• چهارشنبه / ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۲
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1402013016076
  • خبرنگار : 30057

تجهیز ۱۰۰ مرکز علمی و تحقیقاتی به تجهیزات شناختی ایران‌ساخت

تجهیز ۱۰۰ مرکز علمی و تحقیقاتی به تجهیزات شناختی ایران‌ساخت

بیش از یکصد مرکز علمی، دانشگاهی و تحقیقاتی با حمایت و مشارکت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی به دستگاه‌ها و تجهیزات پیشرفته مجهز شدند.

به گزارش ایسنا، با هدف ترویج، توسعه و گسترش فعالیت‌های تحقیقاتی، علمی و فناورانه در حوزه‌های دانش علوم شناختی و دسترسی محققان، متخصصان و پژوهشگران به امکانات و خدمات آزمایشگاهی، با حمایت و مشارکت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در سال‌های اخیر بیش از یکصد آزمایشگاه در مراکز علمی، آموزشی و تحقیقاتی به تجهیزات و سیستم‌های پیشرفته ساخت ایران تجهیز شدند.

حمایت از ایجاد زیرساخت‌های تحقیقاتی و علمی مورد نیاز کشور در حوزه علوم و فناوری‌های شناختی، ایجاد شبکه‌ای برای ‌اشتراک‌گذاری امکانات و خدمات آزمایشگاهی، جذب نخبگان و محققان کارآمد به فعالیت در حوزه‌های دانش علوم شناختی از اهداف مهم ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی است. 

تشویق و ترغیب محققان و متخصصان برای دستیابی به خودکفایی و بومی‌سازی تجهیزات و حمایت از تولید ابزارها و دستگاه‌های فناورانه توسط مراکز و شرکت‌های دانش‌بنیان نیز یکی دیگر از سیاست‌های این ستاد محسوب می‌شود. 

به نقل از روابط عمومی ستاد علوم شناختی، این ستاد در راستای اهداف و برنامه‌های حمایتی و مشارکتی خود برای تجهیز مراکز علمی، تحقیقاتی به ابزارها و دستگاه‌های پیشرفته از طریق تعامل با شمار زیادی از شرکت‌های فعال در حوزه‌های شناختی، نسبت به تجهیز مراکز علمی، دانشگاهی و درمانی به دستگاه‌ها و تجهیزات مختلفی از جمله سیستم‌های ثبت فعالیت‌های الکتریکی مغز، سیستم رهگیر چشمی، دستگاه طیف‌نگاری کارکردی نزدیک فروسرخ و سیستم تحریک الکتریکی فراجمجمه‌ای اقدام کرده است.

در چارچوب سیاست‌های راهبردی این ستاد، مراکز علمی و دانشگاهی بیشمار دیگری در نقاط مختلف کشور با ارائه درخواست‌هایی خواستار بهره‌مندی از سیاست‌ها و برنامه‌های حمایتی و مشارکتی این ستاد برای تجهیز مراکز تحقیقاتی و تخصصی به دستگاه‌ها و تجهیزات پیشرفته درحوزه علوم شناختی هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha