• شنبه / ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۵:۵۵
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1401122014239
  • منبع : فدراسیون ورزشهای همگانی

در مجمع سالانه فدراسیون همگانی مطرح شد

ارزان کردن و دسترسی به اماکن ورزشی در اولویت فدراسیون همگانی

ارزان کردن و دسترسی به اماکن ورزشی در اولویت فدراسیون همگانی

سرپرست فدراسیون همگانی گفت: ارزان کردن ورزش و در دسترس بودن اماکن ورزشی برای مردم دو اولویت اصلی فدراسیون برای سال آینده است.

به گزارش ایسنا، مجمع عمومی فدراسیون ورزش همگانی امروز شنبه با حضور سینا کلهر معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش، غلامرضا نوروزی نماینده کمیته ملی المپیک و هاشمی نماینده دفتر مشترک فدراسیون های ورزشی در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

سینا کلهر که به عنوان رئیس در این مجمع حضور داشت با آرزوی سلامتی برای وزیر ورزش و همراهانش در سانحه سقوط بالگرد استان کرمان گفت:  از مجموعه مدیران و مسئولان فدراسیون ورزش های همگانی به خاطر تلاش های صورت گرفته در سالجاری برای بهبود شرایط سلامت مردم قدردانی می کنم. هم مجموعه مدیریت فعلی و هم آقای دکتر ملایی و همکارانشان در که نیمه اول سال مسئولیت اداره فدراسیون را برعهده داشتند.  

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش ادامه داد: هدف ما این در وزارت ورزش و فدراسیون این است که بتوانیم به رفع کم تحرکی بین مردم و افزایش فعالیت های بدنی کمک کنیم و همه برنامه هایی هم که در نظر گرفته می شود در همین راستاست.  

وی با اشاره به اهمیت ورزش برای همه آحاد کشور ادامه داد: جامعه فعال و پویا جامعه ای است که مردم آن ورزش را در اولویت برنامه های خود قرار دهند تا از این راه سلامت روح و جسم حاصل شود و فعالیت های کشور به بهترین شکل ممکن انجام شود.  

کلهر با اشاره به جداسازی برخی رشته ها از فدراسیون ورزش های همگانی گفت: اقداماتی که صورت گرفت کارشناسی بود و هدف ما بهتر شدن شرایط ورزش همگانی و تامین سلامت مردم بود.  

وی ادامه داد: در سال آینده به گونه‌ای برنامه ریزی خواهیم کرد که هر دو فدراسیون همگانی و آمادگی جسمانی دارای رشته ها و انجمن هایی باشند که درآمدزایی لازم را داشته باشند و این دو فدراسیون مشکلی در این زمینه نداشته باشند.  

وی با اشاره به برگزاری مسابقات مینی فوتبال محلات گفت: برگزاری نخستین دوره مسابقات فوتبال مینی فوتبال می تواند فدراسیون همگانی را هم رده فدراسیون های قهرمانی بالا بیاورد چرا که بخش عمده ای از مردم درگیر این رویداد خواهند شد.

معاون وزیر ورزش خاطرنشان کرد: می دانم که تامین هزینه برگزاری این مسابقات برای استان ها مشکل خواهد بود اما روسای هیات ها اطمینان داشته باشند که ستاد برگزاری در وزارت ورزش آنها را تنها نخواهد گذاشت و حمایت های لازم را انجام خواهد داد.  

کلهر در پایان گفت: با صبر و تحمل و اجرای برنامه‌های ویژه ورزش همگانی به شرایط خوبی خواهیم رسید. همکاری با نهادها و سازمان های مختلف به ما کمک خواهد کرد تا بتوانیم شرایط را برای ورزش کردن مردم بهتر از قبل فراهم کنیم.

خلیلی: «ارزان کردن» و «در دسترس بودن» اماکن ورزشی اولویت فدراسیون در سال آینده است

همچنین سرپرست فدراسیون ورزش‌های همگانی در این مجمع گفت: همانطور که در فرمایشات مقام معظم رهبری هم تاکید شد، ورزش برای همه آحاد جامعه ضروری و لازم است. به همین خاطر تمام برنامه های ما در جهت تشویق و ترغیب مردم به ورزش خواهد بود.  

وی به دو اولویت مهم فدراسیون برای سال آینده اشاره کرد و گفت: ارزان کردن ورزش و در دسترس بودن اماکن ورزشی برای مردم دو اولویت اصلی فدراسیون برای سال آینده است که در این راستا هماهنگی هایی با نهادها و سازمان های مرتبط انجام شده و امیدوارم بتوانیم سال آینده این دو اولویت را اجرایی کنیم.  

خلیلی ادامه داد: گسترش کم تحرکی و اضافه وزن بین مردم وظیفه ما را برای برنامه ریزی بهتر و فراهم کردن زمینه ورزش کردن برای آنها سنگین تر کرده است.  

سرپرست فدراسیون ورزش‌های همگانی با اشاره به برنامه هایی که این فدراسیون برای سال آینده در نظر گرفته است ادامه داد: چند طرح ملی را در تقویم سال آینده داریم که در مقاطع مختلف سال به اجرا درخواهد آمد. ضمن این که طرح ملی مسابقات مینی فوتبال جام ایرانیان که بزرگترین طرح فدراسیون ورزش های همگانی است و تاکنون حدود 15 هزار تیم در آن ثبت نام کرده اند را سال آینده برگزار خواهیم کرد.  

وی ادامه داد: ورزش روزانه یکی از محورهایی است که در دستور کار فدراسیون است. قصد داریم که ورزش عصرانه را هم در کنار ورزش صبحگاهی در شهرهای مختلف برگزار کنیم که برنامه ریزی های لازم در این زمینه صورت گرفته است.  

سرپرست فدراسیون ورزش های همگانی با تقدیر از تلاش هیات های استانی برای برگزاری رویدادها و برنامه های ورزشی سال جاری گفت: قطعا بدون همراهی و برنامه ریزی هیات ها طرح های فدراسیون به اجرا در نخواهد آمد. هیات های ورزشی استان ها ستون و حامی اصلی برنامه های فدراسیون هستند.  

علی خلیلی در پایان تاکید کرد: تمام برنامه هایی که فدراسیون در نظر می گیرد در جهت کاهش کم تحرکی بین مردم است و در این راستا برنامه هایی را برای سال آینده در نظر گرفته ایم که در مقاطع مختلف اجرا خواهند شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha