• شنبه / ۲۹ مهر ۱۴۰۲ / ۱۶:۴۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1402072920853
  • خبرنگار : 71234

سازوکار مجلس برای افزایش تولید انیمیشن در طول اجرای برنامه هفتم

سازوکار مجلس برای افزایش تولید انیمیشن در طول اجرای برنامه هفتم

نمایندگان مجلس در مصوبه ای سازوکاری برای افزایش تولید انیمیشن در طول اجرای برنامه هفتم تعیین کردند که از جمله آن ایجاد حداقل دو پارک علم و فناوری ویژه تولید پویانمایی است.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت عصر امروز بند الحاقی ۳ ماده ۷۶ لایحه برنامه هفتم را تصویب کردند.

طبق این مصوبه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری دستگاه‌های ذیربط مکلف است جهت افزایش میزان تولید پویانمایی (انیمیشن) به میزان ۷ هزار و ۳۰۰ ساعت تا پایان برنامه، اقدامات و حمایت‌های ذیل را از بخش غیردولتی به عمل آورد:

۱- وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است حمایت گمرکی و ارائه تسهیلات برای ورود تجهیزات و فناوری‌های
سخت و نرم مربوط به تولید پویانمایی را به عمل آورد.

۲- معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری مکلف به حمایت از توسعه شرکت‌های بزرگ تولید پویانمایی از طریق ارائه تسهیلات بلندمدت صندوق نوآوری و شکوفایی می‌باشد به طوری که حداقل سهم آن سالانه از ۳ درصد کمتر نباشد.

۳- معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به منظور توسعه و تجهیز زیرساخت‌های فنی موردنیاز برای افزایش میزان تولید پویانمایی داخلی مکلف است حداقل دو پارک علم و فناوری ویژه تولید پویانمایی ایجاد نماید و مجاز است با توجه به استعداد و نیاز هر استان یک کارخانه نوآوری تولید پویانمایی در هر استان ایجاد نماید. پارکها و کارخانه‌های مذکور مشمول معافیت‌های مالیاتی و تسهیلات موضوع قانون جهش دانش‌بنیان مصوب ۱۴۰۱/۲/۱۱ می‌باشند.

آیین‌نامه اجرائی این بند توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری وزارتخانههای آموزش و پرورش (کانون
پرورش فکری کودکان و نوجوانان) و ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور، سازمان و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ظرف سه ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون تهیه می شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

همچنین بند ۵ ماده ۷۶ نیز برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد که در آن آمده است: «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (شورای فرهنگ عمومی کشور)، شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های اجرائی ذیربط در اجرای برنامه‌های فرهنگی خود، از ظرفیت مساجد با حفظ ماهیت مردمی– دینی آن بر اساس رویکرد مسجدمحوری و طبق دستورالعمل شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و جماعت، اقدامات لازم را انجام میدهند.

تبصره ۱- دستگاههای اجرائی و نهادهای عمومی غیردولتی موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه مجازند خدمات عمومی و همگانی خود را در سطح محلات از طریق مسجد به مردم ارائه دهند.

تبصره ۲- به منظور خودکفایی در اداره مساجد کشور، شهرداریهای سراسر کشور، بخشداریها و دهیاریها موظفند نسبت به اعطای مجوز کاربری فرهنگی، اداری و تجاری به ساخت حداکثر ۵۰۰ متر مربع در زمینهای پیرامون متعلق به مساجد با مالکیت یا وقفی اقدام نمایند.

تبصره ۳- دبیرخانه موضوع این بند در سازمان تبلیغات اسلامی است.

تبصره ۴- خادمین مساجد به فهرست جامعه هدف موضوع بند (ش) ماده ۲۹ این قانون اضافه می‌شوند.»


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha