• دوشنبه / ۱۳ آذر ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 1402091309016
  • منبع : روزنامه ایران

سامانه کثیرالاختلال!

سامانه کثیرالاختلال!

رسانه‌های عبری با انتشار تصاویری، اصابت موشک شلیک‌شده از سامانه گنبد آهنین به تل‌آویو را تأیید کردند. در همین زمینه، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تحقیقات در خصوص سقوط یک موشک شلیک‌شده از «گنبد آهنین» در حومه تل‌آویو را آغاز کرده است.

به گزارش ایسنا، روزنامه ایران در ادامه نوشت:

در این بیانیه به احتمال نقص فنی در سامانه پدافند گنبد آهنین اشاره و تأکید شد که این حادثه تلفات جانی نداشته است. همچنین بر اساس گزارش روزنامه «تایمز اسرائیل»، این موشک رهگیر به سمت بسیاری از راکت‌های شلیک‌شده از سمت نوار غزه به تل‌آویو شلیک شده است؛ با این حال، گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد که «در پاسخ به حملات اسرائیل علیه غیرنظامیان در غزه، موشک‌های زیادی به سمت تل‌آویو شلیک کرده» که ناتوانی چند باره سامانه موسوم به گنبد آهنین در رهگیری آن و شلیک اشتباه به اهداف خود برای چندمین بار خبرساز شده است.

سامانه پدافندی رژیم صهیونیستی موسوم به «گنبد آهنین» یک سامانه دفاع هوایی شامل سامانه‌های میان‌برد «فلاخن داوود» و ضدبالستیک «پیکان» (ختس) و سامانه ضدراکتی می‌شود. بخش قابل توجهی از هزینه ساخت و نیز طراحی این سامانه‌ها با پنتاگون بوده و تکرار این رسوایی، غیر از تل‌آویو، دامن ایالات متحده را نیز گرفته است. ضمن اینکه به‌رغم پروپاگاندای سنگین رسانه‌های صهیونیستی مبنی بر قدرت این سامانه در انهدام موشک‌های بالستیک ایرانی، طراحی و تولید این سامانه‌ها متناسب با هدف راهبردی اسرائیل برای مقابله با موشک‌های بالستیک رژیم‌های بعثی منطقه صورت گرفته که مربوط به پیش از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی می‌شود.  

این تلاش‌ها در حالی صورت گرفته‌اند که بنا به تخمین رسانه‌های عبری در ماه مه‌ سال‌جاری، هر موشک سامانه گنبد آهنین بالغ بر ۷۰ هزار دلار هزینه روی دست رژیم گذاشته و هزینه استفاده از این سامانه فقط برای یک روز جنگی به بیش از ۳۹ میلیون دلار می‌رسد.
 

سامانه کثیرالاختلال!

در نزدیک به دو ماهی که از جنگ میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین می‌گذرد، این چندمین بار است که سامانه پدافندی رژیم صهیونیستی یا در رهگیری موشک‌های قسام ناموفق بوده یا در مواردی مناطق خودی را مورد هدف قرار داده است! به عنوان نمونه‌ای دیگر، چند روز پیش نیز ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، گنبد آهنین یک پهپاد خودی را «‌که دارای نقص فنی بود» هدف قرار داد و حدوداً یک ماه پیش هم اعلام شد یکی از موشک‌های سامانه گنبد آهنین پس از شلیک به شهر تل‌آویو برخورد کرد! یکی دیگر از رویدادهای فضاحت‌بار در تاریخ ارتش پرمدعای صهیونیستی، به آوریل ۲۰۲۲ باز می‌گردد که موشک‌های دو سامانه گنبد آهنین که در نزدیکی هم قرار داشتند، یکدیگر را رهگیری و ساقط کردند! ضمن اینکه علاوه بر این موارد، باید نفوذپذیری و آسیب‌پذیری سایبری سامانه‌های رزمی ارتش صهیونیستی و هک چندین باره گنبد آهنین را هم به این فهرست اضافه کرد؛ از حمله سایبری گروه هکری «لیک د انالیست» به سیستم هوانوردی و گنبد آهنین رژیم صهیونیستی در مارس ۲۰۲۲ و هشدار موشکی کاذب در ژوئن همان سال تا ۷ اکتبر و عملیات طوفان الاقصی که سپر دفاعی گنبد آهنین دچار اختلال در تشخیص و پرتاب شد.

درخصوص موارد فوق باید خاطرنشان کرد که اختلال و نفوذپذیری سامانه‌های نظامی رژیم صهیونیستی به معنای قدرت نفوذ و بلوغ اطلاعاتی و عملیاتی مقاومت اسلامی فلسطین است؛ موضوعی که در اذعان سخنگوی ارتش اسرائیل به «توانمندی رزمی و دست برتر حماس در جنگ اطلاعاتی در برابر اسرائیل» بهتر نمایان می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha