• شنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۵
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1403022215743
  • خبرنگار : 71567

رئیس فرهنگستان علوم:

برخورد غرب با دانشجویان و اساتید حامی فلسطین بیانگر اوج لیبرال دموکراسی غرب است

برخورد غرب با دانشجویان و اساتید حامی فلسطین بیانگر اوج لیبرال دموکراسی غرب است

رئیس فرهنگستان علوم با اشاره به برخوردهای شدیدی که با دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا صورت گرفته است، بیان کرد: اتفاقاتی که در دانشگاه‌های آمریکا افتاده مایه تعجب است، به ساحت علم هتک حرمت شده و اوج تمدن وحشی غرب به صورت واقعی نمایان شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی فرهنگستان علوم، محمدرضا مخبردزفولی در جلسه مجمع عمومی فرهنگستان علوم اظهار کرد: مهمترین مسئله‌ای که امروز شاهد آن هستیم جنگ فلسطین است اصلاً نمی‌توانیم بی‌تفاوت باشیم، جلوی چشم جهانیان نسل کشی، کشتار زنان و کودکان در حال وقوع است و دنیایی که ادعای حقوق بشر دارد و سازمان مللی که ادعا می‌کند طرفدار حقوق بشر است، امروز سکوت کرده‌اند، البته این ماجرا دامنشان را گرفته است و موج جهانی علیه آنها شکل گرفته است.

وی ادامه داد: اتفاقاتی که در دانشگاه‌های آمریکا افتاده مایه تعجب است، به ساحت علم هتک حرمت شده و اوج تمدن وحشی غرب به صورت واقعی نمایان شده است.

رئیس فرهنگستان علوم بیان کرد: کوچک‌ترین اتفاقی که برای استاد و دانشجویان ما بیفتد با ابراز نگرانی آن را دنبال می‌کنیم اما در آنجا جلوی دروبین‌های جهانی استادان را دست بسته و با خشن‌ترین شکل روی زمین می‌خوابانند، پلیس‌های وحشی با استادان و دانشجویان در محیط دانشگاه و علم برخورد می‌کنند، برایشان زن و مرد، دانشجو و استاد و پرفسور فرقی نمی‌کند و این اوج لیبرال دموکراسی غرب است.

مخبر دزفولی عنوان کرد: نمی‌دانم چرا دانشمندان جهان کمتر واکنش نشان داده‌اند اما اکثراً استادان ما در فرهنگستان و دانشگاه‌ها اعلام نظر و موضع کرده‌اند، این جریان خاموش نمی‌شود ولو اینکه کوتاه‌مدت آن را خاموش کنند اما استمرار پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه حقوق بشر ظاهری در حال نمایان شدن است و این پایان این جریان است، گفت: امیدوارم شاهد افول و سقوطشان از این منظر باشیم و صلح و آرامش در جهان شکل بگیرد و ملت مظلوم جهان بخصوص مردم فلسطین به حقوقشان برسند.

رئیس فرهنگستان علوم ادامه داد: خرابی‌هایی که در غزه به وقوع پیوسته مانند خرابی‌های جنگ جهانی است و فقط کمی مانده که شبیه فجایع بمب اتم هیروشیما شود، ۷۰ تا ۸۰ هزار نفر کشته و زخمی شده‌اند و فجایع ضدبشری زیادی در بیمارستان‌ها و دانشگاه های غزه دیده می‌شود. کشورهای غربی در جنگ رسانه‌ای که به راه انداخته‌اند، بازنده شده‌اند و مغلوب خون شهدایی شده‌اند که به ناحق به زمین ریخته شده است. انشالله این توطئه جهانی از بین برود و ملت‌ها به حقوقشان برسند.
 
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha