• دوشنبه / ۲۹ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۲
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1402082921479
  • منبع : بازار

معرفی کامل ساندویچ پانل؛ بهترین متریال ساختمانی

معرفی کامل ساندویچ پانل؛ بهترین متریال ساختمانی

در چند دهه اول پس از تولید ساندویچ پانل این متریال تنها در کشورهای پیشرفته و در پروژه‌های مهم به کار گرفته می‌شد. اما در سالیان اخیر ساندویچ پانل کاربرد بسیار گسترده‌تری پیدا کرده و در تمام کشورهای دنیا و برای ساخت دیوارها و سقف تمام انواع ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا به نقل از شرکت ماموت، در گذشته تنها چند متریال خاص در اختیار معماران و سازندگان بود. این متریال‌ها که امروزه مصالح بنایی نامیده می‌شوند شامل آجر، خشت، سنگ و چند ماده دیگر بودند. اما از اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم تعداد قابل‌توجهی از مصالح جدید تولید شده‌اند که هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارند. ساندویچ پانل یکی از این مصالح جدید است که در اواسط قرن بیستم طراحی و تولید شد. ساندویچ پانل به علت مزایای متعدد و کارایی بالا خیلی زود و ظرف چند سال لقب بهترین متریال ساختمانی را به خود اختصاص داد.

ساندویچ پانل چیست؟

تمام مصالح بنایی ساختاری ساده دارند بدین معنی که از یک ماده تشکیل شده‌اند و تمام ویژگی‌های آنها مرتبط با نقاط ضعف و قوت همان ماده می‌باشد. ساندویچ پانل یک متریال ترکیبی یا اصطلاحاً کامپوزیتی است که از دو بخش و سه لایه تشکیل شده و از دو ماده مختلف برای دو بخش اصلی آن استفاده می‌شود. بخش میانی ساندویچ پانل شامل یک ماده عایق حرارت می‌باشد و لایه‌های کناری که در جوانب ماده عایق قرار دارند ورق‌هایی معمولاً فلزی هستند. این ساختار چند لایه باعث شده تا ساندویچ پانل همزمان دارای ویژگی‌ها و مزایای دو ماده مختلف باشد و در مقابل نقاط ضعف هیچ‌کدام از آنها را نداشته باشد. ساندویچ پانل بر خلاف مصالح بنایی باید در کارخانه و با بهره از تجهیزات مکانیزه تولید شود. کیفیت هر ساندویچ پانل تا حد بسیار زیادی به تجهیزات خط تولید آن وابسته است.

انواع مختلف ساندویچ پانل

کاربرد اصلی ساندویچ پانل در ساخت و اجرای دیوارها و سقف ساختمان‌ها است. از همین رو تولیدکنندگان، ساندویچ پانل سقفی و دیواری را با توجه به نیازها و شرایط متفاوت هر یک از این جداره‌ها با مشخصات متفاوت تولید می‌کنند. در ساندویچ پانل سقفی مقاومت کششی و تحمل نیروهای نقطه‌ای از اهمیت بیشتری نسبت به پنل دیواری برخوردار است. ساندویچ پانل مورد استفاده برای دیوارها دارای سطحی صاف و بدون برآمدگی می‌باشد در حالی که سطح خارجی پنل سقفی دارای گام است. گام به برجستگی‌های روی سطح ساندویچ پانل سقفی گفته می‌شود. هر دو این متریال‌ها در انواع مختلفی با مواد عایق و جنس ورق‌های گوناگون و در چند ضخامت مختلف تولید می‌شوند.

معرفی کامل ساندویچ پانل؛ بهترین متریال ساختمانی

برخی کاربری‌های خاص آنچنان شرایط حساس و ویژه‌ای دارند که ساخت آنها نیازمند بکارگیری متریال‌های اختصاصی است. سردخانه و اتاق تمیز از جمله این کاربری‌های خاص می‌باشند. ساندویچ پانل سردخانه‌ای بالاترین ضریب مقاومت در برابر تبادل برودت و حرارت را در بین تمام عایق‌های ساختمانی دارد و قیمت آن در مقایسه با بازدهی انرژی بالای حاصل از بکارگیری آن رقم قابل‌توجهی نیست. کلین روم فضایی ایزوله و با کمترین میزان آلودگی است که برای تحقیقات حساس علمی و همچنین در حوزه داروسازی و تکنولوژی کاربرد دارد. ساندویچ پانل اتاق تمیز (کلین روم) تنها متریالی است که تمام استانداردهای لازم مرتبط با اتاق‌های تمیز را دارا می‌باشد.

۶ ویژگی شاخص ساندویچ پانل

مزایای متعدد و ویژگی‌های شاخص ساندویچ پانل سبب شده تا این متریال در مقایسه با مصالح دیگر بهترین عملکرد را داشته باشد و بهینه‌ترین مصالح برای ساخت دیوارها و سقف محسوب شود. مهم‌ترین مزیت و ویژگی مشترک تمام انواع ساندویچ پانل عایق‌بندی حرارتی است. این ویژگی به معنای جلوگیری از تبادل برودت و حرارت می‌باشد. این ویژگی اتلاف دمایی و در نتیجه اتلاف انرژی را کاهش می‌دهد. البته عایق‌بندی حرارتی و ممانعت از تبادل حرارت تنها ویژگی شاخص ساندویچ پانل نیست. از میان تمام ویژگی‌های ساندویچ پانل ۶ مورد از اهمیت بیشتری برخوردار می‌باشند که در این بخش به آنها اشاره می‌شود:

  • _ جلوگیری از عبور حرارت
  • _ مقاومت در برابر رطوبت و سایر عوامل مخرب محیطی
  • _ ممانعت از عبور صدا
  • _ وزن سبک و قابلیت نصب سریع
  • _ ضخامت کمتر و کارایی بیشتر نسبت به سایر مصالح
  • _ دوام بالا و عمر مفید طولانی

قیمت ساندویچ پانل و نحوه خرید آن

معرفی کامل ساندویچ پانل؛ بهترین متریال ساختمانی

همانطور که ذکر شد ساندویچ پانل در انواع مختلفی تولید می‌شود. هر یک از انواع ساندویچ پانل قیمت متفاوتی دارند. جنس ورق یکی از مهم‌ترین فاکتورهای دخیل در تعیین قیمت پنل است. نوع ماده عایق و ضخامت پنل هم در قیمت آن موثر هستند. در مجموعه ساندویچ پانل سقفی قیمت بیشتری از پانل دیواری با مشخصات مشابه دارد. امروزه دریافت لیست قیمت و خرید ساندویچ پانل ماموت فرآیندی سریع و به نسبت ساده است. مشتریان می‌توانند تمام مراحل خرید را بصورت آنلاین و از طریق سایت انجام دهند.

جمع‌بندی نهایی

یکی از مهم‌ترین مراحل در احداث هر ساختمان اجرای دیوارها و سقف است. بخش قابل‌ توجهی از بودجه هر پروژه صرف خرید مصالح دیوارها و سقف و هزینه‌های مربوط به اجرای این جداره‌ها می‌شود. از میان مصالح متعددی که به منظور اجرای جداره‌ها به کار می‌روند ساندویچ پانل بهترین عملکرد را دارد و بهره‌وری جداره‌ها را به حداکثر میزان ممکن می‌رساند. شرکت ماموت یکی از تولیدکنندگان برتر ساندویچ پانل در دنیا است که تولیدات خود را با بهره از مواد اولیه‌ای باکیفیت و درجه یک تولید می‌نماید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha