• دوشنبه / ۴ دی ۱۴۰۲ / ۲۳:۰۸
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1402100402754
  • خبرنگار : 30057

حجت‌الاسلام رستمی در افتتاحیه شبکه نخبگانی اساتید دانشگاه تهران؛

دانشگاهیان هر جا به کمک آمدند سربلند بودند/ ۳۰ درصد پژوهش‌ها به حل مسائل کشور منجر می‌شود

دانشگاهیان هر جا به کمک آمدند سربلند بودند/ ۳۰ درصد پژوهش‌ها به حل مسائل کشور منجر می‌شود

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: هر آنچه که امروز داریم به برکت اتحاد و ائتلاف دانشمندان با حریان مدیریت کشور است. وقتی دانشگاه در کنار نیروی نظامی قرار گرفت، امنیت در کشور ایجاد شد و قرار گرفتن آن‌ها در کنار مدیریت بهداشت منجر به افزایش توانمندی پزشکی شد. دانشگاهیان هر جا که به کمک خواسته شدند، سربلند بودند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی در آیین افتتاحیه شبکه نخبگانی اساتید دانشگاه تهران گفت: اگر بخواهیم ماموریت های دانشگاه ها در فضای آموزش عالی را بشماریم، در کنار پیشرفت علم، دانش، حل مسائل و حرکت در مرزهای دانش، اتفاق دیگری رخ می دهد و آن تربیت انسان است که حرکت دهنده کشور در سال های آینده هستند.

وی با بیان اینکه تعبیر مقام معظم رهبری از دانشگاه ها، محل تولید دانش و دانشمند است، یادآور شد: از این رو چه دانشمندانی که با دیدگاه های خود در دنیای علمی ارتقا می یابند و چه دانشجویانی که در حال پژوهش هستند همگی در حال "صیرورت" یا "شدن" هستند و این صیرورت دارای الزاماتی دارد.

رستمی با تاکید بر اینکه چه بخواهیم چه نخواهیم این صیرورت در دانشگاه رخ می دهد ولی باید به دنبال این باشیم که می خواهیم به دنبال چه تغییراتی در دانشجو هستیم، یادآور شد: ما امروزه با نسلی مواجهیم که تغییراتی در سبک زندگی، گروه های مرجع و غیره آنها ایجاد شده است و این سوال مطرح می شود که آموزش و پرورش و مدارس در قبال مسئولیت پذیر کردن نسل جدید، مسئول هستند. در حال حاضر حتی دروسی که وظیفه آنها آماده کردن نسل جدید برای آینده است، در محیط های آموزشی کم رنگ شده است.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها آموزش زندگی کردن به نسل جوان را از جمله ماموریت های نظام آموزشی برشمرد و یادآور شد: صالح ترین مجموعه ها برای تربیت نسل ها، مدرسان و معلمان هستند و ما هم باید بیاموزیم و هم بیاموزانیم.

رستمی تاکید کرد: هر آنچه که امروز داریم به برکت اتحاد و ائتلاف دانشمندان با حریان مدیریت کشور است. وقتی دانشگاه در کنار نیروی نظامی قرار گرفت، امنیت در کشور ایجاد شد و قرار گرفتن آنها در کنار مدیریت بهداشت منجر به افزایش توانمندی پزشکی شد. دانشگاهیان هر جا که به کمک خواسته شدند، سربلند بودند.

وی با تاکید بر اینکه اطمینان داریم ظرفیت دانشگاه ها بیش از اینهاست، گفت: در حال حاضر ۳۰ درصد پژوهش ها به حل مسائل کشور منجر می شود؛ ولی ظرفیت پژوهشی دانشگاه ها بسیار بیشتر است و توان حل چالش های کشور را دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha