• یکشنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۵:۵۷
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401062015485
  • خبرنگار : 30188

آشنایی با خدمات حسابداری

آشنایی با خدمات حسابداری

از دور، حسابداری ممکن است یک حرفه بسیار ساده به نظر برسد، حسابداری فقط به امور مالی یک شرکت می‌پردازد درست است؟ اما حسابداری فقط در مورد داده‌های مالی نیست، بلکه طیف وسیع‌تری از مسئولیت‌ها و مسائل را که تصور می‌کنید، در بر می‌گیرد. خدمات حسابداری چیست؟ خدمات مالیاتی چیست؟ امور مالیاتی چیست؟ آنها چه فرقی با هم دارند.

به گزارش ایسنا به نقل از امین ارقام کاسپین، در این مطلب شما را جداگانه با مفاهیم حسابداری آشنا می‌کنیم.

خدمات حسابداری چیست؟

داشتن یک بخش حسابداری برای موفقیت و تکامل یک تجارت بسیار مهم است. یک صاحب کسب و کار و شرکت که وقت کمی دارد، ممکن است تمام وظایفی که کارمندانش باید انجام دهند را ندانند. حسابداری یکی از مهمترین وظایف در تجارت است و به همین دلیل است که هرگز نباید آن را از دست بدهید.

وظیفه اصلی مدیر حسابداری ثبت کلیه معاملات اقتصادی است که در داخل شرکت انجام می‌شود. لازم به ذکر است که درآمد و هزینه‌های شرکت باید قبل از پایان سال ثبت شود. دستور کار مدیر حسابداری با این یک کار با فعالیت‌های زیادی پر می‌شود. تهیه صورت‌های درآمد و هزینه، تجزیه و تحلیل اسناد حسابداری، حسابرسی، رسیدگی به امور مالیاتی و خدمات مالیاتی ... این‌ها برخی از وظایف خدمات حسابداری است.

آشنایی با خدمات حسابداری

خدمات حسابداری امین ارقام

خدمات حسابداری یکی از مهم‌ترین مواردی هست که امروزه هر شرکت بزرگ و حتی کوچک نیازمند آن می‌باشد موسسه حسابداری امین ارقام با داشتن بیش از چندین سال سابقه در امور حسابداری داخلی و ارائه خدمات از این قبیل به شرکت‌ها توانسته است رضایت مشتریان خود را در مشاهده گزارش عملکرد سالانه خود جذب نمایید.

خدمات مالیاتی چیست

خدمات مالیاتی بخش مهمی از مدیریت مالیاتی شرکت‌ها است و بیش از همه شامل وظایف مرتبط با صدور و دریافت صورت حساب می‌باشد. شرکت‌هایی که این سرویس را ارائه می‌دهند در کنترل رویه‌ها، بررسی تمام موارد تشکیل دهنده سند مالیاتی مانند داده‌های صادرکننده و گیرنده نقش دارند.

همچنین این شرکت‌ها به بررسی جنبه‌های پیچیده‌تر، مانند کدنویسی‌هایی که می‌تواند بر جمع‌آوری مالیات تأثیر بگذارد، نیز می‌پردازند.

کدها آیتم‌های کلیدی در یادداشت‌ها هستند که بدون دانش مناسب می‌توانند تحریفاتی هم از نظر هزینه و هم از نظر انطباق ایجاد کنند و به شرکت آسیب برسانند. اجرای صحیح این وظیفه مستلزم آن است که وضعیت مالیاتی (اعم از هزینه متعارف یا مشمول جایگزینی مالیات )، امکان اعمال هرگونه مزیت مالیاتی و سایر جزئیات  به درستی شناسایی شود، همه این جنبه‌ها مستلزم طبقه‌بندی مالیاتی مناسب یعنی کدهایی که باید استفاده شوند، می‌شود.

آشنایی با خدمات حسابداری

انجام امور مالیاتی

انجام امور مالیاتی مجموعه‌ای از قوانین  است که نحوه تعیین مالیات‌های متعلق به شرکت را در هنگام انجام فعالیت‌های خود تنظیم می‌کنند. امور مالیاتی شکل محاسبه را تعیین می‌کنند، یعنی شرکت باید در هنگام پرداخت مالیات از چه سیستم و مهلت‌هایی پیروی کند. نکته دیگری که امور مالیاتی تعریف می‌کند این است که چه نرخی اعمال می‌شود، یعنی درصدی که مالیات بر ارزش مبلغ مالیات گرفته می‌شود.

همچنین می‌توان به این نکته اشاره کرد که با توجه به اینکه برخی فرضیه‌های عدم وقوع یا معافیت را می‌توان پیکربندی کرد، تعیین مالیات‌هایی که باید توسط شرکت پرداخت شود، بر عهده امور مالیاتی است. وقتی صحبت از چارچوب مالیاتی می‌شود، به مجموعه قوانینی اشاره می‌کنیم که مشخص می‌کنند یک شرکت چقدر و کدام مالیات را به دولت می‌پردازد. به عبارت دیگر، این مبلغی است که باید به خزانه عمومی هدایت شود و سود کسب و کار را کاهش دهد.

به عبارت دیگر، انتخاب صحیح امور مالیاتی به شرکت اجازه می‌دهد در مالیات صرفه‌جویی کند و بتواند بهره‌وری خود را حفظ کند.

مشاوره مالی

در حال حاضر ما به صورت متمرکز در زمینه مالیاتی به شرکت‌ها و موسسه‌های اداری و تجاری مشاوره مالیاتی ارائه می‌نماییم. مشاوره‌هایی مالیاتی ما به شما کمک می‌کند که بهترین انتخاب در این‌باره را داشته باشید تا در آینده با کمترین مشکل مالیاتی و حسابرسی روبرو شوید. تمام این مشاوره‌ها توسط تیم تخصصی و بسته به حوزه فعالیت شما صورت می‌گیرد تا راه کار دقیقی در این باره داشته باشید.

آشنایی با خدمات حسابداری

موسسه حسابداری امین ارقام

یک موسسه حسابداری خدمات حسابداری و پشتیبانی مالی را به سازمان ارائه می‌دهد. اطلاعات مربوط به حساب‌های پرداختی و دریافتی، موجودی، حقوق و دستمزد، دارایی‌های ثابت و سایر عناصر مالی را مدیریت می‌کند. حسابداران سوابق را بررسی می‌کنند تا وضعیت مالی شرکت و هر گونه تغییری که برای اداره مقرون‌به‌صرفه سازمان لازم است را تعیین کنند.

به طور کلی، هدف اصلی موسسه حسابداری ارائه اطلاعات ساختاریافته به شرکت است، یعنی گزارش‌های حسابداری با کیفیتی که به کاربر اجازه می‌دهد تصمیمات مدیریتی بگیرد. در یک شرکت حسابداری یک تیم اختصاصی از کارشناسان وجود دارد که امور مالی یک سازمان را مدیریت می‌کنند. با بهره‌گیری از خدمات موسسه حسابداری، یک شرکت می‌تواند به شفافیت کامل در تراکنش‌های مالی خود کمک کند و در عین حال پشتیبانی تخصصی و متمرکز برای سایر تیم‌ها و مدیران ارائه دهد. مدیریت مالی با کیفیت می‌تواند به تضمین سلامت مداوم یک شرکت کمک کند.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha