• یکشنبه / ۱۰ دی ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۳
  • دسته‌بندی: دانشگاه‌های کشور
  • کد خبر: 1402101006486
  • منبع : وزارت علوم و تحقیقات

دانشگاه‌ها اتاق فکر و بازوی علمی استان اصفهان هستند

دانشگاه‌ها اتاق فکر و بازوی علمی استان اصفهان هستند

رئیس دانشگاه اصفهان گفت: دانشگاه‌ها اتاق فکر و بازوی علمی استان هستند و باید برای حل مسائل برنامه‌ای منسجم و نظام مند تدوین کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از دانشگاه اصفهان، مراسم اختتامیه هفته پژوهش، با حضور استاندار اصفهان، مسئولان و روسای دانشگاه‌های استان، پژوهشگران برتر و فناوران و همچنین دانشجویان برتر، برگزار شد.

هرسیج، رئیس دانشگاه اصفهان ضمن گرامیداشت هفته پژوهش، و تشریح ظرفیت‌های بی نظیر استان اصفهان در زمینه‌های علمی، صنعتی و فرهنگی گفت: خوشبختانه با اهتمام ویژه استاندار اصفهان، میز مسائل استان در دانشگاه اصفهان تشکیل شده است و مسائل مهم و اساسی استان مثل آلودگی هوا، آلودگی‌های زیست محیطی و دیگر مسائل بنیادین استان از جمله مسائلی است که در این میز به آن پرداخته می‌شود. ضروری است به این نکته توجه شود که برای حل مشکلات، همکاری و همیاری اصحاب "علم"، "قدرت" و "ثروت" بسیار حائز اهمیت است.

وی دربارۀ میز مسائل استان اصفهان خاطرنشان کرد: ضروری است برای اولویت‌بندی و همچنین شناسایی مسائل، دانشگاهیان، مقامات اجرایی استان و صاحبان صنایع همکاری مستمر، فعال و مؤثر داشته باشند. دانشگاه‌ها اتاق فکر و بازوی علمی استان هستند و باید برای حل مسائل برنامه‌ای منسجم و نظام مند تدوین کرد.

هرسیج در ادامه به طرح آمایش آموزش عالی و هیئت اندیشه‌ورز استان اشاره کرد و گفت: با انجام موفق این دو طرح امید داریم حرکت مهم و مؤثری در فعالیت‌های دانشگاهی در زمینۀ حل مشکلات جامعه ایجاد شود.

گفتنی است مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان اصفهان به مناسبت هفتهٔ پژوهش با حضور سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان، هرسیج رئیس دانشگاه اصفهان، هیئت رئیسه دانشگاه اصفهان، روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان و شورای اداری استان، در محل سالن همایش های پیامبر اعظم(ص) دانشگاه اصفهان برگزار شد.

در این مراسم ضمن رونمایی از برنامه کارگروه پژوهش استان برای برگزاری میز مسائل استان در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی استان، از ۳۳ نفر از پژوهشگران و فناوران برتر استان اصفهان تقدیر شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha