• شنبه / ۱ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۲
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401102920034
  • خبرنگار : 30188

تاثیر سئو در فروش اینترنتی انکارناپذیر شد

تاثیر سئو در فروش اینترنتی انکارناپذیر شد

در سال‌های اخیر بسیاری از افراد حتی کوچک‌ترین خریدهای روزمره خود را نیز به صورت آنلاین انجام می‌دهند. با همه گیری کرونا این موضوع شدت بیشتری پیدا کرده و خرید آنلاین برای تعداد بیشتری از افراد به امری معمول تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از نبض مارکتینگ، بی‌توجهی به فروش آنلاین برای کسب و کارها، به معنی از دست دادن بخش وسیعی از بازار است. از سوی دیگر، با افزایش تعداد کسب و کارهای آنلاین، تنها داشتن یک وب سایت کافی نبوده و لازم است از تاثیر سئو در فروش آگاه شد.

سئو چیست؟

موتور جستجوی گوگل الگوریتم‌هایی طراحی کرده است که بر اساس آن‌ها، وب سایت‌ها را ارزیابی کرده و به آن‌ها رتبه می‌دهد. سئو به معنای بهینه‌سازی سایت بر اساس این الگوریتم‌هاست. این بهینه سازی منجر به دریافت رتبه بهتر، آمدن سایت به صفحه اول نتایج جستجو و به دنبال آن افزایش بازدید سایت می‌شود.

اهمیت سئو برای کسب و کار

طبق آخرین گزارشات، روزانه ۸.۵ میلیارد جستجو در گوگل انجام می‌شود که بیش از ۷۵ درصد آن‌ها، نتیجه مورد نظر خود را در همان صفحه اول یافته و به صفحه دوم نتایج گوگل راه نمی‌یابند. بر این اساس لازم است وب سایت کسب و کار در صفحه اول گوگل به نمایش در بیاید تا در وهله اول دیده شده و پس از آن بتواند فروش خود را افزایش دهد.

سئو در فروش اینترنتی

تاثیر سئو در فروش اینترنتی کسب و کارها

۱- افزایش اعتبار کسب و کار

الگوریتم‌های گوگل طوری طراحی شده‌اند که رضایت کاربران را در اولویت قرار دهند. کاربران نیز متقابلا به اعتباری که گوگل برای سایت‌ها در نظر می‌گیرد توجه کرده و عمده خرید خود را از سایت‌هایی انجام می‌دهند که در صفحه اول گوگل هستند.

۲- کمک به برندینگ کسب و کار

علاوه بر تاثیر سئو در فروش، این نکته نیز حائز اهمیت است که سئو به طور غیرمستقیم و با بیشتر دیده شدن کسب و کار، به فرآیند برندسازی آن نیز کمک می‌کند.

۳- به صرفه بودن سئو نسبت به سایر روش‌های بازاریابی

سئو سایت نسبت به سایر روش‌های بازاریابی، روشی به صرفه بوده که هم هزینه کم‌تری داشته و هم نتایج طولانی‌تری به همراه دارد.

۴- ارائه نتایج قابل اندازه گیری

برخلاف بازاریابی سنتی، عملکرد و تاثیر سئو در فروش، قابل اندازه‌گیری بوده و می‌توان این نتایج را تحلیل کرد. بدین صورت کسب و کار می‌تواند در طول مسیر، نقاط ضعف را پیدا کرده و عملکرد و استراتژی‌های خود را بهبود بخشد.

۵- داشتن استراتژی مشتری محور

بر طبق تحقیقات در دنیای امروز ۵۹ درصد کسب و کارها، از سئو و دیگر روش‌هایی که مزاحمتی برای مخاطب ندارد مشتری جذب می‌کنند. زیرا مدت‌هاست تبلیغات‌های رایج تلویزیونی و پیامکی حوصله مخاطب را سر برده و بعضا برای او مزاحمت ایجاد می‌کنند.

۶- پیشی گرفتن از رقبا

بر اساس گزارشات سایت هاب اسپات، ۶۱ درصد از بازاریابان اعتقاد دارند حضور در فضای آنلاین و به دنبال آن، سئو، باید اولویت جدی هر کسب و کار قرار بگیرد. داشتن یک استراتژی سئو مناسب، موجب پیشی گرفتن از رقبا، افزایش فروش و به دنبال آن، توسعه کسب و کار می‌گردد.

با توجه به اهمیت تاثیر سئو در فروش، وظیفه فعلی یک کسب و کار چیست؟

مهم‌ترین وظیفه برای کسب و کارها، پیدا کردن یک متخصص سئو یا شرکت سئو مطمئن است. با توجه به تاثیر انکار ناشدنی سئو در فروش آنلاین، تنها در این صورت است که می‌توانند در آینده‌ای نزدیک از صحنه رقابت حذف نشوند.

اهمیت تاثیر سئو در فروش

اساس تعیین قیمت سئو

عوامل متفاوتی مثل جایگاه فعلی سایت در گوگل، میزان سختی کلمات کلیدی و نوع طراحی سایت بر قیمت سئو یک وب سایت تاثیرگذار است. این قیمت باید از طرف شرکت ارائه دهنده خدمات سئو، کارشناسی شده و سپس عملکرد حرفه‌ای خود را در ازای آن تضمین کنند.

نکات مهم در انتخاب شرکت سئو

سئو فرآیندی تخصصی بوده و بسیار از کسب و کارها خاطره خوبی از شرکت سئوکار پیشین ندارند. نیاز است برای انتخاب شرکت متخصص و داشتن سئو موفق، به موارد زیر توجه ویژه شود:

  • شرکت سئو موظف است طی یک مشاوره رایگان، اطلاعات دقیقی به کارفرما داده و او را از فرآیند کلی سئو برای کسب و کار آگاه کند.
  • شرکت سئو باید رسیدن وب سایت به صفحه اول گوگل را در قرارداد تضمین کرده و در طول فرآیند، گزارشات دقیقی از عملکرد متخصصین به کارفرما ارائه دهد.
  • شرکت سئو موظف است به رضایت کامل کارفرما پایبند بوده و با وی تعامل حداکثری داشته باشد.

مراحل سئو کردن وب سایت کسب و کار

سئو کردن یک وبسایت، در چهار مرحله اساسی تدوین استراتژی سئو، سئو On page، سئو Off page و سئو تکنیکال توسط متخصصین سئو انجام می‌شود. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات دقیق‌تری از تاثیر سئو در فروش، مدت زمان سئو، هزینه و مراحل انجام آن، با شماره ۸۸۹۴۸۹۱۹-۰۲۱ تماس گرفته و با همکاران ما در نبض مارکتینگ، به صورت رایگان مشورت کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha