• چهارشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۴
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 1402051811162
  • خبرنگار : 71560

رییس جمهور در مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم:

حضور نیروهای ما در جای جای منطقه امنیت ساز است

حضور نیروهای ما در جای جای منطقه امنیت ساز است

رییس جمهور در جمع خانواده مدافعان حرم اعلام کرد که این بساط کشف حجاب حتما جمع خواهد شد.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم، بیان کرد: حضور نیروهای ما در منطقه و در دفاع از حرم و حریم، امنیت ساز شد. حضور نیروهای ما در جای جای این منطقه امنیت ساز است. برخلاف دشمن و برخلاف بیگانگان حضور آنان در این منطقه امنیت را به خطر می اندازد.

وی در ادامه اظهار کرد: هرجا ایران اسلامی حضور پیدا کرد، حضورش امنیت ساز بود و دشمنان و بیگانگان حضورشان در این منطقه حتما امنیت ایجاد نخواهد کرد. شهدای ما، باقی هستند چون نظر کردند به وجه الله.

رئیس جمهور در ادامه تصریح کرد: امروز ما مبتلا به جاهلیت مدرن هستیم. همان  جاهلیت قدیم است که یک «ایسمی» اضافه دارد. مجهز به علم و فناوری است. مجهز به امپراتوری رسانه ای است. جاهلیت مدرن است. آن قدرتی که می تواند چهره جاهلیت مدرن را برملا کند خون مطهر شهیدان است. نقاب را از چهره نفاق کنار می‌زند. چهره نفاق را برملا می سازد. این قدرت خون شهیدان است. رهبری فرزانه انقلاب اسلامی فرمودند شهید عزیز ما شهید سلیمانی برای دشمن خطرناک‌تر از قاسم سلیمانی است و امروز نام و یاد و راه  و هدف و آرمان او در جامعه انسانی سازی می کند.

وی در ادامه تاکید کرد: این تصاویر نورانی که شما به دست گرفتید، پیام دارند. پیام شهیدان در تمام فضا طنین افکن است. فقط گوش شنوا می‌خواهد که این پیام را بشنود. پیام شهیدان، پیام خداپرستی، عدالت خواهی و حق خواهی است. پیام دفاع از مظلوم و خروش بر ظالمان است. پیام حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی است؛ پیام اطاعت از ولی و پیام امنیت، آرامش و پیشرفت است.

وی در ادامه تاکید کرد: من به شما عرض می‌کنم که این بساط کشف حجاب هم حتما جمع خواهد شد. هیچ نگران نباشید. خانواده معظم شهدا بعضا در مسیر که می‌آمدم نگران بودند و به من گفتند. بدانید حتما این بساط جمع خواهد شد. افرادی غافل هستند و باید آنها را بیدار کرد تا بدانند به نفع چه کسی دارند این کارها را انجام می دهند. یک عده معدودی هم هستند که ممکن است به صورت سازمان یافته حرکتی جهت‌دار داشته باشند با آموزش‌های بیگانگان، آنها هم تکلیفشان مشخص خواهد شد.

وی افزود: شهیدان مظلوم، بابصیرت و زمان‌شناس بوده که روشنفکران حقیقی جامعه هستند. روشنفکر حقیقی کسی است که زمان، دشمن و دشمنی‌هایش را بشناسد و متناسب با آن وظیفه خود را شناخته و آماده خطرپذیری برای ایفای نقش باشد. چهره سیاسی واقعی در جامعه کسانی هستند که جامعه و ضرورت‌ها و نیازهای آن را می‌شناسند و خود را برای رفع این نیازها و ضرورت‌ها مهیا کرده و آماده خطر کردن باشند. کسانی که نه صرفا برای امنیت ایران اسلامی، بلکه برای آماده جانفشانی برای امنیت منطقه باشند. امروز شهدا الگوهای جامعه هستند و همه عصرها و نسل‌ها باید راه نورانی آنان خوب بشناسند چرا که این راه نورانی امتداد راه عاشورای حسینی است.خون شهدای شما متصل به ثارالله شده و خود خدا این خون را تضمین کرده است.

رئیس جمهور خطاب به خانواده معظم شهدا با بیان این‌که «عزیزان شما در ابتلا و آزمون الهی سربلند و پیروز شدند»، تصریح کرد: فرزندان، همسران و پدران شما در مواجهه با دشمن تکفیری که از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی حمایت می‌شد و نه فقط امنیت منطقه، بلکه امنیت جهان را به مخاطره انداخته بود و خون مسلمانان مظلوم و بی‌گناه را بر زمین می‌ریخت، ایستادگی کرده و این توطئه را به شکست کشاندند.

رئیسی نام، یاد و سخن حضرت زینب کبری (س) را آرامش‌بخش خانواده معظم شهدا عنوان کرد و با بیان اینکه خانواده شهدا نیز با صبر، مقاومت و ایستادگی در مواجهه با غم از دست دادن عزیزانشان در آزمون و ابتلای الهی خود پیروز شدند، تصریح کرد: امروز نیز آزمون و ابتلای مسئولان حفظ آثار و برکات خون شهدا و تداوم راه شهیدان است و باید برای حفاظت از این حرم و نظام مقدس بکوشند.

وی با بیان این‌که «امروز همه مسئولان باید بدانند که در هر جایی از این نظام و کشور مسئولیت و جایگاهی دارند، از برکت خون مطهر شهداست»، قدرت ایران اسلامی را برخاسته از مجاهدت و ایثارگری شهدا دانست و بر لزوم صیانت از آن از سوی همه مسئولان تأکید کرد و در ادامه با اشاره به تقید رهبری معظم انقلاب اسلامی در ارتباط‌گیری مستمر و مؤثر با خانواده شهدا، این سیره و روش را برای همه مسئولان درس‌آموز دانست و گفت: شما خانواده معظم شهدا پرچم‌های برافراشته ایثار، شهادت، ایستادگی، مقاومت و دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی در هر کوی و برزن هستید و این پرچم همچنان در اهتزاز خواهد ماند، تا فرهنگ اصیل اسلامی و داشته‌های ما به طور کامل در منطقه و جهان جلوه‌گر شود. خون مطهر شهدا زمینه‌ساز ظهور تمدن نوین اسلامی است.این تمدن به نام فرهنگ ایثار و شهادت و انقلاب اسلامی رقم خواهد خورد که اساس آن عشق و محبت و دلدادگی به خدا و اهل بیت(ع) و دفاع از وطن و ناموس کشور است.

وی با اشاره به مطالبه خانواده شهدا در حفظ و صیانت از راه و ارزش‌های شهدا و عمل به وصایای آنها تأکید کرد: یقین بدانید هر کس در هر گوشه‌ای از این کشور برخلاف روش و منش شهدا عمل و به خون آنها خیانت کند، پایدار نخواهد ماند و رسوا خواهد شد، چرا که هاضمه این انقلاب و نظامِ برخاسته از خون مطهر شهدا، تبعیض و فساد را نمی‌پذیرد و آنچه در این کشور ماندگار خواهد شد، میراث گرانقدر شهدای راه حق است

وی در پایان خدمت به خانواده معظم شهدا را از جمله وظایف مهم دولت برشمرد و افزود: ما به این خدمتگزاری افتخار می‌کنیم و تمام تلاش دولت آن است که در این راستا به نحوی عمل کنیم که آنچه مطالبه و مشکلات خانواده معظم شهداست، رفع کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha