• یکشنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۷:۱۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1402032113511
  • خبرنگار : 71594

در کمیسیون فرهنگی مجلس مقرر شد

مرکز پژوهش‌های مجلس و مرکز تحقیقات اسلامی قم بررس احکام پیشنهادی برنامه هفتم

مرکز پژوهش‌های مجلس و مرکز تحقیقات اسلامی قم بررس احکام پیشنهادی برنامه هفتم

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از بررسی احکام پیشنهادی لایحه برنامه هفتم توسعه مرتبط با وظایف کمیسیون متبوع خود در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد و گفت: امروز در کمیسیون فرهنگی مصوب شد که احکام برنامه هفتم در فصل فرهنگ باید مسأله محور، ناظر بر حل مسائل و دارای پیوست های اجرایی و عملیاتی باشد.

احمد راستینه در گفت و گو با ایسنا در تشریح جلسه امروز (یکشنبه) کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جلسه امروز کمیسیون فرهنگی با حضور کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس و مرکز تحقیقات اسلامی قم، ناظر بر بررسی احکام پیشنهادی لایحه برنامه هفتم توسعه بود که با توجه به پیشنویس لایحه که در جلسات کارشناسی مورد بحث و گفت و گو قرار گرفته، کمیسیون بر سه موضوع تأکید کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: در ادامه جلسه امروز کمیسیون فرهنگی مقرر شد؛ مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی به همراه مرکز تحقیقات اسلامی قم نسبت به بررسی موارد فوق اقدام کنند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سه موضوعی که در کمیسیون تصویب شد بررسی احکام پیشنهادی برنامه هفتم است که مقرر شد متناظر با موضوعات مربوط به فصل فرهنگی در کمیسیون، یعنی فصل میراث و گردشگری، فصل دین و مذهب، فصل ورزش و جوانان و فصل فرهنگ و هنر باشد و بر این اساس مقرر شد احکام پیشنهادی خودشان را به صورت موضوعی، مسأله محور و ناظر بر حل چالش های موجود در این فصول به کمیسیون ارائه بدهند.

راستینه در ادامه گفت: موضوع دوم مطرح در جلسه امروز کمیسیون فرهنگی این بود که مقرر شد احکام برنامه ششم که قابلیت تنفیذ در برنامه هفتم را دارند پیشنهاد داده شود و همچنین اگر احکام برنامه ششم قابل اصلاح یا تقویت برای ارائه در برنامه هفتم هستند، پیشنهاداتشان را در این خصوص نیز ارائه دهند.

وی افزود: همچنین مقرر شد کمیته تلفیق برنامه هفتم کمیسیون فرهنگی جلسات کارشناسی خود را با مرکز پژوهش ها و مرکز تحقیقات قم ادامه دهند و به محض اعلام وصول لایحه برنامه هفتم نسبت به دریافت پیشنهادات و بررسی های نهایی شده برای اعمال در برنامه هفتم این جلسات به طور مستمر برگزار شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: آنچه که امروز در کمیسیون فرهنگی به تصویب رسید این بود که احکام برنامه هفتم در فصل فرهنگ باید مسأله محور، ناظر بر حل مسائل و دارای پیوست های اجرایی و عملیاتی باشد که این موارد را کمیسیون فرهنگی پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha