• شنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۸:۰۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1402022013291
  • خبرنگار : 30188

کاربرد موتور برق هنگام قطعی برق

کاربرد موتور برق هنگام قطعی برق

در فصل تابستان، مصرف برق افزایش می‌یابد و شبکه قادر به پاسخگویی به همه بارها نیست، مشترکان با قطعی برق مواجه می‌شوند. شاید قطعی برق، علی‌رغم اینکه آزاردهنده است، برای عموم افراد بتواند قابل تحمل باشد، اما مصرف‌کنندگان تجاری و صنعتی نیز هستند که قطعی‌های مکرر موجب زیان آن‌ها خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از آبادیزل، بسیاری از مصرف‌کنندگان به دنبال راهی برای تأمین برق در شرایط اضطراری هستند. یکی از این راهکارها استفاده از ژنراتور برق یا همان موتور ژنراتور است که در بین مردم با نام موتور برق شناخته شده است.

موتوربرق در مناطق دور افتاده، مشاغل سیار و موارد این‌چنین کاربرد دارد. در ادامه به بررسی دقیق اینکه موتور برق چیست و چه انواعی دارد، می‌پردازیم.

موتور برق چیست؟

موتور برق یا مولد الکتریکی، دستگاهی می‌باشد که انرژی مکانیکی حاصل از سوخت گاز یا بنزین و حتی گازوئیل را به انرژی الکتریسیته یا همان انرژی برق تبدیل می‌نماید. البته می‌توان اذعان داشت که موتور برق همان موتور ژنراتور است که در بازار به ژنراتورهای کوچک هوا خنک و پرتابل شناخته می‌شود.

انواع موتور برق

ژنراتورهای برق در انواع و اقسام مختلفی با توان و کاربردهای متفاوتی وجود دارد که در مکان‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ مثلاً ژنراتور برق موجود در یک کشتی کاملاً با ژنراتور برق یک بیمارستان متفاوت است.

موتور برق‌ها از نظر مصرف سوخت به سه دسته بنزینی، گازوئیلی (دیزلی) و گازی تقسیم می‌شوند.

مهمترین نکته برای انتخاب یک موتور برق میزان توان مصرفی یا میزان آمپر آن می‌باشد. توان موتور برق‌ها از 100w شروع می‌گردد و تا توان‌های بالا و حتی مگاوات تولید می‌گردد.

موتور برق بنزینی

معمولاً برای منازل و ساختمان‌های مسکونی با متراژ کم یا باغ‌ها و ویلاها از موتور برق‌های بنزینی به دلیل در دسترس بودن سوخت و کم بودن صدای آنها نسبت به سایر انواع دیگر موتور برق‌ها استفاده می‌گردد.

موتور برق گازسوز

موتور برق‌های گازی به دلیل اینکه در خیلی از مناطق لوله‌کشی و دسترسی به گاز وجود ندارد، اصولاً کاربرد بسیار کمی دارد.

برای منازل و ساختمان‌های با متراژ بالا و همچنین مجتمع‌ها، سازمان‌ها، بیمارستان‌ها و … که توان موتور بالایی نیاز است برای پایین آوردن هزینه سوخت، از سوخت گازوئیل استفاده می‌گردد.

موتور برق دیزلی

موتور برق‌های گازوئیلی که به آنها دیزل ژنراتور گفته می‌شود به دلیل ابعاد و اندازه بزرگشان و نوع سوخت مصرفی دارای صدای بالایی می‌باشند؛ بنابراین در صورت استفاده از دیزل ژنراتور باید آنها را در اتاقک‌های عایق شده قرار داد.

کاربرد موتور برق هنگام قطعی برق

نکات مهم در خرید موتور برق

به طور کلی برای خرید انواع موتور برق خانگی باید به نکات زیر توجه داشت:

  • توان مصرفی موتور برق
  • سوخت مصرفی موتور برق
  • مکان و کاربرد موتور برق

برای انتخاب یک موتور برق خانگی باید به چند نکته توجه داشته باشید.

اول از همه توان موتور می‌باشد. برای انتخاب توان موتور شما باید مجموع توان مصرفی یا میزان آمپر مصرفی لوازم برقی که می‌خواهید به وسیله موتور برق راه‌اندازی کنید را محاسبه کنید؛ مثلاً اگر قرار است فقط 5 عدد لامپ 100 وات روشن شود، مجموع می‌شود 500 وات که می‌توان از موتور برق 750 واتی استفاده کرد. (موتور برق 500 واتی موجود نیست.)

دومین نکته در انتخاب موتور برق مکان و سوخت موتور برق می‌باشد. مواقعی است که موتور برق فقط برای روشنایی مزرعه یا باغ یا فضای باز می‌باشد. در این زمان دو پیشنهاد وجود دارد:

  • موتور برق بنزینی
  • موتور برق دیزلی (گازوئیلی)

اگر شما به گازوئیل دسترسی دارید موتور برق دیزلی می‌تواند گزینه بهتری باشد به دلیل اینکه هزینه مصرف سوخت کمتری نسبت به بنزین دارد ولی باید توجه داشت که فضا باز باشد چون موتور برق دیزلی هم آلودگی محیطی و هم آلودگی صوتی زیادی دارد.

کاربرد موتور برق هنگام قطعی برق

نکته دیگر که توجه به آن بسیار مهم است، محاسبه توان استارت لوازم موتوری می‌باشد. برای کاهش هزینه تهیه این نوع ابزار می‌توان استارت همه آنها را با هم در نظر نگرفت و آنها را به نوبت روشن نمود؛‌ به عنوان مثال اگر قصد روشن کردن یخچال و پمپ آب را دارید بهتر است ابتدا یخچال را روشن نموده تا به توان دائم خود برسد و سپس پمپ آب.

خرید آنلاین موتور برق

شرکت مهندسی بازرگانی آبادیزل با کادری مجرب و فنی شما مشتریان عزیز را برای خرید واکسون متناسب کسب و کارتان مشاوره فنی خواهد داد؛ با کارشناسان ما تماس بگیرید.

انواع موتور برق‌ها با پلمپ کامل کارخانه در کارتن توسط پیک در تهران و توسط تیپاکس و باربری به تمام نقاط ایران در کمترین زمان ممکن ارسال خواهد شد و برای مشتریانی عزیزی که قصد خرید موتور برق واکسون به صورت حضوری دارند ما این امکان را فراهم کرده‌ایم تا شما بتوانید به صورت حضوری از ما خرید کنید و پس از تست کامل دستگاه، آن را تحویل بگیرید.

شما می‌توانید انواع موتور برق را از شرکت بازرگانی مهندسی آبادیزل که عامل فروش موتور برق می‌باشد و با بهترین قیمت به مشتریان عزیز ارائه می‌کند، تهیه نمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha