• یکشنبه / ۳ دی ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۹
  • دسته‌بندی: هوش مصنوعی
  • کد خبر: 1402100301367
  • خبرنگار : 30057

بررسی کاربردهای هوش مصنوعی در علوم شناختی در کنگره علوم اعصاب

بررسی کاربردهای هوش مصنوعی در علوم شناختی در کنگره علوم اعصاب

دوازدهمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و مراکز علمی از ۸ دی ماه آغاز به کار می‌کند.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد تقی جغتایی، رئیس دوازدهمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی با اشاره به برگزاری دوازدهمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی از ۶ تا ۸ دی ماه ۱۴۰۲، افزود: علوم اعصاب جزء حوزه‌های دانشی است که سال‌های اخیر با رشد همراه بوده و علت آن نیز ورود فناوری‌های جدید است که بشر توانسته مغز و ساختار آن را بیشتر بشناسد.

وی گفت: تصویربرداری مغزی، تحریک مغزی شامل تحریک سطح عمقی مغز، مطالعات هیستوشیمی و استفاده از هوش مصنوعی از جمله این فناوری‌ها است.

جغتایی تصریح کرد: اطلاعات بشر از مغز تاکنون ساختاری بود، اما با ورود فناوری‌ها، آشنایی و شناخت بشر با کارکردهای مغز و جنبه‌های مختلف آن افزایش یافت و به همین جهت امروزه حوزه‌های علوم اعصاب و اعصاب شناختی جزء رشته‌های کارآمد در مراکز دانشگاهی، علمی و تحقیقاتی قرار دارد.

وی با اعلام این مطلب که هوش مصنوعی نیز برگرفته از کارکردهای مغز است، گفت: در کنگره امسال رابطه بین کاربردهای علوم اعصاب در هوش مصنوعی و بالعکس مورد بحث قرار می‌گیرد. عمده بیماری‌هایی که مربوط به اختلالات و کارکردهای مغز است، با استفاده از دانش علوم اعصاب، تشخیص داده شده و درمان می‌شود.

مشاور عالی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در امور آموزش با بیان اینکه آشنایی متخصصان، پژوهشگران، کارشناسان و دانشجویان با مباحث مربوط به علوم اعصاب و اعصاب شناختی و کاربرد آن در درمان بیماری‌ها و گسترش تعاملات بین‌المللی از جمله اهداف این رویداد علمی و تخصصی است، خاطر نشان کرد: در این گردهمایی شماری از اساتید، محققان، متخصصان و پژوهشگران؛ آخرین اطلاعات و یافته‌ها در حوزه‌های علوم اعصاب و اعصاب شناختی را در قالب سخنرانی ارائه می‌دهند و چندین کارگاه تخصصی نیز تشکیل می‌شود.

وی افزود: علوم شناختی، علوم اعصاب محاسباتی، توانبخشی شناختی، تکنولوژی‌های جدید در علوم اعصاب، تحرکات عصبی؛ هیجانات، انگیزه و رفتار و نیز اختلالات رشدی از دیگر موضوعات و محورهای این رویداد علمی است. 

به نقل از ستاد علوم شناختی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، رئیس دوازدهمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی ادامه داد: تحریکات مغزی موضوع مهم دیگری است که در دنیا خیلی گسترش پیدا کرده که شامل تحریکات سطحی و عمقی مغز است و بر این اساس حاصل نتایج کارهایی که در کشور در حال انجام است، در این گردهمایی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha