• پنجشنبه / ۹ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1402060906240
  • منبع : بازار

سنسورهای مهمی که وجود آنها در هر خانه‌ای الزامی می‌باشد

سنسورهای مهمی که وجود آنها در هر خانه‌ای الزامی می‌باشد

انواع مختلفی از سنسورها وجود دارد که برای مکان‌های مختلفی طراحی و ساخته شده‌اند، هر کدام از این سنسورها را می‌توانید با توجه به نیاز خود و یا با توجه به مکانی که دارید، انتخاب کنید. در این مطلب می‌خواهیم راجع به سنسورهای مهمی که باید در هر خانه‌ای باشد، صحبت کنیم.

به گزارش ایسنا به نقل از وبسایت فایروال، سنسورها یکی از مهمترین تجهیزات هوشمندسازی خانه محسوب می‌شوند و نقش مهمی نیز در منزل ایفا می‌کنند و با کمک این سنسورها بوده که شما می‌توانید از وقوع هر اتفاقی جلوگیری کنید. دزدگیر اماکن امروزه یکی از مؤثرترین سیستم‌ها برای جلوگیری از سرقت بوده است. این سنسورها به پنل مرکزی سیستم اعلام سرقت یک فرکانسی ارسال می‌کند و باعث فعال شدن دزدگیر می‌شود، حال اگر این سنسورها وجود نداشته باشند عملاً دزدگیر نیز بی‌فایده بوده است. 

انواع مدل سنسورها از لحاظ ساختاری 

سنسور بی‌سیم:

این مدل سنسورها به دلیل اینکه سیم‌کشی نمی‌شوند از طریق فرستادن کد به پنل متصل شده و از طریق یک باطری درون آن تغذیه می‌کنند. وقتی از سنسورهای بی‌سیم استفاده می‌کنید حتماً باید به شارژ باطری آن دقت فرمایید.

سنسور با سیم:

سنسورهای با سیم از طریق سیم‌کشی به پنل دزدگیر متصل شده‌اند و از طریق همان جریان برق نیز تغذیه می‌کنند. 

انواع سنسورهای دزدگیر

سنسورهای دزدگیر اماکن انواع مختلفی دارند که هر کدام از آنها کارایی خاصی دارند، در این مطلب چند مدل از انواع سنسور را برای شما بازگو می‌کنیم. 

سنسورهای مهمی که وجود آنها در هر خانه‌ای الزامی می‌باشد

سنسور دود 

این سنسور را با نام دتکتور دود نیز می‌شناسند، عملکرد آن از طریق دود بوده، یعنی به محض روشن شدن آتش و ایجاد شدن دود، این سنسور سریعاً تشخیص داده و دزدگیر به صدا در می‌آید. این سنسور هم به صورت با سیم و هم به صورت بی‌سیم بوده است.

سنسور دود را بیشتر برای جاهایی مانند: تولیدی‌ها، کارخانه‌ها، آشپزخانه‌ها و جاهایی که امکان آتش‌سوزی زیاد است، قرار می‌دهند. 

سنسور حرکتی 

از متداول‌ترین سنسورهایی که در دزدگیر اماکن استفاده می‌شود می‌توان سنسور چشمی را نام برد که در دو نوع حرکتی و وزنی بوده است. این چشمی به این صورت عمل می‌کند که با حرکت اجسام و یا تشخیص دادن حرارتی فرکانسی را به دزدگیر برای خطر ارسال می‌کند. منظور از حرارت، حرارت نشأت گرفته از موجود زنده بوده است.

این سنسور را برای پوشش فضاهای با ریسک بالا باید در نظر گرفته شود یعنی در جاهایی آن را نصب می‌کنند که احتمال ورود غیر مجاز افراد در آن زیاد باشد. 

انواع مدل سنسورهای فایروال 

سنسور حرکتی مدل H6

سنسور حرکتی مدل H7

سنسور حرکتی مدل H

سنسور وزنی

عملکرد این سنسور هم از طریق حرکت هم وزن اجسام بوده بیشترین استفاده‌ای که از این سنسورها می‌شود در حیوانات خانگی بوده است؛ یعنی کسانی که دارای حیوانات خانگی هستند و نمی‌خواهند موقع فعال‌سازی دستگاه حیوانات آنها مانند گربه و سگ و... توسط چشمی تشخیص داده شوند. 

سنسور مگنت 

این سنسور دارای 2 قسمت می‌باشد که مانند آهنربا عمل می‌کند. این سنسور را در قسمت‌های پر خطر مانند ورودی‌های منزل، درب، پنجره و... نصب می‌کنند. با توجه به آمارهایی که در دست داریم، تقریباً 60 درصد از سرقت‌ها توسط درب ورودی پنجره‌ها صورت می‌گیرد. 

سنسورهای مگنت به دو دسته تقسیم شده‌اند: مگنت با سیم و مگنت بی‌سیم

حال این قطب‌های آهنربایی در قاب‌های مخصوصی در مجاورت یکدیگر قرار دارند. هر کدام از اجزای مگنت روی دو قسمت ثابت و بازشونده درب‌ها یا پنجره‌ها نصب می‌شوند. وقتی دزدگیر فعال می‌شود، اگر دربی یا پنجره‌ای باز شود این دو قطعه از یکدیگر فاصله می‌گیرند و با تشخیص قطع شدن جریان مغناطیسی، بلافاصله فرکانسی به دزدگیر ارسال می‌شود. 

سنسورهای مهمی که وجود آنها در هر خانه‌ای الزامی می‌باشد

سنسور ضربه 

یکی از مهمترین و مؤثرترین راه‌ها برای جلوگیری از سرقت، سنسور ضربه است که با نام شوک سنسور هم آن را می‌شناسند. این سنسور را روی درب و پنجره قرار می‌دهند که به محض ضربه وارد شدن از طریق سارق آژیر به صدا در می‌آید. سنسور ضربه برای خانه‌ها و یا اماکنی که به پشت بام نزدیک هستند نیز مناسب بوده یعنی قبل از اینکه سارق به درب یا پنجره خدشه‌ای وارد کند با صدای آژیر پا به فرار می‌گذارد. 

توجه: 

سنسورهای بی‌سیم را لزوماً نباید در مکان‌های پر تردد استفاده کرد، زیرا این سنسورها چه دستگاه فعال باشد و چه نباشد، عملکرد باتری به سرعت تمام می‌شود. پس باید در این مکان‌ها از سنسور با سیم و دزدگیر سیم کارتی استفاده کرد. 

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha