• یکشنبه / ۱۸ تیر ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۶
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1402041811425
  • خبرنگار : 30057

صدور ۵ کارت پایان خدمت برای فناوران ایرانی مقیم خارج

صدور ۵ کارت پایان خدمت برای فناوران ایرانی مقیم خارج

طی مراسمی برای ۵ فناور مقیم خارج از کشور کارت پایان دوره پروژه علمی جایگزین خدمت سربازی اعطا شد.

به گزارش ایسنا، امروز طی مراسمی در محل ساختمان معاونت علمی،  فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری کارت پایان دوره پروژه علمی جایگزین خدمت سربازی به ۵ نفر از متقاضیان این طرح اعطا شد.

طرح پروژه جایگزین سربازی سال‌ها قبل در بنیاد ملی نخبگان اجرایی می‌شد، طبق این طرح فارغ‌التحصیلان مقاطع کارشناسی ارشد، دکتری عمومی و تخصصی می‌توانند به جای گذراندن دوره سربازی خود در پادگان‌های نظامی، به دریافت پروژه جایگزین خدمت بپردازند. مراحل درخواست پروژه جایگزین خدمت سربازی از سایت «سینا» شروع شده و با مراجعه به بنیاد ملی نخبگان ادامه پیدا می‌کند.

معمولا برای برخی از مشمولان تحصیلکرده، گذراندن خدمت سربازی در پادگان‌های نظامی سخت بوده و علاقه‌مند به انجام فعالیت‌هایی به عنوان جایگزین آن هستند، به گونه‌ای که فعالیت آن‌ها با رشته تحصیلی خودشان نیز مرتبط باشد. همین دلیل باعث شده تا سازمان‌های مختلف به دانش و علم مشمولان تحصیلکرده توجه داشته و در صورت نیاز به جذب آن‌ها بپردازند.

در این راستا طرحی به نام «طرح جایگزین خدمت سربازی با پروژه‌های مختلف» روی کار آمده است تا کشور بتواند از دانش و علم دانشجویان نخبه استفاده کند و دانشجویان نیز بدون اینکه خدمت سربازی خود را در پادگان‌ها انجام دهند، کارت پایان خدمت خود را دریافت کنند. لازم به ذکر است تنها مشمولانی می‌توانند پروژه جایگزین خدمت دریافت کنند که دارای شرایط اخذ پروژه جایگزین خدمت باشند. 

در این راستا معاونت علمی ریاست‌جمهوری با دریافت مجوز از ستاد کل نیروهای مسلح اقدام به صدور کارت پایان دوره برای ایرانیان خارج از کشور و فناوران کرد. این کارت در صورتی صادر می‌شود که متقاضیان به جای خدمت سربازی نسبت به اجرای پروژه مصوب اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha