• سه‌شنبه / ۲۳ آبان ۱۴۰۲ / ۰۸:۵۹
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1402082316514
  • منبع : بازار

نحوه انتخاب کابینت آشپزخانه

نحوه انتخاب کابینت آشپزخانه

انتخاب کابینت آشپزخانه از مهم‌ترین دغدغه‌ی افراد برای چیدمان و دیزاین دکوراسیون منزل است؛ کابینت‌ها علاوه بر این که باید کاربردی و جادار باشند لازم است جلوه‌ی بصری خود را نیز حفظ کنند و شیک و زیبا به نظر برسند. انتخاب متریال باکیفیت و مدل مناسب، از مهم‌ترین چالش‌هایی هستند که هنگام انتخاب کابینت‌ها احتمالا با آن‌ها روبرو خواهید شد. قیمت کابینت نیز مساله‌ی مهم بعدی است که بدون شک محدودیت‌هایی را متوجه‌تان خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از کابینت ممبران در این محتوا قصد داریم به مهم‌ترین پرسش‌ها و چالش‌هایی که در انتخاب کابینت آشپزخانه موثرند پاسخ دهیم. از شما دعوت می‌کنیم با ما همراه باشید.

انواع کابینت آشپزخانه

به طور کلی، دو سبک اصلی در طراحی کابینت آشپزخانه دیده می‌شوند که هر کدام برای یک مدل فضا مناسب هستند. انتخاب شایسته کابینت‌ها، با توجه به امکانات و محدودیت‌ها، باعث می‌شود هماهنگی و زیبایی در کل خانه جریان داشته باشد و چشم از دیدن ناهماهنگی‌ها خسته و دلزده نشود.

  •       سبک مدرن
  •       سبک کلاسیک

سایر سبک‌ها و مدل‌ها جزو سبک‌های تلفیقی هستند یا از این دو سبک الهام گرفته شده‌اند.

کابینت مدرن چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

این مدل کابینت بسیار ساده و کاربردی است و همه ما کم و بیش با آن آشنایی داریم. بیشتر مدل‌های کابینت، که امروزه طراحی و نصب می‌شوند، در این گروه جای دارند. کابینت مدرن سبکی ساده و بدون تزیینات خاصی بر روی بدنه است و برای چیدمان و دکوراسیون‌ ساده و مینیمال مناسب است. در این سبک، لازم است وسایل و لوازم جانبی در آشپزخانه نیز مدرن و ساده انتخاب شوند.

سبک کابینت مدرن برای آشپزخانه‌های کوچک و نقلی بسیار متناسب است و فضای کاربردی و مفیدی را در اختیار مشتری قرار می‌دهد. کابینت هایگلاس و کابینت ام دی اف، دو نمونه از اصلی‌ترین نمونه‌های سبک مدرن هستند که در رنگ‌ها و طرح‌های بسیار متنوع و جذابی به بازار عرضه می‌شوند.

کابینت کلاسیک چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

برخلاف کابینت مدرن، که سبکی ساده و بدون تزئینات است، کابینت کلاسیک مملو از طراحی‌های فاخر و حکاکی‌های مختلف بر روی بدنه است. کابینت کلاسیک نمایانگر چیدمان و دکوراسیون سنتی و کلاسیک اروپایی است و  بر روی بدنه و درب کابینت‌ها انواع گُل دکوراتیوها و قطعه‌های منبت دیده می‌شود.

این سبک، به دلیل جزئیات بسیار زیادی که دارد، حالت اشرافی و مجلل به آشپزخانه می‌بخشد و به همین دلیل اصلا برای فضاهای کوچک و کم‌نور مناسب نیست. اگر این سبک در آشپزخانه‌های کوچک اجرا شود، باعث ازدحام و شلوغی فضای بصری شده و همچنین، فضای کمتری را هم از نظر چیدمان و نظم‌دهی در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

کابینت نئوکلاسیک چیست؟

این مدل، سبکی میانه و تلفیقی است؛ نه مانند کابینت مدرن ساده و بدون جزئیات اضافه است و نه همانند کابینت کلاسیک، پر زرق و برق و مجلل است. در این مدل، درب و بدنه‌ی کابینت‌ها حکاکی‌هایی ساده دارند و یک یا چند نمونه کابینت ویترینی در آشپزخانه دیده می‌شود. قطعات منبت و گل دکوراتیو در این سبک جایی ندارند و آرامش خاصی، که حاصل استفاده از خطوط نرم و هلال است، در فضا حکم‌فرما است.

برای آشپزخانه‌های کوچک و نقلی چه مدل کابینتی مناسب است؟

اگر فضای آشپزخانه‌تان کوچک است، اصلا به سراغ مدل‌های شلوغ و رنگ‌های تند و تیره نروید. بهترین انتخاب برای چنین فضایی کابینت مدرن با رنگ روشن و ترجیحا متریال براق است. کابینت هایگلاس سفید یکی از بهترین انتخاب‌ها برای آشپزخانه‌های کوچک است. بازتاب نور و درخشش بدنه‌ی این کابینت باعث می‌شود فضای آشپزخانه دلبازتر و بزرگتر به نظر برسد و کوچکی فضا کمتر به چشم آید.  کابینت ام دی اف براق به رنگ‌های روشن و خنثی نیز یک گزینه‌ی ایده‌آل برای آشپزخانه‌های کوچک و نقلی به شمار می‌رود.

کابینت کلاسیک برای چه آشپزخانه‌هایی مناسب است؟

همانطور که اشاره شد کابینت کلاسیک، سبکی فاخر و زیبا است؛ خصوصا اگر با متریالی مثل چوب طبیعی ساخته شده باشد که در این صورت، به راستی شبیه به یک اثر هنری دیده می‌شود. با وجود نفیس بودن و زیبایی بسیار، این کابینت‌ها برای هر آشپزخانه‌ای مناسب نیستند. قبل از هر چیز باید سبک دکوراسیون منزل و چیدمان وسایل‌تان به سبک کلاسیک باشد؛ (اگر فضای آشپزخانه اوپن یا باز باشد، هماهنگی بین کابینت‌ها و دکور پذیرایی و اتاق نشیمن، یک الزام است.) همچنین لازم است فضای آشپزخانه به حد کافی بزرگ باشد. کابینت‌های کلاسیک به دلیل ظاهر حجیم و قطعات منبت کاری شده، فضای زیادی را می‌گیرند. نصب این کابینت‌ها در آشپزخانه‌های کوچک باعث شلوغی و ازدحام ذهن بیننده می‌شود. بنابراین اگر فضای آشپزخانه‌تان کوچک است، فکر استفاده از کابینت‌های کلاسیک را از ذهن‌تان بیرون کنید.

کابینت سبک نئوکلاسیک برای چه فضاهایی مناسب است؟

چنانچه فضای محدودی دارید و در مقابل به چیدمان کلاسیک نیز علاقه دارید، بهتر است به سراغ سبک نئوکلاسیک بروید. نئوکلاسیک ویژگی‌های کابینت‌های کلاسیک و مدرن را توامان دارد و برای آشپزخانه‌های کوچک و متوسط نیز مناسب است. البته که پیشنهاد می‌شود از کابینت نئوکلاسیک رنگ روشن استفاده کنید تا فضا دلبازتر و روشن‌تر به نظر برسد. کابینت ممبران و کابینت روکش چوب یا کابینت تمام چوب نئوکلاسیک از اصلی‌ترین نمونه‌های کابینت نئوکلاسیک هستند که با توجه به بودجه و سلیقه‌ی شما می‌توانند برای فضاهای متوسط مناسب باشند. کابینت‌های رنگ پولیشی، پلی اورتان و انزو نیز دیگر از نمونه‌های جذاب برای سبک نئوکلاسیک هستند.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha