• شنبه / ۹ مهر ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۸
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401070903671
  • خبرنگار : 30188

9 نکته مهم که در خرید درب ضدسرقت باید دقت کنیم!

9 نکته مهم که در خرید درب ضدسرقت باید دقت کنیم!

درب ضد سرقت یک نوع درب کاملا مهندسی شده و منطبق بر استانداردهایی است که همگی برای بهبود کیفیت و قابلیت‌های محصول طراحی شده‌اند. اما با این وجود، همه درب‌هایی که در بازار به عنوان درب ضد سرقت به شما معرفی می‌شوند، قابلیت‌های یکسانی ندارند.

به گزارش ایسنا به نقل از سهند درب، برای اینکه بتوانید از بین تنوع بی‌نظیر این محصول، دربی با مشخصات فنی استاندارد را انتخاب کنید؛ باید در زمان خرید به نکاتی که در ادامه این متن توضیح می‌دهیم توجه کنید.

درب ضد سرقت چیست و چه مزایایی دارد؟

این محصول به دربی گفته می‌شود که با تکیه بر اجزای هماهنگ و بسیار مقاوم خود، نسبت به درب‌های معمولی از استحکام بیشتری برخوردار است و می‌تواند در برابر روش‌هایی که معمولا سارقین برای ورود به ساختمان از آنها استفاده می‌کنند، مقاومت کند. ورق فولادی که در بدنه اصلی این درب کار گذاشته می‌شود؛ عاملی است که شانس تخریب را برای سارقین به حداقل می‌رساند. در دو طرف این ورق فلزی مستحکم، دو لایه روکش چوبی وجود دارد که بیشتر وظیفه زیباسازی محصول را بر عهده دارند. به بیان ساده‌تر، درب ضد سرقت به دربی گفته می‌شود که اسکلت داخلی آن از جنس فلز است و با یراق‌آلات مقاوم و شیوه خاصی روی چهارچوب خود نصب می‌شود.

با خرید درب ضد سرقت می‌توانید از مزایای زیر بهره‌مند شوید:

  • افزایش استقامت ساختمان در برابر ورود افراد غیرمجاز
  • بهره‌مندی از مزایای قفل‌های مرغوب و مقاوم
  • عایق‌بندی ساختمان در برابر حرارت و صوت
  • دسترسی به دربی با عمر طولانی‌تر نسبت به درب‌های چوبی قدیمی

این موارد تنها بخشی از دلایلی هستند که شما را مجاب می‌کنند برای ساختمان نوساز خود یا سازه‌ای که در حال بازرسی آن هستید درب ضد سرقت بخرید.

با اجزای مهم در درب‌های ضد سرقت آشنا شوید:

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره شد؛ آنچه که باعث ایجاد تمایز بین یک درب چوبی معمولی با یک درب ضد سرقت مقاومت می‌شود؛ ساختار و اجزای اصلی آنهاست. در درب‌های ضد سرقت استاندارد، اجزای زیر وظایف بسیار مهمی را بر عهده دارند که مهم‌ترین آنها، حفظ امنیت فضای داخلی ساختمان است:

9 نکته مهم که در خرید درب ضدسرقت باید دقت کنیم!

  • استراکچر یا همان اسکلت اصلی درب

اسکلت داخلی درب‌های ضد سرقت از یک لایه ورق فولادی تشکیل شده که اصلی‌ترین دلیل مقاومت درب در برابر هرگونه اعمال فشار و ضربه‌های خارجی است.

  • روکش

در دو طرف این ساختار فلزی، دو رویه چوبی قرار دارد که حضورشان هم برای زیبایی بیشتر و هم برای افزایش مقاومت درب ضروری است. روی این ورق‌های چوبی، معمولا یک لایه روکش کشیده می‌شود تا از بدنه اصلی بیشتر در برابر خط و خش، رطوبت و عواملی از این دست محافظت شود. در حال حاضر، طیف متنوعی از روکش‌ها در بازار وجود دارد که هر کدام خواص ویژه‌ای دارند؛ اما معمولا اکثر درب‌های ضد سرقت تولید داخل را با روکش طبیعی چوب گردو یا راش می‌پوشانند.

  • لایه عایق

یکی از مزایای اصلی درب‌های ضد سرقت نسبت به درب‌های معمولی، مقاومت بالای آنها در برابر ورود و خروج صدا، حرارت و گرد و خاک است. این درب‎ها ویژگی عایق بودن خود را مدیون پشم سنگ یا پشم شیشه‌ای هستند که در اطراف ورق فولادی داخلی آنها قرار دارد.

  • قفل و یراق‌آلات

قفل و لولا یکی از مهم‌ترین اجزا در درب‌های ضد سرقت محسوب می‌شود.

9 نکته مهم که در خرید درب ضدسرقت باید دقت کنیم!

نکات مهم در زمان خرید درب ضد سرقت

قبل از خرید، اولین نکته‌ای که باید در نظر بگیرید، بودجه است. بعد از تعیین بودجه، باید نهایت سعی‌تان را بکنید که بتوانید با این بودجه محدود، بهترین و باکیفیت‌ترین گزینه را از بین پیشنهادات مختلف انتخاب کنید. البته منظورمان از این جمله، توجه یک جانبه به قیمت نیست؛ چرا که بسیاری از درب‌های ارزان موجود در بازار، از کیفیت بالایی برخوردارند. در واقع پایین بودن قیمت لزوما به معنای بی‌کیفیت بودن محصول نیست. به طور کلی، منظور از جمله بالا، خرید بر مبنای توجه به این 9 نکته است:

  1. به سراغ محصولات توزیع‌کنندگان مطرح بازار از جمله مجموعه سهند درب بروید.
  2. اولویت خرید شما بسته به کیفیت باید به ترتیب درب‌های ترک، ایرانی و چینی باشد.
  3. به وزن محصول توجه کنید. هر چقدر وزن درب بیشتر باشد؛ یعنی ورق فولادی داخل آن ضخیم‌تر و مقاوم‌تر است. وزن درب ضد سرقت نباید از 90 کیلوگرم پایین‌تر باشد.
  4. دربی را انتخاب کنید که مجهز به لولاهای مخفی و باکیفیت باشد. وجود حداقل 2 لولا روی درب از اهمیت زیادی برخوردار است.
  5. جنس قفل درب بسیار مهم است. بنابراین، بیشتر به سراغ محصولاتی بروید که قفل ترک روی آنها نصب شده است.
  6. چهارچوب این درب‌ها حتما باید با استفاده از ورق‌های فلزی ضخیمی تولید شده باشد که بیش از 1.5 میلی‌متر ضخامت دارند.
  7. رنگ درب را متناسب با فضای ساختمان انتخاب کنید.
  8. روکش درب باید از نظر ظاهری و مشخصات فنی، متناسب با شرایط ساختمان باشد. به عنوان مثال اگر محل نصب، زیاد در معرض اشعه خورشید و یا رفت‌‎وآمد در ساختمان زیاد است؛ روکشی را انتخاب کنید که مقاومت بالایی داشته باشد.
  9. اگر می‌خواهید برای یک ساختمان در حال بازسازی درب بخرید و تمایل دارید درب جدید بدون تخریب نصب شود؛ به ابعاد درب و تناسب آن با ابعاد چهارچوب فعلی دقت کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha