• شنبه / ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۶:۵۱
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401122719379
  • خبرنگار : 30188

نگاهی به انواع پوشش بیمه مسافرتی سامان

از فوریت‌های دندان‌پزشکی تا هزینه بستری شدن در سفر

از فوریت‌های دندان‌پزشکی تا هزینه بستری شدن در سفر

پرداخت هزینه‌های ناشی از خسارت‌های وارد شده در سفر دغدغه بسیاری از مسافرانی است که از مزایای بیمه مسافرتی خبر ندارند، بدون بیمه سفر می‌کنند و جبران هزینه‌های سفر را به بیمه محول نمی‌کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از علی بابا، این در حالی است که «بیمه مسافرتی»، انواع خدماتی را که جبران‌کننده هزینه‌های غیرمنتظره در سفر است، پرداخت می‌کند.

مطابق نیاز این روزها که تغییر اقلیم، دست دخالت خود را در کنسلی و توقف ناگهانی سفر دراز کرده است، خرید بیمه از شرکت بیمه‌گری که مطابق شرایط روز، میزان و نوع پشتیبانی خود از مسافر را ارتقاء می‌دهد، اهمیت بسیاری دارد. به همین خاطر بهتر است پوشش‌های بیمه مسافرتی، گزینه‌های زیادی را پیش پای مسافران قرار دهند تا آن‌ها از مزایای یک سفر مطمئن بهره‌مند کنند.

گزینه بازگشت هزینه کنسلی غیرمنتظره به مسافر که البته شرایط تعریف‌شده‌ای دارد، شاید به‌صرفه‌ترین خدمت این بیمه باشد؛ اما بیمه مسافرتی قرار است خسارت‌های احتمالی دیگری از جمله ۱- مفقود شدن مدارک و چمدان ۲- فوریت دندان‌پزشکی و ۳- هزینه‌های مفقودی یا تأخیر بار را در کنار مواردی چون ۴- نقص عضو، ۵- انتقال به مرکز درمانی و ۶- هزینه‌های پزشکی را پوشش دهد. به این موارد باید هزینه‌های بروز مشکلات حقوقی را نیز اضافه کرد. همچنین موارد حمایتی دیگری در برخی شرکت‌ها برای حوادث جدی‌تری مثل ۸- آتش‌سوزی، ۹- فوت شخص بیمه‌شده یا اعضای درجه یک خانواده و ۱۰- بلایای طبیعی مثل سیل و زلزله پیش‌بینی شده که طبق آمار، مورد توجه بسیاری از متقاضیان این نوع بیمه بوده است.

به این دلایل، مهم است که شرکت بیمه‌گر تا چه اندازه در زمینه سفر تخصص دارد و مسافر را تا کجای خسارت‌های مالی و جانی پشتیبانی می‌کند؟ در همین راستا دسترسی به بیمه‌ای که بتواند از پس غیرمنتظره‌ها برآید و به‌روزرسانی شده باشد، سؤال مسافرانی است که حداقل یک‌بار درگیر حوادث غیرمترقبه سفر شده اند.

در این بین، بیمه مسافرتی «سامان» اعلام کرده است که با آگاهی از تمامی نیازها و مشکلات احتمالی مسافران، کامل‌ترین بیمه‌نامه مسافرتی را با هزینه مناسب‌تری ارائه می‌دهد. بنیان‌گذاران این شرکت که از اهالی با تجربه صنعت بیمه کشور هستند، اعتقاد دارند که هم‌زمان با تغییر در سبک سفرها و مطابق شرایط روز، می‌توانند میزان و نوع پشتیبانی خود از مسافر را ارتقا دهند.

البته نوع خدمات بیمه برای سفر داخلی و خارجی تفاوت دارد که خوب است مسافر متوجه این تفاوت‌های جزئی باشد. برای مثال اگر مسافر در سفر داخلی بیش از ۳ روز بستری شده یا بیماری وی منجر به فوت شود، شرکت بیمه‌گر هزینه رفت‌وآمد یکی از بستگان به محل اقامت تا ۱۵ روز تا سقف تعهد پرداخت می‌کند. در بیمه مسافرتی خارجی اما، پوشش کلی‌تری در نظر گرفته شده، به نوعی که هزینه بازگشت غیرمنتظره مسافر بیمه‌شده به دلیل فوت بستگان درجه یک از سوی شرکت بیمه‌گر پرداخت خواهد شد. از این رو، به نظر می‌رسد انجام یک سفر باکیفیت که دغدغه خسارت‌های احتمالی را از دل و ذهن مسافر کم کند، با یکی از اهداف بیمه سامان که ایجاد تحول کیفی در صنعت بیمه را هدف نهایی خود اعلام می‌کند، بسیار نزدیک است.

بیمه مسافرتی

مسئولان حوزه گردشگری همواره به مسافران توصیه کرده‌اند، اگر بیمه مسافرتی نداشته باشید در صورت بیماری، موارد پزشکی در کشور مقصد، مخارج قابل‌توجهی به خرج سفر اضافه می‌کند. به همین خاطر این روزها بیمه مسافرتی برای سفرهای خارجی رایج‌تر است. این در حالی است که پیگیری‌های خبرنگار ما نشان داد، درصد زیادی از افراد، دلیل عدم تمایلشان به خرید بیمه در سفرهای داخلی را بی‌اطلاعی از شرایط بیمه‌نامه اعلام می‌کنند.

در دنیا بیمه مسافرتی با پیش‌بینی برخی از مخارج غیرمترقبه و پوشش آن‌ها، بیمه‌ای ارزشمند شناخته می‌شود. گاهی نیز مردم به دلیل بی‌خبری از افزایش مخاطرات سفر، خرید بیمه را غیرضروری می‌دانند. بخشی از مسافران نیز برای خرید بیمه از یک شرکت بیمه‌گر معتبر یا شرکت‌های خدمات‌دهنده سفر دچار بی‌اعتمادی هستند و به دنبال جای مطمئنی برای خرید هستند. موضوع سرگردانی در خرید نیز مطرح است. گاهی مردم چگونگی خرید بیمه و شرکت‌های خدمات دهنده فروش را نمی‌شناسند.

بیمه مسافرتی سامان و علی بابا

در همین راستا پوشش‌های ویژه‌ای از سوی بیمه مسافرتی سامان در حال ارائه است که با توصیه سیاست‌گذاران بخش سفر به مسافران هماهنگی بسیاری دارد. اخیرا خرید بیمه مسافرتی سامان از طریق شرکت «سفرهای علی‌بابا» نیز انجام می‌شود که در تماس با پشتیبانی ۲۴ ساعته علی‌بابا، می‌توان به‌سرعت بیمه متناسب با شرایط خود را پیدا و خریداری کرد.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha