• یکشنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۸
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401053021670
  • خبرنگار : 30188

نقش گیاهان در زندگی روزمره انسان

نقش گیاهان در زندگی روزمره انسان

ایجاد فضایی که بتوانید در آن‌ احساس آرامش و رهایی داشته باشید، مهم است. چرا که، همواره در حال تحرک و فعالیت هستیم و اهمیت کسب انرژی مجدد در فضای زیبا و باصفا می‌تواند به شروع و پایان روز همراه با انرژی کمک کند.

به گزارش ایسنا به نقل از انگور، در اینجا به شما می‌گوییم که چگونه گیاهان به ارتقاء رفاه و ذهن آگاهی کمک می‌کنند و در ادامه ایده‌های دکوراسیون خانه با گیاهان را بررسی می‌کنیم تا به کمک گیاهان آرامش بیشتری را در بخش‌های مختف منزل دریافت کنیم.

برای زندگی آگاهانه در یک شهر شلوغ به چه نکاتی نیاز داریم؟

با آیین صبحگاهی، روز خود را با انرژی بسیار بهتری شروع کنید. می‌توانید روز خود را با درست کردن یک لاته یا اسموتی خاص، با خواندن مجله، روشن کردن رادیو یا ... شروع کنید. هر چیزی که باعث شود با خودتان احساس ارتباط بیشتری داشته باشید و برای روز پیش‌رو سپاسگزار باشید.

مدیتیشن متحرک (یوگا، تای‌چی، چی‌کونگ، مدیتیشن پیاده‌روی و ...) را تمرین کنید. با این کار می‌توانید به آرام کردن بدن و ذهن خود و تقویت آگاهی برای کاهش استرس کمک کنید. حتماً بخشی از زمان خود را در طبیعت سپری کنید و از شلوغی فاصله بگیرید. این کار به شما کمک می‌کند که احساس آرامش کرده و قوه ابتکار خود را تقویت کنید.

چگونه گیاهان به ارتقاء رفاه و ذهن آگاهی کمک می‌کنند؟

گیاهان این امکان را برای شما فراهم می‌کنند که زیبایی‌های فضای باز را به داخل خانه بیاورید! وجود گیاهان در داخل خانه آرامش‌بخش است، به علاوه کیفیت هوا را بهبود می‌بخشد و فضای شما را دلبازتر می‌کند. در صورتی که در یک فضای کوچک یا آپارتمان زندگی می‌کنید، استفاده از انواع گل آپارتمانی در فضای داخل خانه عالی خواهد بود. وقتی از خواب بیدار می‌شوید و گیاهان را در پیرامون خود مشاهده می‌کنید، احساس آرامش بیشتری می‌کنید.

 فضای سبز و ایده‌های دکور خانه

مفهوم اساسی فضای سبز، تقلید از طبیعت در تنوع گونه‌ها، اندازه‌ها، شکل‌ها و رنگ‌های آن است. هنگام طراحی یک فضای سبز در خانه، تنوع همانند طبیعت یک امر کلیدی و بسیار مهم است.

ترکیب گیاهان با اندازه‌های مختلف، اولین قدم برای ایجاد فضای سبز داخلی محسوب می‌شود. به عنوان مثال، می‌توانید یک گیاه آپارتمانی با اندازه بزرگ را با تعدادی گیاه کوچک‌تر بر کف اتاق خود قرار دهید. می‌توانید با استفاده از چند استند یا پایه و آویزهای طناب، گیاهان خود را در سطوح مختلف نمایش دهید. اگر فقط به سراغ یک بافت یکسان بروید، مانند گیاهانی با برگ‌های کوچک یا گیاهانی با برگ‌های بزرگ و یا خاردار، فضای سبز شما خسته‌کننده به نظر خواهد رسید. امروزه خرید آنلاین گل و گیاه به ما کمک میکند هم گلهای تازه و به روز را مشاهده کنیم و متناسب با محل مورد نظرمان گیاه مناسب را انتخاب کنیم.

  • گیاهان آپارتمانی غول پیکر-بهترین انتخاب برای اتاق نشیمن هستند.

استفاده از گیاهان آپارتمانی بزرگ در اتاق نشیمن فضای زندگی شما را متحول می‌کند. اگر در نظر دارید یک گیاه بزرگ و گران قیمت تهیه کنید، قبل از آن در مورد نحوه نگهداری آن تحقیق کنید تا در هزینه خود صرفه‌جویی کنید.  برخی از گیاهان بزرگی که برای نگهداری در اتاق نشیمن توصیه می‌شوند عبارتند از:

  • بابا آدم
  • درخت موز
  • گیاه پول چینی یا پیله آی قاشقی
  • فیکوس لیراتا
  • برگ انجیری
  • پرنده بهشتی
  • اطراف پنجره‌ها- بهترین گزینه در آشپزخانه‌ها هستند.

برخی از گیاهان کوچک مانند آلوئه‌ورا، کاکتوس و ساکولنت برای این نگهداری در آشپزخانه مناسب هستند. به خصوص اگر آشپزخانه شما کوچک باشد. می‌توانید از گلدان‌هایی با اندازه‌های مختلف استفاده کنید و در طاقچه‌های آشپزخانه خود به نمایش بگذارید.

علاوه بر این، می‌توانید از قفسه‌های باز، بالای یخچال، میز غذاخوری یا بالای ماشین ظرفشویی خود برای قرار دادن گلدان استفاده کنید.

  • دیوار گیاهی در حمام و سرویس بهداشتی

فرقی نمی‌کند که حمام شما بزرگ یا باریک، سنتی یا فوق مدرن باشد. نگهداری از یک یا دو گیاه آپارتمانی در این مکان باعث ایجاد جلوه‌ی زیبایی در آن می‌شود. برای این منظور، استفاده از استندهای گوشه‌ای و سینک حمام رومیزی ایده‌آل می‌باشند. همچنین می‌توانید از گلدان‎های دیواری استفاده کنید که جلوه‌ای چشمگیر در این مکان ایجاد می‌کنند.

حمام مرطوب‌ترین مکان در خانه شما می‌باشد که حاکی از شرایط ایده‌آل گرمسیری است که گیاهان خاص آن را دوست خواهند داشت. علاوه بر سرخس‌ها و کالاتیا می‌توانید از آگلونما، اسپاتی فیلوم، فیلودندرون و بامبو استفاده کنید.

برای سفارش گل و گیاه آپارتمانی مناسب برای منزل و محل کار می توانید در وب سایت انگور به نشانی اینترنتی www.anguor.com ، جدیدترین گیاهان را همراه با گلدان های خاص و زیبا مشاهده کرده و سفارش خود را ثبت کنید. جهت ثبت سفارش و مشاوره در مورد گیاهان آپارتمانی در واتساپ می توانید با شماره‌های ۰۹۰۲۶۶۳۷۱۷۲ - ۰۹۱۰۴۱۹۸۴۹۲ تماس بگیرید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha