• پنجشنبه / ۶ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401050504257
  • خبرنگار : 30188

شرکت‌های زیرمجموعه فولکس واگن

شرکت‌های زیرمجموعه فولکس واگن

پرفروش‌ترین خودروساز جهان! این لقبی است که فولکس واگن سال‌ها است آن را با خود به یدک می‌کشد. این ابرکمپانی آلمانی، به‌صورت رسمی، فولکس واگن AG نامیده می‌شود که توسط بزرگان دنیای خودرو سازی، مورد تحسین واقع شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از کافه رنت، در این مطلب قصد داریم در مورد فولکس واگن و کمپانی‌های زیر مجموعه آن صحبت کنیم.

ولفسبورگ؛ مرکز پادشاهی فولکس واگن

پس از جنگ جهانی دوم، کمپانی خودروسازی فورد، قرار شد که فولکس واگن را به انحصار خود در آورد. پس از این‌که مدیران ارشد فولکس واگن قیمت نهایی خود را اعلام کردند، فورد عقب کشید زیرا معتقد بود که این کمپانی خودروسازی، ارزش خرج کردن این مبلغ را ندارد. همین باعث شد که مدیران ارشد فولکس واگن از فروش آن منصرف شوند و به جهانیان ثابت کنند که می‌توانند روزی به عنوان سرسخت‌ترین رقیب آن‌ها شناخته شوند.

دفتر مرکزی این ابرکمپانی، در ولفسبورگ آلمان قرار دارد. احتمالا تاکنون اسم تیم فوتبال ولفسبورگ را شنیده‌اید. در این دفتر مرکزی، تمامی فعالیت‌های خودروسازی و ناوگان تجاری فولکس واگن کنترل و برنامه‌ریزی می‌شود.

اگر بخواهیم زیرمجموعه‌های این ابرکمپانی را به شما معرفی کنیم، بدون شک اکثر آن‌ها را خواهید شناخت. این ابرکمپانی هم خودروهای معمولی و مردمی و هم خودروهای لوکس و سوپر لوکس را طراحی و تولید می‌کند و به همین دلیل، تقریبا همه مردم دنیا، با خودروهای این شرکت آشنایی نسبی دارند. در ادامه به کمپانی‌های زیرمجموعه این شرکت بزرگ اشاره می‌کنیم.

بنتلی

شرکت‌های زیرمجموعه فولکس واگن

این کمپانی بی‌نظیر که مرکز اصلی آن در انگلستان قرار دارد، از حدود 20 سال پیش توسط فولکس واگن خریداری شد و از آن پس، روز به روز در بین طرفدارانش محبوب‌تر شد. این کمپانی در سال‌های اخیر مثل کمپانی محبوب هیوندای، به تولید خودروهای هیبریدی مشغول شده است. اگر دوست دارید در مورد کمپانی هیوندای اطلاعات بیشتری کسب کنید، به مطالبی که در مورد این کمپانی نوشته شده است به‌عنوان هیوندای ساخت کدام کشور است مراجعه کنید.

لامبورگینی

شرکت‌های زیرمجموعه فولکس واگن

اگر بخواهیم یکی از سوپرلوکس‌ترین خودروهای دنیا را به شما معرفی کنیم، پس از بوگاتی، قطعا نام لامبورگینی به ذهنمان می‌آید. دفتر مرکزی کمپانی لامبورگینی که به‌طور صددرصد در انحصار فولکس واگن است، در بولونیای ایتالیا واقع شده است. این کمپانی در سال 1963 فعالیت خود را آغاز کرد و در سال 1998 به‌طور کامل تحت اختیار فولکس واگن قرار گرفت.

آئودی

شرکت‌های زیرمجموعه فولکس واگن

 از قدیمی‌ترین کمپانی‌های زیرمجموعه فولکس واگن، آئودی است که در سال  1910 میلادی تاسیس شد. قدمت این کمپانی حتی از خود فولکس واگن هم بیشتر است. این برند آلمانی در دهه 60 میلادی به تدریج توسط فولکس واگن خریداری شد.

پورشه

یکی از شرکت‌هایی که در تثبیت و پروبال گرفتن فولکس واگن نقشی اساسی داشت، پورشه بود. یکی از اولین خودروهای فولکس واگن توسط فردیناند پورشه طراحی شد که فروشی کم‌نظیر را تجربه کرد و باعث شد که نام فولکس واگن بر سر زبان‌ها بیافتند.

