• یکشنبه / ۱ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۴
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1402050100463
  • خبرنگار : 71567

رئیس سازمان امور دانشجویان:

سهم دانشگاه‌ها در ورزش باید افزایش یابد

سهم دانشگاه‌ها در ورزش باید افزایش یابد

رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه سهم دانشگاه‌ها در ورزش باید افزایش یابد، گفت: با همکاری فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، لیگ‌های سراسری را در سال جاری به ۷ رشته افزایش خواهیم داد.

به گزارش ایسنا، دکتر هاشم داداش پور درمراسم بدرقه دانشجویان به سی و یکمین یونیورسیاد دانشجویان جهان چین_ چانگدو ۲۰۲۳ گفت: از تمام تلاش‌های فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی برای فراهم سازی شرایط اعزام این دانشجویان و همچنین ایجاد شرایط به منظور کسب موفقیت بینهایت سپاسگزارم.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: یونیورسیاد بعد از المپیک بزرگ ترین رویداد ورزشی است بنابراین مدال آوردن در این مسابقات از اهمیت بالایی برخوردار است و نام این مدال آوران در خاطره ها باقی می‌ماند.

رئیس سازمان امور دانشجویان اظهار کرد: دوران کرونا فضاهای دانشگاهی را با رخوت مواجه کرده بود. لذا به‌منظور بازگرداندن پویایی به فضای دانشگاه‌ها از سال گذشته اقدامات بسیاری در حوزه‌ ورزش دانشگاهی انجام دادیم که ازجمله‌ی آن‌ها می‌توانیم به برگزاری ۵ المپیاد «قهرمانی، همگانی، بین‌الملل، شاهد و ایثارگر و ورزش ساحلی» اشاره کنیم. 

وی با بیان اینکه رویدادهای ورزشی، فرصتی است برای دانشجویان تا بتوانند به وسیله ورزش‌های سالم و مفرح، به سمت فضایی نشاط آور و پرتحرک حرکت کنند؛ اظهار کرد: تمام تلاش ما این است که پویایی ورزش به حوزه دانشگاهی ورود یابد.

داداش پور با اشاره به اینکه برای تابستان سال جاری نیز رویداد های ورزشی گوناگونی را تدارک دیده‌ایم، اظهار کرد: المپیادورزش های همگانی در تابستان سال جاری به میزبانی دانشگاه اراک و صنعتی اراک برگزار شد. 

وی با بیان اینکه المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر نیز در تابستان سال جاری به میزبانی دانشگاه بوعلی‌سینا همدان برگزار خواهد شد؛ تصریح کرد: علاوه بر این دو المپیاد، یونیورسیاد دانشجویان جهان در کشور چین، فستیوال ورزش دانشگاهی در روسیه و لیگ سراسری از جمله مسابقات ورزشی است که دانشجویان در آن حضور خواهند داشت.

داداش‌پور با اشاره به اینکه سهم دانشگاه‌ها در ورزش باید افزایش یابد؛ ادامه داد: با همکاری فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، لیگ‌های سراسری را در سه رشته‌ی ورزشی راه‌اندازی کرده‌ایم و برای سال جاری تعداد آن‌ها را به ۷ رشته افزایش خواهیم داد.

به گزارش روابط عمومی وزار علوم، وی اظهار کرد: بازی‌های همبستگی ورزش دانشگاهی کشورهای اسلامی نیز یکی دیگر از اقدامات ما در حوزه‌ ورزش فراملی است که مقدمات آن فراهم شده است و قصد داریم تا سال آینده آن را برگزار کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha