افراد با سوءاستفاده از وضعیت بورس هزاران میلیارد به جیب زدند

آصفری: برخی افراد با سوءاستفاده از وضعیت بورس هزاران میلیارد به جیب زدند

نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی خواستار برخورد قوه قضاییه با متخلفان در بازار بورس شد و گفت که برخی افراد با سوءاستفاده از وضعیت بورس صدها میلیارد و بعضا هزاران میلیارد تومان به جیب زدند.

به گزارش ایسنا، محمد حسن آصفری در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) در تذکری خطاب به رییس قوه قضاییه گفت: موضوع بورس، موضوع جدی است. برخی افراد با سوءاستفاده از وضعیت بورس صدها میلیارد و بعضا هزاران میلیارد تومان به جیب زدند، چون در بورس شفافیت نیست. این افراد با اطلاعات نهان و پنهان معامله کرده و با داشتن رانت اطلاعاتی پول مفتی به جیب زده و در دو سال گذشته سریع از بورس خارج شدند.

وی تاکید کرد: باید قوه قضاییه این افراد را احضار کرده و ضمن برخورد با آن ها، موضوع سوءاستفاده از رانت اطلاعاتی شفاف شود. توقع مردم برخورد با سوءاستفاده کنندگان از بورس است که مشکل جدی برای مردم در بورس ایجاد کرده اند.

وی در تذکر دیگری درباره اجرای مسکن ملی در کشور گفت: مسکن‌ ملی اراده دولت برای خانه‌دار شدن مردم است. قرار بود پولی بابت زمین در این طرح در اراک از مردم دریافت نکنند اما با توافق وزارت راه با سازمان اوقاف حدود ۳۰ میلیون تومان از مردم برای زمین گرفته می شود، وزیر راه و شهرسازی به این موضوع ورود کند. 

نماینده مردم اراک با اشاره به وضعیت آلودگی هوای اراک گفت: آلودگی هوا در اراک بسیار زیاد است، وزیر نفت و رییس محیط زیست چه کاری می کنند؟ حفظ سلامتی مردم از هر چیزی مهم تر است پس چرا برای رفع آلودگی اراک کاری نمی کنید؟

وی در پایان درباره قیمت تمام شده نهاده های دامی گفت: در شرایطی که زمزمه‌های حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مطرح شده، نهاده های دامی پیدا نمی شود و دامداران مشکل دارند. وزیر کشاورزی به این موضوع ورود کند که اگر قیمت ارز هم آزاد شود مطمئنا مشکلات جدی در حوزه کالاهای اساسی به وجود می آید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha