• دوشنبه / ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۴
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1401121511065
  • منبع : دانشگاه صنعتی امیر کبیر

برگزاری رویداد توسعه اکوسیستم نوآوری استان‌ها در پارک فناوری امیرکبیر

برگزاری رویداد توسعه اکوسیستم نوآوری استان‌ها در پارک فناوری امیرکبیر

رویداد توسعه اکوسیستم نوآوری استان‌ها (تانا) با هدف رفع نیازها و چالش‌ها، از صنعت تا فناوری در محورهای مدیریت سبز در پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

به گزارش ایسنا، رویداد تانا که به عنوان مجموعه‌ای از اقدامات تعریف می‌شود، با حمایت معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، سیاست‌گذاری و راهبری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان‌ها و برنامه‌ریزی و اجرای پارک علم و فناوری در دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار شد.

دکتر سید فرهنگ فصیحی، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این رویداد با بیان اینکه برگزاری رویدادهای عرضه و تقاضای نیازهای فناورانه به منظور ارتباط نزدیک بین شرکت‌های متقاضی فناوری و شرکت‌های عرضه‌کننده فناوری است، گفت: این پارک می‌تواند با فرایند حل مسئله، نیازمندی مجموعه‌هایی که مسائل خود را مطرح کرده‌اند، رفع کند.

فصیحی افزود: چنین رویدادی برای همفکری و هم‌اندیشی بین مجموعه‌های صاحب مسئله برگزار شده است تا بتوان با ایجاد ارتباط عرضه و تقاضا میان مجموعه‌های دانش‌بنیان و صنعتگران و شرکت‌های موجود در پارک تعامل خوبی برقرار کرد و امیدواریم که چنین برنامه‌هایی هدفمند و مؤثر باشند.

وی با بیان اینکه چهار پارک علم و فناوری در استان تهران داوطلب برگزاری این رویداد بودند، گفت: امیدواریم با محتوای خوب، کمک و تسهیل‌گری برای رفع نیازهایی که از سوی برخی مجموعه‌ها ارائه شده است، بتوانیم مسائل مطرح شده را حل کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: پارک دانشگاه، ۲۴۰ واحد فناور و مراکز اقماری دارد که از این تعداد بیش از ۱۰۰ شرکت هستند و نیمی از آنها دانش‌بنیان شده‌اند. ماموریت پارک، ارتباط با مجموعه‌های مختلف و ایجاد یک فرایند حل مسئله است.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، از دیگر اهداف برگزاری رویداد تانا می‌توان به شناسایی ظرفیت‌ها، گروه‌های شایسته و طرح‌های فناورانه و نوآورنه در حوزه مدیریت سبز، تسهیل ارتباط مؤثر میان صاحبان ایده و سرمایه‌گذاران، شناسایی و رفع نیازهای فناورانه اعلام شده از سوی سازمان‌ها و نهادهای صاحب مساله و توسعه بازار شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و طرح‌های فناورانه اشاره کرد. بهینه‌سازی مصرف انرژی، مدیریت سبز (پساب، پسماند و انرژی)، مدیریت پسماند (شهری، کشاورزی و صنعتی) و پساب (صنعتی و شهری) محورهای این رویداد بودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha