• سه‌شنبه / ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۱
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1402012210713
  • خبرنگار : 71664

رئیس صندوق رفاه دانشجویان:

برای همخوانی وام «شهریه» با نرخ واقعی شهریه اهتمام داریم

برای همخوانی وام «شهریه» با نرخ واقعی شهریه اهتمام داریم

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این‌که وام‌های «تحصیلی»،‌ «ضروری»، «ودیعه مسکن» و «شهریه» توسط صندوق رفاه دانشجویان به دانشجویان تعلق می‌گیرد، گفت: اهتمام صندوق رفاه دانشجویان این است که وام شهریه دانشجویان با نرخ واقعی که دانشجو پرداخت می‌کند، همخوانی داشته باشد و دانشجویان بتوانند شهریه را با وام تسویه کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر مسعود گنجی درباره ثبت‌نام وام‌های دانشجویی، گفت: ثبت‌نام وام «شهریه» و «وام تحصیلی» دانشجویان از ۱۵ اسفند ماه ۱۴۰۱ در سامانه جدید خدمات رفاه دانشجویان آغاز شده است و بیش از ۴۰ هزار نفر تاکنون در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با بیان این‌که امیدواریم امسال در خصوص وام تحصیلی رشد خوبی داشته باشیم، ادامه داد: مدارک بیش از ۶۰۰۰ نفر از دانشجویان کشور تا اواخر اسفندماه به تأیید دانشگاه‌ها رسیده بود و این تعداد از دانشجویان پیش از آغاز سال جاری، وام‌هایشان را دریافت کردند. دانشجویان تا ۱۵ اردیبهشت ماه برای ثبت‌نام دریافت وام فرصت دارند و به محض تایید مدارک این دانشجویان از سوی دانشگاه، وام به حساب آنها واریز خواهدشد.

به گزارش روابط عمومی صندوق رفاه دانشجویان، دکتر گنجی توضیح داد: وام ضروری در موارد محدودی مانند ازدواج، فرزندآوری و ... به دانشجویان تعلق می‌گیرد؛ همچنین سعی‌ ما بر این است که در طرح قانون جوانی جمعیت مطابق با مصوبات قانونی عمل کنیم و به همین منظور سازمان برنامه و بودجه، مبلغی را به این امر اختصاص داده است که با یاری خداوند بعد از کار کارشناسی تصمیم خواهیم گرفت چگونه این وام‌ها و اعتباری که سازمان برنامه و بودجه در اختیار صندوق رفاه دانشجویان قرار داده را بین دانشجویان تقسیم کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۷ ۱۲:۰۴

برای ثبت درخواست وام دانشجویی در سامانه گلستان اقدام کردم. سیستم خطای "کد 11363-18 : تاريخ جاري در محدوده تاريخ تعيين شده براي ثبت درخواست اين وام قرار ندارد." را اعلام می کند! در صورتی که در اعلامیه معاونت دانشجویی آمده : "دانشجوی گرامی از تاریخ 1401/12/15 تا تاریخ 1402/2/15 می توانید نسبت به ثبت درخواست وام های تحصیلی و شهریه خود در پورتال دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان (https://refah.swf.ir) اقدام نمایید. شایان ذکر است با عنایت به محدودیت اعتبار، اولویت با عزیزانی است که زودتر درخواست خود را در سامانه مذکور ثبت نمایند.» با مرکز تسهیلات دانشجویی دانشگاه تهران (داخلی 119) تماس گرفتم، گفتند سیستم جدید است! و دانشجویانی که موفق شدند چندین بار تلاش کردند!