• دوشنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۶:۳۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1402052213842
  • خبرنگار : 71489

نماینده مجلس: مردم در جهاد تبیین در جریان پیشرفت‌ها قرار بگیرند

نماینده مجلس: مردم در جهاد تبیین در جریان پیشرفت‌ها قرار بگیرند

نماینده سبزوار، جغتای و جوین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت جهاد تبیین در حوزه پیشرفت گفت: باید جهاد تبیین اتفاق بیفتد و مردم در جریان پیشرفت‌ها قرار بگیرند.

بهروز محبی نجم آبادی در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر لزوم توجه رسانه‌ها به روایت‌گری پیشرفت گفت: در سال ۱۳۹۷ به مناسبت فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کتابی با عنوان «صعود چهل ساله» منتشر شد که به روایتگی پیشرفت در کشور طی ۴۰ سال پرداخته بود؛ امروز نیز باید این کتاب بازنویسی و بروزرسانی شود.

وی با بیان اینکه «روند پیشرفت کشور از سال ۹۰ در نقطه‌ای متوقف شد»، اظهار کرد: ما به دولت ها کاری نداریم اما پیشرفت‌های کشور در جایی متوقف شد؛ دو سال پایانی دولت دهم و همچنین طی ۸ سال دولت‌های یازدهم و دوازدهم کشور در نقطه‌ای متوقف ماند چراکه طی این ۱۰ سال با رشد اقتصادی با جمع جبری صفر مواجه بودیم و کشور دچار رکود بود. آقای رئیسی نیز در شرایطی که وارث یکسری ناترازی‌های بزرگ است امروز درحال حل مسائل است اما دولت ایشان هم نقایصی دارد.

این نماینده مجلس  دامه داد: با روی کار آمدن دولت انقلابی در حال تجربه کردن رشد اقتصادی بالای ۴ درصد و افزایش فروش نفت و میعانات گازی هستیم و شرایط رو به بهبود است؛ همچنین مشاهده می‌کنیم که روابط اقتصادی با همسایگان بهبود جدی یافته و بسیاری از پول‌های ما با اقدامات مختلف دولت در حال بازگشت است. با وجود اینکه سال گذشته را با زمینه سازی چندین کشور استکباری دنیا زمینه اختلافات داخلی را فراهم کردند و خواستند که از اغتشاشات سوء استفاده کنند، شرایط اقتصادی کشور در حوزه امور اصلی، بنیادین و زیربنایی کاملاً مثبت است؛ با این حال در حوزه معیشت مردم مشکلات جدی وجود دارد و مردم به شدت تحت فشار هستند که مجلس و دولت باید در این زمینه فکری اساسی بکنند.

محبی نجم آبادی با تاکید بر اینکه نحوه پرداختن به پیشرفت‌ها و روایت‌گری در این زمینه برای باور پذیر بودن باید منطقی و علمی باشد، عنوان کرد: در روایت‌گری پیشرفت نه نباید موضوعی را بزرگ و نه کوچک کنیم بلکه در این زمینه باید اولویت‌های‌مان را مشخص کنیم چراکه مشکلات کاملاً معلوم هستند.

وی با بیان اینکه «باید به موضوعات نگاهی منطقی داشته باشیم»، اظهار کرد: باید دنیا و توانمندی‌های خود را ببینیم و پیشرفت‌های خود را متناسب با آنها  ارزیابی کنیم؛ از سوی دیگر باید در داخل کشور درباره منافع ملی یک اتحاد درونی میان احزاب اتفاق بیفتد که دشمن ناامید شود و ما هم رو به جلو حرکت کنیم.

نماینده سبزوار و جغتای و جوین در مجلس همچنین درباره علت مقاومت بخشی از افکار عمومی در برابر روایت‌گری‌های پیشرفت، تاکید کرد: یکی از دلایل مقاومت در برابر پذیرش پیشرفت از سوی افکار عمومی زمان‌بر بودن حصول نتیجه در برخی تصمیم‌گیری‌ها است؛ در این موارد تا تصمیم به نتیجه مطلوب دست یابد، ذهنیت‌ها منفی شده است. یکی از نقایص حاکمیت این است که نتیجه کارها با تاخیر را به سفره مردم می‌رسانیم؛ بر همین اساس نیز حاکمیت باید شیوه خوشحال سازی مردم را تمرین کند.

محبی نجم آبادی همچنین با تاکید بر ضرورت جهاد تبیین در حوزه پیشرفت گفت: باید جهاد تبیین اتفاق بیفتد و مردم در جریان پیشرفت‌ها قرار بگیرند. رسانه‌ها نیز باید بیشتر در ریل انجام رسالت واقعی خود که ایجاد امید است حرکت کنند تا اینکه صرفاً اشکالات را بگویند.

وی در پایان با بیان اینکه «افکار عمومی تحت تاثیر رسانه‌ها هستند»، تاکید کرد: یکی از مصادیق تحت تاثیر رسانه قرار داشتن افکار عمومی، زمانی است که یک جوان ایرانی به اروپا مهاجرت می‌کند؛ وقتی او به آنجا می‌رسد با شرایط متفاوتی نسبت به واقعیت مواجه می‌شود. از جمله دیگر مشکلاتی که با روایت‌گری‌های پیشرفت برطرف می‌شود، نسبت مشکلات موجود به احساس وجود مشکلاتی است که در افراد وجود دارد؛ متاسفانه در ایران این احساس در حال تقویت شدن است و روایت‌گری پیشرفت می‌تواند موجب تضعیف آن شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۳ ۱۲:۵۶

کدام پیشرفت‌ها ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