بوگاتی

در بین کمپانی‌های زیرمجموعه فولکس واگن، پرقدرت‌ترین و زیباترین خودروها توسط کمپانی بوگاتی تولید می‌شود. این کمپانی به‌دلیل تولید محصولات چند میلیون پوندی، از دسترس مشتری‌های عادی خارج است و به همین خاطر، مشتری‌هایی خاص و میلیاردر برای خرید خودرو به این کمپانی سوپرلوکس مراجعه می‌کنند.

این کمپانی بزرگ در سال 1909 تاسیس شد که دفتر مرکزی آن در شهر مولشیم فرانسه واقع شده است. شرکت فولکس واگن از سال 1998 شروع به ادغام بوگاتی با خود کرد و امروزه این کمپانی به‌طور صددرصد در اختیار فولکس واگن قرار دارد.

دوکاتی

شاید با دیدن تصویر این موتور در بین این همه ماشین سوپرلوکس، کمی تعجب کرده‌اید؛ اما باید بگوییم که ابرکمپانی فولکس واگن علاوه‌بر زمینه خودروسازی، در زمینه موتورهای سوپربایک و موتورهای مسابقه‌ای نیز فعالیت می‌کند. برند دوکاتی، یک برند ایتالیایی موتورسازی است که در سال 2012 به انحصار فولکس واگن درآمد. هدف فولکس واگن از خریدن این کمپانی بزرگ، شرکت در مسابقات بزرگی از جمله مسابقات موتو جی پی بود که بتواند با برنده شدن در آن‌ها، نام خود را بار دیگر بر سر زبان‌ها بیندازد.

سئات

احتمالا تا به امروز نام کمپانی خودروسازی سئات به گوشتان نخورده است. این کمپانی اسپانیایی در دهه 50 میلادی تاسیس شد و در دهه 80 میلادی با فولکس واگن ادغام شد. این کمپانی محصولات فولکس واگن را با قیمتی پایین‌تر به افرادی که درآمد بالایی ندارد، عرضه می‌کند.

مان

این کمپانی بزرگ که به تولید ماشین‌های سنگین نظیر کامیون و اتوبوس می‌پردازد، در سال 2012 به یکی از زیرمجموعه‌های فولکس واگن تبدیل شد. این شرکت، سالانه حدود 13 میلیارد دلار فروش دارد و در نوبه خود، یکی از غول‌های صنعت ماشین‌سازی در آلمان است.

اشکودا

اگر به دنبال کیفیت بالا، زیبایی و قیمت پایین هستید، محصولات شرکت اشکودا، از مناسب‌ترین آپشن‌های پیش روی شما هستند. دفتر مرکزی این کمپانی، در جمهوری چک قرار دارد و حدود 30 هزار کارمند در آن مشغول به کار هستند. از معروف‌ترین محصولات این شرکت می‌توان به اشکودا اوتاویا و اشکودا سوپرب اشاره کرد که از زمان عرضه آن‌ها تاکنون، فروش بسیار زیادی داشته‌اند و سودهای عظیمی را نصیب اشکودا و فولکس واگن کرده‌اند.

اسکانیا

اگر بخواهیم معروف‌ترین کمپانی در زمینه اتوبوس‌سازی را به شما معرفی کنیم، قطعا کمپانی اسکانیا جزو سه مورد برتر لیست ما قرار می‌گیرد. این کمپانی علاوه‌ بر اتوبوس، کامیون‌هایی استثنایی نیز روانه بازار می‌کند؛ همچنین کمپانی اسکانیا در زمینه ساخت موتورهای دیزلی نیز فعالیت می‌کند. این کمپانی که در طی سال‌های فعالیت خودش بارها توسط کمپانی‌های مختلف خریداری شد، در نهایت در سال 2007، توسط فولکس واگن تحت تصرف درآمد.

تجربه رانندگی با فولکس واگن در ایران

شما می‌توانید برای تجربه کردن حس شیرین و لذت‌بخش رانندگی با خودروهای فولکس واگن در شهرهای ایران هم آن‌ها را خریداری کنید و هم از شرکت‌های معتبر مثل کافه‌ رنت، سعادت رنت و ... اجاره نمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha