• یکشنبه / ۱۹ آذر ۱۴۰۲ / ۱۶:۳۷
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1402091913788
  • منبع : بازار

چگونه از ابتلا به آب مروارید چشم جلوگیری کنیم؟

چگونه از ابتلا به آب مروارید چشم جلوگیری کنیم؟

جلوگیری از ابتلا به آب مروارید کار چندان سختی نیست که شما نتوانید انجام دهید.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت دکتر حمامی، همه ما به حساسیت عملکرد چشم آگاه هستیم و به همین دلیل، نباید راه های مراقبت از آن را نادیده بگیریم. امروزه اکثر مردم تصور می کنند که مصرف دارو بهترین گزینه برای درمان است ولی حقیقت ماجرا این هست که پیشگیری بهتر از درمان است. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا در خصوص پیشگیری از ابتلا به آب مروارید چشم بیشتر با یکدیگر صحبت کنیم.

آب مروارید چشم چیست؟

زمانی که عدسی چشم های فرد دچار کدری شود، بیماری مانند کاتاراکت یا به قول معروف آب مروارید به وجود می آید. در دنیا، آب مروارید از جمله دلایل اصلی نابینایی شناخته می شود و به همین دلیل، باید با راهکارهای جلوگیری از ابتلا و درمان آب مروارید چشم یک آشنایی اجتمالی داشته باشید. معمولاً این بیماری چشمی، به خاطر افزایش سن به وجود می آید و باید بدانید که عدسی چشم که در قسمت پشتی مردمک قرار گرفته است، به خاطر ماهیت شفافی که دارد، از فیبرهای پروتئینی و البته آب تشکیل می شود.

علائم آب مروارید چشم

با توجه به آنچه در مورد آب مروارید چشم گفته شد، باید بدانید که علائم خاصی را به این بیماری می توان ربط داد. متأسفانه شایع ترین عللی که وجود دارد، تاری دید است. بعد از این علامت باید کاهش دید دور و حساسیت به نور را هم از جمله دیگر علائم در نظر گرفت. معمولاً کسانی که به این بیماری مبتلا می شوند به صورت مداوم به لنزهای تماسی یا عینک نیاز دارند. داستان به همین جا ختم نمی شود؛ چراکه مشکلاتی هم عمدتاً در شب برای این افراد به وجود می آید به لحاظ اینکه نمی توانند جزئیات را به خوبی مشاهده کنند و ممکن است در پیرامون چراغ ها هم هاله ای از نور را ببینند.

مشکل حاد دیگری که باید جدی گرفت مشکل دوبینی است که در یک چشم به وجود می آید. برای اینکه با چنین علائمی روبرو نشوید، توصیه ما توجه به راهکارهای جلوگیری از ابتلا به آب مروارید است. متأسفانه برخی نمی دانند که این بیماری چشمی فرایندی رو به کندی دارد و درد خاصی را هم نمی توان گفت مبتلایان حس می کنند و به همین دلیل، باید این علائم را جدی گرفت.

چگونه از ابتلا به آب مروارید چشم جلوگیری کنیم؟

چگونه از ابتلا به آب مروارید چشم جلوگیری کنیم؟

برای جلوگیری از ابتلا به آب مروارید تنها کاری که شما لازم است انجام دهید، توجه به یک سبک زندگی سالم است. حال شاید بپرسید که دقیقاً منظور ما از سبک زندگی سالم چیست؟ در ادامه ما به این موضوع بیشتر خواهیم پرداخت.

  • ۱.      ترک دخانیات

طبق مطالعات به عمل رسیده اگر فردی روزانه بیشتر از ۱۵ نخ سیگار بکشد، احتمال ۴۲% وجود دارد به این بیماری چشمی مبتلا شود در صورتی که عدم کشیدن سیگار همین درصد را به ۲۱ می رساند. متأسفانه برخی نمی دانند که دخانیاتی مانند سیگار به عروق خونی تا چه اندازه آسیب می رساند و رادیکال های آزاد را در چشم بیشتر تولید می کنند. حال شاید بپرسید که رادیکال آزاد چیست؟ باید بگوییم که این رادیکال ها یک نوع ماده شیمیایی هستند که باعث آسیب به سلول ها می شود و اگر شما مصرف میوه و سبزیجات را افزایش دهید، این رادیکال های آزاد حذف می شوند در صورتی که سیگار این آنتی اکسیدان موجود در میوه و سبزیجات را از بین می برد.

  • ۲.      استفاده مرتب از عینک آفتابی
  • ۳.      چکاپ منظم چشم
  • ۴.      درمان بیماری های مرتبط

برخی از بیماری ها مانند فشار خون بالا، چاقی، دیابت و بیماری های کلیوی از جمله بیماری های مرتبط هستند که برای جلوگیری از ابتلا به آب مروارید باید این بیماری ها را کنترل و درمان کنید. متأسفانه برخی از این موضوع باخبر نیستند و به همین دلیل، این بیماری ها را جدی نمی گیرند و در طولانی مدت با مشکل چشمی هم روبرو می شوند.

  • ۵.      مصرف آنتی اکسیدان بیشتر

چگونه از ابتلا به آب مروارید چشم جلوگیری کنیم؟

مراجعه به پزشک

جلوگیری از ابتلا به آب مروارید را با توجه به راهکارهایی که دارد مورد بررسی قرار دادیم. این راهکارها به هیچ عنوان سخت و پرهزینه نیستند و شما اگر فردی باهوش باشید، قطعاً از این روش ها پیروی خواهید کرد. همان طور که می دانید چشم از حساسیت بالایی برخوردار است و نباید سلامت آن را نادیده گرفت. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، مردم با آگاهی و اطلاعات بروزتری روبرو هستند و می توانند بهترین چشم پزشک را برای چکاپ کامل انتخاب کنند. در این بین، یکی از برترین متخصصین در این حوزه دکتر حمامی متخصص و جراح چشم است که تجربه و مهارت وی تضمین شده است. در صورتی که از عارضه آب مروارید چشم رنج می برید، شما می توانید با مراجعه به دکتر پریسا حمامی در زمانی بسیار کوتاه فرایند درمان را آغاز کنید.

تماس با دکتر پریسا حمامی

آدرس: تهران، میدان ونک، خیابان ولیعصر شمالی، کوچه والی نژاد، روبروی بیمارستان هاشمی‌نژاد، پلاک ۳۲، طبقه۵

تلفن تماس: ۰۹۲۱۳۶۶۷۲۹۲ - ۰۲۱۸۸۲۰۰۶۶۳ - ۰۲۱۸۸۲۰۰۶۶۴

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha