• شنبه / ۳۰ دی ۱۴۰۲ / ۱۶:۴۸
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 1402103021424
  • خبرنگار : 71463

پیام‌های جداگانه مقامات سیاسی برای درگذشت استاندار آذربایجان شرقی

پیام‌های جداگانه مقامات سیاسی برای درگذشت استاندار آذربایجان شرقی
استاندار آذربایجان شرقی

در پی در گذشت سردار سرتیپ دوم زین العابدین رضوی خرم استاندار آذربایجان شرقی پیام‌های تسلیت جداگانه ای سوی مقامات و شخصیت‌های سیاسی صادر شد که برخی از آن‌ها را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش ایسنا متن پیام تسلیت سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور برای درگذشت مرحوم زین‌العابدین خرم به این شرح است: «بسم الله الرحمن الرحیم. انا لله و انا الیه راجعون.

ضایعه درگذشت مرحوم زین‌العابدین خرم، استاندار فقید آذربایجان شرقی موجب تأثر خاطر شد. این خدمتگزار متعهد و پرتلاش، با روحیه جهادی و حضور مسئولانه در عرصه‌های مختلف خدمتگزاری، کارنامه پرباری از خود بر جای گذاشت که به یقین در یاد و خاطره مردم قدرشناس استان آذربایجان شرقی باقی خواهد ماند.

اینجانب ضایعه درگذشت ایشان را به مردم شریف استان آذربایجان شرقی، خانواده مکرم و همه دوستداران آن فقید سعید تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند بزرگ برای ایشان علو درجات و همجواری با صالحان و برای عموم بازماندگان معزز صبر و سلامتی مسئلت دارم.»

محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور هم  در پیامی برای درگذشت استاندار آذربایجان شرقی نوشت: « إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ راجِعُونَ .خبر درگذشت استاندار خدوم و سردار پرافتخار مرحوم زین العابدین رضوی خرم، استاندار محترم آذربایجان شرقی موجب تاثر و تالم اینجانب و همه دوستداران انقلاب و نظام اسلامی شد.

این یادگار دوران دفاع مقدس، در طول دوران جنگ تحمیلی، با قبول مسئولیت‌های مهم و پس از آن در دولت مردمی با کار شبانه روزی در استانداری آذربایجان شرقی و حتی در روزهای اوج بیماری، نهایت اخلاص و ایثار را در عرصه خدمت به هموطنان تبلور بخشید.

تلاش های ارزنده ایشان در تقویت جبهه مقاومت، در یادها زنده و جاری و برای همه عاشقان جهاد و شهادت، الگویی به یادماندنی است. همت والای ایشان در کسوت استاندار نیز یقینا الگویی برای همه خدمتگذران دولت سیزدهم خواهد بود. اینجانب فقدان این مدیر دولت مردمی را به خانواده معزز آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای وی علو درجات و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسالت دارم.»

هم‌چنین حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه، طی پیامی درگذشت عابدین خرم، را تسلیت گفت و نوشت: « انالله و اناالیه راجعون . درگذشت جناب آقای «عابدین خرم» استاندار آذربایجان شرقی که از جانبازان پرافتخار دوران هشت سال دفاع مقدس بودند را به دولت محترم جمهوری اسلامی، خانواده معزز ایشان، دوستان، همکاران و هم‌سنگران‌شان تسلیت گفته و از درگاه احدیت برای آن مرحوم رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می‌نمایم.»

متن پیام احمد وحیدی وزیر کشور هم برای درگذشت استاندار آذربایجان شرقی به این شرح است: «انا لله و انا الیه راجعون. خبر درگذشت برادر عزیزم سردار زین العابدین رضوی خرم استاندار فقید آذربایجان شرقی که عمر خود را در راه دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی صرف کرد، بسیار تاثرانگیز بود.

این فرمانده سرافراز و مدیر جهادی، هم در دوران دفاع مقدس که به جانبازی نیز مفتخر شد و هم در ایجاد امنیت مرزها مجاهدت داشت و از زمان پذیرش مسئولیت سنگین استانداری نیز با تمام وجود برای پیشرفت و توسعه آذربایجان شرقی از هیچ تلاشی فروگذار نکرد و در این مدت، دستاوردهای قابل ملاحظه ای را رقم زد.

اینجانب این ضایعه را به محضر مردم شریف آذربایجان شرقی و خانواده ایشان تسلیت عرض می کنم و از خدای متعال علو درجات، آرامش و رحمت را برای آن مرحوم و تسلی و بردباری برای خانواده و بازماندگان ایشان مسالت دارم.»

بهادری جهرمی سخنگوی دولت هم در پی درگذشت استاندار آذربایجان شرقی نوشت: « إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ .  با نهایت تاسف و تأثر ضایعه درگذشت جانباز دفاع مقدس و استاندار جهادی و پرتلاش استان آذربایجان شرقی، مرحوم زین العابدین خرم رضوی را به خانواده آن مرحوم و مردم غیور آذربایجان شرقی تسلیت عرض نموده، از درگاه خداوند منان برای آن فقید علو درجات و برای بازماندگان صبر جزیل و طول عمر بابرکت مسألت دارم.»

هم چنین سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در پیام تسلیتی به همین مناسبت نوشت: «بسم الله الرحمن الرحیم. درگذشت آزاده و جانباز سرافراز استاندار خدوم و رئیس شورای اطلاع رسانی استان آذربایجان شرقی  سردار زین العابدین رضوی خرم باعث تاسف و تاثر فراوان شد.

این فرمانده عزیز و رزمنده دوران دفاع مقدس و جهادگر مدافع حرم، در دولت مردمی سیزدهم لباس خدمت به مردم شریف آذربایجان شرقی پوشید و به رغم زخم جانبازی تا آخرین لحظات در مسیر خدمت به مردم، دفاع از امنیت و ارزشها فروگذار نکرد.

ضایعه درگذشت فرمانده و مدیر خدمتگزار استان آذربایجان شرقی را به عموم مردم غیور استان، خانواده محترم ایشان و همه کارگزاران اجرایی آن منطقه تسلیت عرض میکنم و از خداوند منان غفران و رحمت واسعه استاندار فقید و صبر خانواده محترمشان را مسألت می‌نمایم.»

منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری نیز در پی درگذشت استاندار آذربایجان شرقی پیام تسلیتی به این شرح صادر کرد:

«بسم الله الرحمن الرحیم. انا لله و انا الیه راجعون. خبر درگذشت جانباز سرافراز جناب آقای زین‌العابدین رضوی خرم، استاندار خدوم و پرتلاش استان آذربایجان شرقی موجب تأثر و تألم گردید. آن مرحوم پس از سال‌ها مجاهدت، ایثار و خدمت در راه آرمان‌های انقلاب اسلامی، از ایثار وفداکاری در دفاع مقدس و دفاع از حرم تا خدمت بی‌منت به مردم، دعوت حق را لبیک گفت و به یاران شهیدش پیوست. حضور در دولت سیزدهم در کسوت استانداری آذربایجان شرقی و زحمات شبانه‌روزی برای حل مشکلات مردم، فصل مشبعی در کارنامه سراسر افتخار مرحوم خرم به‌شمار می‌رود.

اینجانب فقدان این خدمتگزار انقلاب اسلامی را به مردم شریف استان آذربایجان شرقی و به ویژه به خانواده معزز ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن عزیز سفر کرده غفران و رحمت واسعه و برای خانواده محترمشان صبر و اجر مسألت می‌نمایم.»

هم‌چنین  سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی برای سردار حاج زین العابدین رضوی خرّم نوشت: «بسم الله الرحمن الرحیم. خانواده محترم سردار زین العابدین رضوی خرم.  باسلام

خبر درگذشت برادر عزیزم سردار زین العابدین رضوی خرم استاندار فقید آذربایجان شرقی که عمر خود را در راه دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی صرف کرد، بسیار تاثرانگیز بود.  بدون تردید مجاهدت‌های این مدیر انقلابی و دلسوز و از یادگاران دوران دفاع مقدس به رغم بیماری و جراحات ناشی از آثار جانبازی که تا آخرین روزهای شریف عمر خود به عنوان رزمنده پرتلاش در عرصه پیشرفت و سازندگی کشور و پاسداری از آرمان‌های انقلاب در خدمت نظام و رهبری بود در یاد و حافظه مردم قدرشناس ایران اسلامی به یادگار خواهد ماند.

اینجانب با ارج نهادن به خدمات صادقانه آن مرحوم مصیبت وارد شده را به آحاد مردم آذربایجان شرقی و تاریخ ساز تبریز و خانواده مکرم ایشان تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و همجواری با هم رزمان شهیدش و برای سایر داغدیدگان معزز صبر و شکیبایی و سکینه قلبی مسئلت می‌نمایم.»

پیام تسلیت معاون اجرایی رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری هم به این شرح است: «بسم الله الرحمن الرحیم. انا لله و انا الیه راجعون. خبر درگذشت جانباز سرافراز جناب آقای زین‌العابدین رضوی خرم، استاندار خدوم و پرتلاش استان آذربایجان شرقی موجب تأثر و تألم گردید.

آن مرحوم پس از سال‌ها مجاهدت، ایثار و خدمت در راه آرمان‌های انقلاب اسلامی، از ایثار وفداکاری در دفاع مقدس و دفاع از حرم تا خدمت بی‌منت به مردم، دعوت حق را لبیک گفت و به یاران شهیدش پیوست. حضور در دولت سیزدهم در کسوت استانداری آذربایجان شرقی و زحمات شبانه‌روزی برای حل مشکلات مردم، فصل مشبعی در کارنامه سراسر افتخار مرحوم خرم به‌شمار می‌رود.

اینجانب فقدان این خدمتگزار انقلاب اسلامی را به مردم شریف استان آذربایجان شرقی و به ویژه به خانواده معزز ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن عزیز سفر کرده غفران و رحمت واسعه و برای خانواده محترمشان صبر و اجر مسألت می‌نمایم.»

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی هم یکشنیه در بخشی از نطق خود در مجلس گفت : درگذشت آقای زین العابدین رضوی خرم استاندار آذربایجان شرقی را تسلیت می گویم. ایشان از رزمندگان و جانبازان دفاع مقدس و مدافع حرم بود؛ زین العابدین رضوی خرم همان عزیزی بود که مدتی در اسارت گروه تروریستی داعش بود و از مدیران فعال و خدمتگزار کشور محسوب می شد. رحلت این برادر عزیز را به خانواده عزیزشان و مردم غیور و ولایتمدار آذربایجان شرقی و غربی عرض تسلیت و تعزیت داریم. همچنین از طرف نمایندگان شمال غرب نیز تسلیت می گویم.

سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم با صدور تسلیتینوشت: «بسم الله الرحمن الرحیم.عروج سردار عالیقدر ، آزاده و جانباز سرافراز انقلاب اسلامی سرتیپ دوم پاسدار زین العابدین رضوی خرم استاندار خدوم و مردمی آذربایجان شرقی باعث تأسف و تأثر فراوان شد.

این مجاهد نستوه و رزمنده دوران دفاع مقدس و مدافع حرم، حیات خود را در میدان‌های جهاد و خدمت به انقلاب ، نظام و ملت عظیم الشأن ایران اسلامی سپری کرد و با نقش آفرینی‌های ماندگار خود راه جهاد فی سبیل الله در خیمه ولایت را برای نسل جوان امروز به ودیعت گذارد ، مسیری مبارک و نورانی که او برای ترسیم و تثبیت آن لحظه‌ای درنگ نکرد.

این ضایعه بزرگ را به خانواده مکرم ایشان و آحاد پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین مردم غیور و غیرتمند استان های آذربایجان شرقی و غربی تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم و از درگاه خداوند منان برای آن فقید سعید غفران و رحمت واسعه و همنشینی با حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و برای عموم داغدیدگان و علاقمندان او صبر، شکیبایی و سکینه قلبی مسألت می‌نمایم.»
 

****

سردار سرتیپ دوم زین العابدین رضوی خرم به علت مشکلات ریوی به جا مانده از دوران جنگ و عفونت تنفسی ناشی از بیماری کرونا در بیمارستان امام رضا(ع) تبریز بستری بود.

او در سال ۱۳۴۵ شمسی در شهرستان شاهین دژ در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد، وی دانش‌آموخته رشته «مدیریت برنامه‌ریزی» در مقطع کارشناسی و «مدیریت استراتژیک» در مقطع کارشناسی ارشد بود.

سردار خرم از ۱۲ سالگی، از روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی، به فعالیت های انقلابی روی آورد و در طول هشت سال دفاع مقدس در جبهه های جنگ حق علیه باطل، حضور فعال و دایمی داشت.

وی پس از طی دوره‌های آموزشی تخصصی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۱ جانشین فرمانده «سپاه شهدا» آذربایجان غربی و در فاصله سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۶ به‌ عنوان فرمانده آن فعالیت می‌کرد.

او از ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ فرماندهی «سپاه عاشورا» آذربایجان شرقی را بر عهده داشت.

هیات دولت، بیست و پنجم مهر ماه ۱۴۰۰ با توجه به سوابق مدیریتی سردار خرم در عرصه های مختلف، وی را به مقام استاندار آذربایجان شرقی و نماینده عالی دولت در این استان منصوب کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۱ ۰۱:۰۹

نام و یاد ایشان گرامی و جاودانه باد 🌷🙏