• یکشنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۵
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 1402030704688
  • خبرنگار : 71480

حسینی: فعالیت دولت برای بهبود شرایط مردم منافاتی با تلاش خیرین ندارد

حسینی: فعالیت دولت برای بهبود شرایط مردم منافاتی با تلاش خیرین ندارد

معاون رئیس جمهور احساس مسئولیت نسبت به رفع مشکلات و گرفتاری های مردم را وظیفه همگانی به ویژه خیرین دانست و گفت: فعالیت های گسترده دولت و نظام اسلامی برای بهبود شرایط مردم، منافاتی با حضور و مشارکت افراد متمکن و خیر ندارد و همه باید برای ایجاد شرایط مطلوب در زندگی مردم به ویژه افراد مستمند، احساس مسئولیت داشته باشند.

به گزارش ایسنا، سیدمحمد حسینی در مراسم گردهمایی بزرگ مجمع خیرین راه فردا کوثر با قدردانی از کسانی که در جهت رونق اقتصادی کشور و خدمت به دیگران فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: دولت در کنار نهادهایی مانند کمیته امداد و ستاد اجرایی فرمان امام که برای رفع مشکلات و گرفتاری‌های اقشار محروم و کم درآمد جامعه تشکیل شده است، فعالیت‌های گسترده و متنوعی برای بهبود شرایط جامعه انجام می‌دهد و بی‌تردید در کنار اینگونه اقدامات، مشارکت و همیاری خیرین و کارآفرینان می‌تواند در روند ایجاد شرایط بهتر، سرعت و شتاب ایجاد کند.

وی با تجلیل از خیرین برای کمک به مستمندان، گفت: فعالیت‌های گسترده دولت و نظام اسلامی برای بهبود شرایط مردم، منافاتی با حضور و مشارکت افراد متمکن و خیر ندارد و همه باید برای ایجاد شرایط مطلوب در زندگی مردم بویژه افراد مستمند، احساس مسئولیت داشته باشند.

حسینی توجه به اخلاق و سیره و سلوک ائمه اطهار در کنار رسیدگی به امور روزمره مردم را حائز اهمیت دانست و گفت: در جامعه مهدوی و جامعه‌ی پیرو مکتب اهل بیت به جای منازعه، درگیری و کشمکش، ارزش های برجسته ای مانند محبت، کمک به دیگران، گذشت و فداکاری وجود دارد و ائمه معصوم بر رعایت آن توصیه کردند و در طول حیات پر برکت خویش در مسیر خدمت به مردم گام برداشته و اموال و دارایی خود را در راه خیر وقف کرده‌اند.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اگر انسان به جای بخل و طمع و کینه توزی به فکر دیگران و رفع مشکلات مردم باشد جامعه روی سعادت را خواهد دید. در همین راستا راهپیمایی اربعین حسینی، نمونه و الگویی برای تشکیل جامعه ایده آل است چرا که در آن بیش از ۲۰ میلیون نفر در نهایت امنیت، آرامش و محبت در کنار هم حرکت می‌کنند و هرکدام به جای منفعت شخصی به دنبال سبقت گرفتن برای بذل و بخشش و نیکی به دیگری است لذا باید با تمسک به تعالیم و آموزه های الهی به سمت تشکیل جامعه مطلوب حرکت کنیم.

حسینی با گرامیداشت دهه کرامت و ولادت با سعادت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا علیه السلام اظهار داشت:  از امام رضا علیه السلام نقل شده است که اگر کسی از کار دیگران گره گشایی کند و غم از دل کسی بزداید  در کنار  اجر اخروی، در همین دنیا هم آثار و برکات وضعی عمل خویش را دریافت خواهد کرد.
 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha