• سه‌شنبه / ۸ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۶
  • دسته‌بندی: دانش‌بنیان‌ها
  • کد خبر: 1402120805188
  • خبرنگار : 30057

رئیس پارک فناوری پردیس اعلام کرد

تلاش برای توسعه بازار محصولات داخلی در سایه نمایشگاه بیست و پنجم ایران‌هلث

تلاش برای توسعه بازار محصولات داخلی در سایه نمایشگاه بیست و پنجم ایران‌هلث

رئیس پارک فناوری پردیس، سلامت و فناوری اطلاعات را دو حوزه اولویت‌دار در این پارک دانست و گفت: با مذاکرات صورت گرفته ما بیست و پنجمین نمایشگاه ایران هلث را با هدف به اشتراک‌گذاری تجارب و توسعه بازارهای محصولات برگزار خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، مهدی صفاری‌نیا، رئیس شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه ایران‌هلث در نشست خبری بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی که بعد از ظهر امروز در نمایشگاه بین‌المللی برگزار شد، پیشرفت کشور در حوزه علم و فناوری را از ماموریت‌های اصلی دانست که در معاونت علمی ریاست‌جمهوری پیگیری می‌شود و افزود: یکی از ظرفیت‌های بزرگ که عمق دانشی و سهم بازار داخل و جهانی دارد، حوزه سلامت است و در این حوزه در کشور نیز ظرفیت‌های خوبی در دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش بنیان و فناور ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه این ظرفیت‌های دانشی توان تبدیل دانش به ثروت را دارند، اظهار کرد: در دو حوزه دارو و تجهیزات پزشکی تعداد خوبی شرکت دانش‌بنیان و فناور ایجاد شده است، ضمن آنکه دانشگاه‌ها نیز سهم قابل توجهی در تولید علم در این حوزه‌ها در سطح جهانی دارند.

رئیس پارک فناوری پردیس، حوزه سلامت و فناوری اطلاعات را دو حوزه اولویت‌دار در این پارک عنوان کرد و یادآور شد: در این راستا ما در پارک پردیس از دهه ۹۰ اقدام به ایجاد پارک فناوری سلامت پردیس با مجوز وزارت بهداشت کردیم.

صفاری‌نیا با بیان اینکه این پارک اولین پارک تخصصی حوزه سلامت است، خاطرنشان کرد: در این پارک سلامت حدود ۱۰۰ شرکت فعال در این حوزه مستقر شده و برخی از آنها دارای شرکا و سهامداران خارجی هستند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه ایران هلث با اشاره به برگزاری این رویداد در سال ۱۴۰۳، گفت: با مذاکراتی که با وزارت بهداشت صورت گرفت، قرار شد این رویداد با مشارکت پارک فناوری پردیس برگزار شود، از این رو با هماهنگی ارگان‌های دولتی و بخش‌های خصوصی برنامه‌ریزی برای برگزاری این بزرگترین رویداد حوزه سلامت صورت گرفت.

وی تقویت توسعه فناوری، کنسرسیومی کردن فعالیت‌ها، بازارسازی، به اشتراک‌گذاری تجربیات و استفاده از ظرفیت‌های کشور برای تجاری‌سازی محصولات فناور را از اهداف این نمایشگاه ذکر کرد و افزود: ما در تلاش هستیم تا با مشارکت حداکثری بخش‌های خصوصی و دولتی بازار کشور را در خدمت محصولات داخلی قرار دهیم.

وی با تاکید بر ضرورت توقف واردات محصولاتی که در کشور تولید می‌شود، گفت: در این راستا رویدادهایی در حاشیه نمایشگاه ایران هلث برای عمق بخشیدن به این موضوع برگزار می‌شود.

صفاری‌نیا با اشاره به حضور شرکت‌های خارجی در این رویداد، حضور آنها را در این نمایشگاه موجب حرکت شرکت‌های داخلی به سمت استانداردسازی دانست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha