• شنبه / ۱۰ تیر ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1402041005694
  • خبرنگار : 71567

معاون آموزشی وزارت علوم اعلام کرد

سرآمدان آموزشی معرفی می‌شوند/دنبال مجوز "جایزه حکمت و دانایی"هستیم

سرآمدان آموزشی معرفی می‌شوند/دنبال مجوز "جایزه حکمت و دانایی"هستیم

معاون آموزشی وزارت علوم از برنامه این وزارتخانه برای دریافت مجوز شورای عالی انقلاب فرهنگی به منظور اعطای جایزه حکمت و دانایی به اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر قاسم عموعابدینی در نشست خبری پنجمین اجلاس ملی کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره و همچنین نخستین اجلاس ملی سرآمدان آموزشی دانشگاه تمدن آفرین و حکمت بیان که امروز در ساختمان مرکزی شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، ضمن بیان این مطلب، بر مسئله آموزش پژوهش محور در دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: باید در نظر داشته باشیم که یک استاد صرفا نقش تدریس ندارد ،به این منظور در برنامه تحول آموزش عالی باید بر آموزش پژوهش محور تاکید کنیم و در سطح کشوری نیز برای منتخبین اعضای هیات علمی صرفا اساتید را در حوزه آموزشی دسته بندی نکنیم.

وی در ادامه درباره سازوکار انتخاب سرآمدان آموزشی تصریح کرد: در انتخاب سرآمدان آموزش عالی چهار شاخصه اصلی مورد توجه قرار گرفت که این شاخصه‌ها بر مبنای نقش آموزشی، پژوهشی، فناوری، کارآفرینی و ... بررسی شده‌اند. در واقع بررسی فعالیت‌های آموزش با کیفیت، آموزش پژوهش محور، اخلاق حرفه‌ای در آموزش و در نهایت شاگرد پروری و جریان حکمت پروری چهار شاخصه‌ای است که ما در انتخاب سرآمدان آموزشی مورد توجه قرار دادیم.

معاون آموزشی وزارت علوم همچنین از ابلاغ آئین‌نامه سرآمدان آموزشی به دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: بر اساس این آئین‌نامه 110 نفر در سطح دانشگاه‌های کشور به عنوان سرآمد آموزشی به وزارت علوم معرفی شدند، اما در نهایت وزارت علوم با در نظر گرفتن شاخص‌های عنوان شده در فرآیند داوری 16 نفر را عنوان سرآمد آموزشی انتخاب کرد که فردا طی مراسمی مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

دکتر عموعابدینی در ادامه در خصوص اعطای جایزه حکمت و دانایی در کشور تاکید کرد: قرار است ما مجوزی را از شورای عالی انقلاب فرهنگی دریافت کنیم که طی آن هر یک یا دو سال در کشور سه نفر را به عنوان سرآمد آموزشی فرهنگی، فناوری، نوآوری و حتی کرسی‌های نظریه پردازی انتخاب کنیم و در نهایت جایزه حکمت و دانایی را به سرآمدان برتر  کشور را اعطا کنیم.

معاون آموزشی وزیر علوم در خصوص مشوق‌های سرآمدهای آموزشی نیز گفت: افرادی که به عنوان سرآمد آموزشی معرفی می‌شوند، می‌توانند بدون آزمون دانشجوی دکتری یا کارشناسی ارشد بگیرند، همچنین علاوه بر دریافت گرنت‌های پژوهشی پایه‌های تشویقی نیز دریافت خواهند کرد.

دکتر عموعابدینی در پایان خاطرنشان کرد: تمامی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها اعم از دانشگاه آزاد، غیر انتفاعی نیز می‌توانند طبق آئین‌نامه موبوط به سرآمدان آموزشی به عنوان سرآمد معرفی شوند و در بین سرآمدان آموزشی امسال بانوان نیز به عنوان سرآمد سهم دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha