• شنبه / ۳۰ دی ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۶
  • دسته‌بندی: دانش‌بنیان‌ها
  • کد خبر: 1402103021156
  • خبرنگار : 30057

ارزیابی مرحله دوم داوری طرح‌های حوزه پزشکی بازساختی در معاونت علمی ریاست‌جمهوری

ارزیابی مرحله دوم داوری طرح‌های حوزه پزشکی بازساختی در معاونت علمی ریاست‌جمهوری

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های پزشکی بازساختی و سلول‌های بنیادی معاونت علمی ریاست‌جمهوری با اشاره به ارسال ۳۹۳ طرح به فراخوان این ستاد در حوزه توسعه فناوری‌های پزشکی، گفت: طرح‌های برگزیده این فراخوان مورد حمایت‌های مالی قرار می‌گیرند.

به گزارش ایسنا، احسان عارفیان با اشاره به فراخوان جامع ۱۴۰۲ ستاد توسعه فناوری‌های پزشکی بازساختی گفت: این فراخوان در راستای جذب طرح‌های فناورانه در قالب طرح نوآفرین و با هدف تعیین نقشه راه فناوران و اعطای حمایت به محققان در سطوح پیش‌بالینی، کارآزمایی بالینی و تولید تجهیزات و ملزومات فنی منتشر شد.

وی خاطر نشان کرد: مرحله دوم داوری طرح‌های ستاد توسعه فناوری‌های پزشکی بازساختی و سلول‌های بنیادی با مشارکت ۴۵ داور در محل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری برگزار شد.

عارفیان افزود: در ابتدا بیش از ۳۹۰ طرح پذیرفته شد که بر اساس بررسی قالب‌های الزامی طرح‌ها، طی دو مرحله طرح‌ها غربالگری شدند و ۲۸ دی ماه مرحله حضوری داوری طرح‌ها برگزار شد. در این مرحله بیش از ۴۵ داور را به معاونت علمی دعوت کردیم که این طرح‌ها را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند.

وی با بیان اینکه ستاد در راستای ماموریت خود مطابق با سند ملی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی از طرح های فناورانه این حوزه حمایت خواهد کرد، گفت: ستاد توسعه فناوری‌های پزشکی بازساختی و سلول‌های بنیادی در سطح تولید تجهیزات و ملزومات فنی راهبردی مرتبط در سطح مطالعات پیش‌بالینی تا سقف و در سطح مطالعات کارآزمایی بالینی حمایت مالی انجام خواهد داد.

به گفته این مقام مسؤول اولویت‌های موضوعی این فراخوان فناوری‌های مرتبط با درمان‌های مبتنی بر فناوری سلول‌های ایمنی، درمان‌های مبتنی بر فناوری ژن درمانی، درمان‌های مبتنی بر فناوری سلول و فرآورده‌های سلولی، درمان‌های مبتنی بر فناوری مهندسی بافت، زیرساخت‌های فناورانه حوزه پزشکی بازساختی در مقیاس صنعتی و زیرساخت‌های فناورانه مطالعات پیش‌بالینی از جمله organ on chip، ارگانوئید و ... است.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های پزشکی بازساختی و سلول‌های بنیادی، خاطر نشان کرد: فرایند مذکور منجر به این خواهد شد که تعدادی از طرح‌های مورد پذیرش داوران که می‌توانند به عنوان گام‌های ابتدایی توسعه فناوری در حوزه پزشکی بازساختی طرح شوند، مورد حمایت ستاد قرار گیرند.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، عارفیان تاکید کرد: در پایان این فرایند و پس از اعلام و معرفی طرح‌های برگزیده و حمایت از آنان می‌توانیم برنامه ۱۴۰۲ را خاتمه دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha