• شنبه / ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۱
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401061209404
  • خبرنگار : 30188

همه چیز در مورد خرید آجیل شب یلدا

همه چیز در مورد خرید آجیل شب یلدا
آجیل یلدا

اگر قصد خرید آجیل شب یلدا را دارید، پیشنهاد می‌کنیم این متن را مطالعه نمایید تا با همه چیز در مورد خرید این آجیل آشنا شوید. شب یلدا که با نام شب چله نیز شناخته می‌شود، آخرین شب پاییز و بلندترین شب سال است.

به گزارش ایسنا به نقل از خشکبار کاشانی، در این شب، اعضای خانواده‌ها دور یکدیگر جمع شده و ضمن برگزاری مراسم‌هایی همچون شعرخوانی و گپ‌وگفت، خوراکی‌های خوشمزه‌ای را نوش جان می‌کنند. آجیل شب یلدا یک جزء جدا نشدنی از این مراسم است.

اما در آجیل یلدا چه اجزایی وجود دارد؟ در حالت کلی می‌توان گفت که این اجزا انتخابی هستند و هر فردی می‌تواند با توجه به سلیقه خود آن‌ها را انتخاب نماید. اما به دلیل اینکه این مراسم در فصل سرد سال برگزار می‌شود، معمولا آجیل‌های شیرین بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. از آنجا که خانواده‌ها شب یلدا را تا پاسی از شب جشن می‌گیرند، علاوه بر آجیل شب یلدا خوراکی‌های دیگری نیز در این شب سرو می‌شوند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با این مناسبت و خوراکی‌های خوشمزه آن بیشتر آشنا کنیم.

رسوم شب یلدا

یکی از زیباترین و جذاب‌ترین مناسبت‌هایی که در ایران جشن گرفته می‌شود، شب یلدا است. در این شب تمام خانواده در منزل پدربزرگ و مادربزرگ‌ها دور هم جمع می‌شوند. همان‌طور که گفته شد، این مراسم در آخرین روز پاییز برگزار می‌شود و اعضای خانواده، بلندترین شب سال را در کنار یکدیگر جشن می‌گیرند. در واقع شب یلدا تنها یک دقیقه از سایر شب‌ها بلندتر است اما در ایران به‌عنوان نمادی شناخته می‌شود تا خانواده‌ها قدر در کنار هم بودن را بدانند و هر لحظه آن را جشن بگیرند. در ادامه به مهمترین رسوم این شب اشاره می‌کنیم.

فال حافظ

شعرخوانی در شب یلدا جایگاه ویژه‌ای دارد و معمولا بزرگترها شعر می‌خوانند و کوچکترها لذت می‌برند. همچنین در این شب، ایرانیان به دیوان حافظ تفأل می‌زنند و به فالی که در این شب گرفته می‌شود اعتقاد زیادی دارند.

خوردنی‌های شب یلدا

یکی از جالب‌ترین بخش‌های مربوط به شب یلدا، خوردنی‌های مخصوص این شب است. از جمله این خوراکی‌ها می‌توان به آجیل شب یلدا و میوه‌هایی همچون انار، خرمالو و هندوانه اشاره کرد. کمتر کسی است که بتواند در برابر سفره رنگین شب یلدا مقاومت کند.

آجیل شب یلدا چه اجزایی دارد؟

همان‌طور که در ابتدا نیز گفته شد، ترکیب آجیل شب یلدا سلیقه‌ای است و افراد می‌توانند اجزای این آجیل را مطابق با میل خود در نظر بگیرند. البته یکی از عوامل تعیین کننده ترکیب این آجیل‌ها، منطقه زندگی افراد است. به عنوان مثال در مناطقی که باغ‌های بادام فراوانی وجود دارد، بادام یکی از اجزای آجیل خواهد بود. اما در حالت کلی اجزای آجیل شب یلدا شامل مغزیجاتی هم‌چون پسته، بادام، بادام هندی و فندق می‌شوند. شما می‌توانید بادام زمینی، مغز گردو، نخودچی و کشمش، انجیر خشک، توت خشک، برگه زردآلو و هلو، خرما خشک، مویز و ... را نیز به این آجیل‌ها اضافه کنید. همچنین می‌توانید گندم و شاهدانه را در یک ظرف جداگانه سرو نمایید.

همه چیز در مورد خرید آجیل شب یلدا
آجیل مخلوط شب یلدا

آجیل هفت قلم شب یلدا

آجیل مخلوط هفت قلم نیز از آن دسته آجیل‌های بسیار پرطرف‌دار است که مناسب سرو در شب یلدا است. شما می‌توانید این آجیل را به دلیل ظاهر بسیار لوکس و ویژه خود به عنوان هدیه برای تازه عروس‌ها نیز ببرید. این آجیل دارای ترکیب پسته، بادام، گردو، بادام هندی، فندق، بادام زمینی و یک مدل تخمه است که تخمه ژاپنی انتخاب مناسب‌تری است.

کلام آخر

اگر قصد خرید آجیل شب یلدا با بهترین قیمت را دارید، بهتر است به فروشگاهی معتبر مراجعه نمایید تا بتوانید محصولی تازه و با کیفیت را خریداری کنید. فروشگاه آجیل و خشکبار کاشانی دارای سابقه طولانی در عرضه انواع آجیل با کیفیت است. این فروشگاه جهت رفاه مشتریان خود، علاوه بر فروش حضوری محصولات نسبت به عرضه آجیل درجه یک و ممتاز شب یلدا به صورت غیر حضوری و آنلاین نیز اقدام نموده است. برای اطلاع از قیمت آجیل شب یلدا و دریافت پیشنهادات ویژه و تخفیفات استثنایی، با ما در تماس باشید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha