• دوشنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۰
  • دسته‌بندی: نانو‌ فناوری
  • کد خبر: 1402120703763
  • خبرنگار : 30057

برگزاری ۲ کارگاه آموزشی برای آشنایی با روش‌های پوشش‌دهی قطعات

برگزاری ۲ کارگاه آموزشی برای آشنایی با روش‌های پوشش‌دهی قطعات

کارگاه آشنایی با روش CVD و کارگاه کاربرد پلاسما در پردازش مواد و مهندسی سطح توسط مرکز صنعتی‌سازی نانوفناوری برگزار می شود.

به گزارش ایسنا، پوشش‌دهی قطعات مختلف با استفاده از روش‌های رسوب‌دهی در خلأ یکی از روش‌های اصلی برای پوشش‌دهی محسوب می‌شود و از مزایای اصلی فناوری CVD می‌توان به چسبندگی بسیار بالای پوشش ایجادشده، امکان لایه‌‎نشانی لایه‌‎های ضخیم، مقاومت به خراش عالی پوشش‌ها، خلأ پایین مورد نیاز و در نتیجه عدم نیاز به تجهیزات گران‌‎قیمت ایجاد خلأ بالا و مصرف مواد اولیه بسیار پایین اشاره کرد.

با هدف آشنایی با روش CVD، کارگاه کاربرد پلاسما در پردازش مواد و مهندسی سطح توسط مرکز صنعتی‌سازی نانوفناوری کاربردی (آیکن) به صورت تئوری و سپس حضور در کارگاه و مشاهده‌ فرآیند پوشش‌دهی به روش PACVD به صورت عملی برگزار خواهد شد.

‌سرفصل‌های این دوره در بخش تئوری شامل آشنایی با فرایندهای پوشش‌دهی در خلأ، آشنایی با CVD و انواع روش‌های آن، معرفی قابلیت‌ها و کاربردهای تجاری روش CVD، ملاحظات لازم در پوشش‌دهی به روش CVD و روش‌های مشخصه‌یابی پوشش‌های CVD می‌شود.

آماده‌سازی قطعات برای پوشش‌دهی CVD، معرفی مراحل مختلف پوشش‌دهی CVD و حضور در کارگاه و مشاهده عملی پوشش‌دهی قطعات به روش PACVD از جمله ‌سرفصل‌های آموزشی در بخش عملی این کارگاه آموزشی به شمار می‌رود.

در کارگاه کاربرد پلاسما در پردازش مواد و مهندسی سطح مخاطبان با مواردی چون تئوری پلاسما و تخلیه الکتریکی، آشنایی با انواع منابع تغذیه، طیف سنجی پلاسما، روش‌های شبیه‌سازی پلاسما (کامسول)، تبیین کاربردهای پلاسما در پردازش مواد و مهندسی سطح و کار با دستگاه‌های پلاسما و انجام آزمایش به صورت عملی آشنا خواهند شد.

به نقل از ستاد نانو، این رویداد روز چهارشنبه، ۹ اسفند ماه جاری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha